Gå til innhold

NAD vs CamBridge


Anbefalte innlegg

Kvaliteten på Nad er generellt på et lavnivå

 

Når du sier dette drar du da alt Nad har produsert over en kam da eller?

 

Ja... Alle personlige erfaringer, enten det gjeler integrerte, effekt, receivere, cd/dvd er dårlige. Har liten tro på Nad.

jeg må få si meg helt uenig. NAD står for kvalitet. de erfaringene jeg har

hatt, har vært gode, men som med alt annet så for du det du betaler for.

Endret av capy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hørtes meget interresant ut..

Du bruker vel ikke slike kabler med bare 1 kordell?

cat-6 er som med cat-5; 4-par. dvs. 8 ledere. hver leder er massiv om det er det du mener med kordell. alle "fargete" lederene går for eksempel til +, mens alle de hvite(+ en farge) går til -.

 

CS_Empty, sorry avsporingen:)

Endret av capy
Lenke til kommentar
Ja... Alle personlige erfaringer, enten det gjeler integrerte, effekt, receivere, cd/dvd er dårlige. Har liten tro på Nad.

 

Har du noen erfaringer innenfor yrkeslivet med alle disse produktene fra Nad , eller er du en av dem som bare veit best?

 

 

Jeg skal innrøme at det går mest i Nad under mitt tak men det betyr ikke at jeg favoriserer produsenten og mener alt annet er no dritt, tvert om!!!(Nå snakker jeg om kvalitet)

 

Jeg har hørt en god del andre forsterkere som spiller penere(skal ikke så mye til)

en Nad i samme prisklasse, men når det kommer til kraft gir Nad deg mest for pengene.

Lenke til kommentar
Har du noen erfaringer innenfor yrkeslivet med alle disse produktene fra Nad , eller er du en av dem som bare veit best?

 

 

Jeg skal innrøme at det går mest i Nad under mitt tak men det betyr ikke at jeg favoriserer produsenten og mener alt annet er no dritt, tvert om!!!(Nå snakker jeg om kvalitet)

 

Jeg har hørt en god del andre forsterkere som spiller penere(skal ikke så mye til)

en Nad i samme prisklasse, men når det kommer til kraft gir Nad deg mest for pengene.

Nei, jeg har ikke jobb som serviceelektroniker men har en god del av utdannelsen. Jeg har vært med og feilsøkt på flere Nad'er som har sagt takk for seg.

Det inntrykket jeg har fått er at Nad ikke bruker de beste og mest holdbare komponentene. Samtidig sender de ut det man kan kalle prototyper ut på markedet før grundig testkjøring er blitt gjort. Dette resulterer i at forbrukerne i de fleste tilfellene blir sittende med problemet.

 

For de som ikke vet det har Nad slitt veldig med egenstøy fra receiverene sine de siste årene. Mange har blitt kjempeskuffet da de fikk et dårlig eksemplar hjem i stuen. Kjenner flere som har forlatt Nad pga. det.

 

Da jeg var på jakt etter effektforsterker hadde jeg hørt mye bra om Nad's kraftige amper. Mye effekt til liten pris fristet meg. Tenkte det ville gå greit med en effekt fra Nad da effektforsterkere har veldig få bevegelige deler. Lydkvaliteten var mildt sagt dårlig (216thx) så jeg byttet denne i en c270. Rett etter garantitiden hadde gått ut på denne sluttet plutselig høyre kanalen og virke. Da hadde et utgangsrele gått. Lydkvaliteten på denne var heller ikkenoe å rope hurra for.

 

Dette er en total objektiv vurdering av Nad's produkter. Mulig Nad har skjerpet seg i det siste, men det er for sent i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Nei, jeg har ikke jobb som serviceelektroniker men har en god del av utdannelsen. Jeg har vært med og feilsøkt på flere Nad'er som har sagt takk for seg.

 

Tenker du på de gammle 3020`ene som brukes på samtlige Vk1 elektronikk kurs?

 

 

Ikke for å hetse deg cdrom men ifølge hjemmesiden din går du Vk1 Automatisering

skjønner ikke helt hvilken sammenheng dette har med "feilsøking" elektronikk(signal omforming hvis jeg ikke husker feil)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mange Nad produkter opp gjennom årene og det har vært MYE feil på de,så jeg kjøper ikke Nad flere ganger.Har også lest på flere danske forum at Nad får mye klager på feil på sine produkter.Hjemmekinoreciverne spesielt har fått mye klager.Jeg må si meg enig i noe som stod i et Hi-Fi blad jeg leste for en stund siden:"Nad er ikke så bra som det en gang var når det gjelder pris/kvalitetsforhold".

Lenke til kommentar
Nei, jeg har ikke jobb som serviceelektroniker men har en god del av utdannelsen. Jeg har vært med og feilsøkt på flere Nad'er som har sagt takk for seg.

 

Tenker du på de gammle 3020`ene som brukes på samtlige Vk1 elektronikk kurs?

 

 

Ikke for å hetse deg cdrom men ifølge hjemmesiden din går du Vk1 Automatisering

skjønner ikke helt hvilken sammenheng dette har med "feilsøking" elektronikk(signal omforming hvis jeg ikke husker feil)

Jeg har feilsøkt på min egen Nad c270, kameratens c370 og 3020 da disse sluttet og fungere.

 

Du har rett i at automasjonfaget er lite relatert til elektronikkfaget. Men det skal nevnes at på grunnkurs hadde jeg en lærer med erfaring fra forsterkerfaget. Da jeg var en flittig elev og uhyre interessert i audio fikk jeg ekstraundervisning i akkurat forsterkerens oppbyggning og virkemåte. Jeg lærte utrolig mye mer enn de andre elevene og kan i dag etter mye selvstudie en god del om forsterkerteknikk.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt mange Nad produkter opp gjennom årene og det har vært MYE feil på de,så jeg kjøper ikke Nad flere ganger.Har også lest på flere danske forum at Nad får mye klager på feil på sine produkter.Hjemmekinoreciverne spesielt har fått mye klager.Jeg må si meg enig i noe som stod i et Hi-Fi blad jeg leste for en stund siden:"Nad er ikke så bra som det en gang var når det gjelder pris/kvalitetsforhold".

Takk, det er alt for mange godtroende her på forumet.

Lenke til kommentar

Har hørt mye dårlige rykter anngående de nye reciverne på samtlige punkter.

Jeg må si meg enig i at Nad kvaliteten "ikke er som den en gang var".

 

Når feilene oppstår først når garantien på produktet er utgått, er dette kjedelig.

Jeg feilsøker og fikser utstyret mitt selv så sant det er lukrativt, har foreløpig ikke støtt på noen problemer med Nad forsterkerne og forforsterkerne jeg har og har hatt.

 

Jeg kunne tenkt meg en slik http://www.mamut.com/dynabel/subdet156.htm hadde det ikke vært for at disse koster mer en bilen min :ermm:

 

Beklager at jeg blir så "off topic"

Endret av Jackpot
Lenke til kommentar

Må desverre hive meg inn i gjengen som har dårlige erfaringer med NAD !

Hatt 2 stk, en 319 og en 762!

De er gode på dynamikk, det kan ingen ta fra dem...

 

319 funket fint i 1 år ! Men så gikk høyre kanalen, og etterhvert også den venstre.

Klubben klarte ikke å fixe problemene, så jeg fikk prøve en 762..

Det "knattet" i høyttalerene når jeg pumpet opp/ned volumet. Og også en merkelig "squeeke" lyd når jeg bladet i menyen på denne recieveren ??? Merkelig problem. Så da bestemte jeg meg for å bytte til DENON.. :)

Foreløpig, ingen problemer (1 år)

Lenke til kommentar

Jeg ville ha valgt Cambridge pga pris og utsene. Og etter alt som har blitt sagt i denne tråden angående Nad virker det spm det beste valget.

 

Off topic:

Bra at jeg ikke kjøpte Nad da jeg skulle ha mitt førstre anlegg for 6 år siden. kjøpte Denon reciver og cd-spillerog det har ikke hatt noe problemer med noen av disse og de fungerer fremdeles.

Endret av evorkahn
Lenke til kommentar

Mine erfaringer med Nad er utelukkende positive, men så har jeg ikke eid en Nad siden den gamle 3xx serien. Det begynner også å bli noen år siden jeg eide en ren stereo forsterker/reciver, MEN Yamaha har imponert meg kraftig med Surround recvierene deres.. Mulig de kan by på noen bra stereo produkter også?

Lenke til kommentar
kjøpte den nad`en på lørdag,anbefales!!! fy faen for en ren og balansert lyd :wow:

men pass på å kjøpe en missing link eller noen bra phonokabler til å koble sammen forforsterker og effektforsterker. de stålbøylene som følger med er shite.

Effektforsteker??? Budsjett???? Hører disse ordene sammen?!?!?

 

MEN: Skikkelige kabler er VELDIG viktig, det er faktisk lett å se og høre forskjellen. spander noen kroner... du får igjen for det

Lenke til kommentar
kjøpte den nad`en på lørdag,anbefales!!! fy faen for en ren og balansert lyd :wow:

men pass på å kjøpe en missing link eller noen bra phonokabler til å koble sammen forforsterker og effektforsterker. de stålbøylene som følger med er shite.

Effektforsteker??? Budsjett???? Hører disse ordene sammen?!?!?

Nad har separat forforsterker og effektforsterker i alle sine integrerte forsterkere. Disse forbindes med to bøyler bakpå som med hell kan byttes ut med "missing link".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...