Gå til innhold

NAD vs CamBridge


Anbefalte innlegg

Dæven som jeg maser og legger inn topicx og greier, men nå er det ikke til meg faktisk :D

 

En venn av meg skal kjøpe Dali Concept 6 og lurere på om han skal velge Cambridge A500 eller NAD C320BEE.

Han skal høre på alt fra Rammstein til Rap.

NB! Budsjett.

Begge 2 er jo gode og blant top 3 på Lyd og bilde sååå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selv ville jeg gått for NAD. men han bør ta med seg en cd han liker godt

og gå ned i butikken og høre de to forskjellige forsterkerene opp mot

hverandre, med samme høytalere som han skal kjøpe, før han

bestemmer seg.

Endret av capy
Lenke til kommentar

Kjøp deg kabler med ren kobber og en god skjerm. Kjøp gjerne noe mer fancy enn de som "følger med". 200-300 holder fint for å få en saklig kabel mellom forsterker/CD/DVD/PC osv.

 

Høyttalerkabel gjelder det samme, ren kobber og 2,5 mm² bør holde fint.

Lenke til kommentar
kjøpte den nad`en på lørdag,anbefales!!! fy faen for en ren og balansert lyd :wow:

men pass på å kjøpe en missing link eller noen bra phonokabler til å koble sammen forforsterker og effektforsterker. de stålbøylene som følger med er shite.

En billigere løsning:

Kjøp noen meter CAT5 (eller driv litt containing) , billige plugger på ClasOhlson eller Biltema og lodd kabler selv.

Finnes oppskrifter (og forslag på hvorfor de låter bra) på nettet.

Sjøl har jeg laget signalkabler hvor jeg har brukt to ledere til hver "pol".

Har sikkert mye med at jeg har mekka sjæl, men jeg synes det låter veldig bra.

Høyttalerkabler kan lages på samme måten, men da blir det litt flere meter å flette seg igjennom.

Jeg mener det er bryet verdt å teste før man svir av mye penger på kabel.

Ta en titt på kablene til Kimber feks.

Signalkabel

Høyttalerkabel

 

Edit:

Har testa MissingLink og mener de er verdt penga (sjøl om ATWindsor kommer til å riste oppgitt på hodet om han leser dette).

Endret av Bach
Lenke til kommentar
kjøpte den nad`en på lørdag,anbefales!!! fy faen for en ren og balansert lyd :wow:

men pass på å kjøpe en missing link eller noen bra phonokabler til å koble sammen forforsterker og effektforsterker. de stålbøylene som følger med er shite.

Klarer du å skille de skinnene som følger med eller f.eks Tara Labs missing link i en blindtest er du god.

Lenke til kommentar
Ville gått for NAD. Tror kvaliteten er hakket bedre.

Kvaliteten på Nad er generellt på et lavnivå. Tror Cambridge klarer å prestere bedre. Hilsen en som har kvittet seg med 3xNad.

 

Klipsch er rått! Parres denne med en Rotel integrert er det duket for en skikkelig heftig lytteropplevelse.

Lenke til kommentar
CAT5 som signal/speaker kabler? dere tuller nå? Har selv brukt cat 5 som tørkesnor, men dette tar kaka.

det er fakta! de er kanon. selv bruker jeg for tiden 6 cat-5 kabler some er flettet

sammen. 4 som går til bass og 2 som går til diskant og mellomtone. blir veldig

høyt tversnitt + at kabelen er laget for å transportere så godt signal som mulig.

 

er i gang med et nytt kabel prosjekt nå. bruker 9 kat-6 kabler flettet sammen.

også disse skal brukes i et bi-wiring oppsett. tror det blir 6 på bass og 3 på diskant

og mellomtone. har flettet en kabel mens den andre fremdeles ligger

i en kveil.

Lenke til kommentar
CAT5 som signal/speaker kabler? dere tuller nå? Har selv brukt cat 5 som tørkesnor, men dette tar kaka.

det er fakta! de er kanon. selv bruker jeg for tiden 6 cat-5 kabler some er flettet

sammen. 4 som går til bass og 2 som går til diskant og mellomtone. blir veldig

høyt tversnitt + at kabelen er laget for å transportere så godt signal som mulig.

 

er i gang med et nytt kabel prosjekt nå. bruker 9 kat-6 kabler flettet sammen.

også disse skal brukes i et bi-wiring oppsett. tror det blir 6 på bass og 3 på diskant

og mellomtone. har flettet en kabel mens den andre fremdeles ligger

i en kveil.

hørtes meget interresant ut..

Du bruker vel ikke slike kabler med bare 1 kordell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...