Gå til innhold

Vanilla Coke


Anbefalte innlegg

 

Var faktisk akkurat på Cola tapperiet i Lørenskog i forbindelse med noe markedsførings prosjekt. Stemmer at alle tapperiene får essensen fra andre fabrikker, men fikk ikke høre noe om at de kan forandre på sukkerinnhold og kullsyre.

 

 

Denne "essensen", hva inneholder den? Hva gjør at cola smaker cola?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan etter MYE testing (6-10liter cola om dagen) si at coca-cola er det eneste som gjelder. Klarte faktisk nesten å bli erklært coca-coliker av legen min. Det er snart 2 år siden og inntaket har bare økt siden det. Har også "bonuskort" hos tannlegen hvis man kan kalle det det :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-04-16 09:51, Afseth skrev:


Jeg synes Cola smaker bedre enn Pepsi. Pepsi er for søtt MEN det jeg la merke til da jeg var i Los Angeles var at Pepsi smakte bedre enn Cola (!!!)


Smaksbedrag kanskje?



 

La merke til det samma selv.. her i landet foretrekker jeg Cola, men i USA velger jeg Pepsi da cola smaker høgg der borte i forhold! hehe

Men, i USA velger man så klart mt. dew da :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-16 12:55, olsen skrev:


Det værste er jo Pepsi Twist. Herregud, kan ikke tenke meg no grusommere. har ikke smakt av frykt for krampeanfall


Cola med sitron høres ikke bra ut



 

Fikk noen bade flashbacks fra Absolut citron/cola der, ble omtrent bakfull og uggen bare av lukta på Pepsi Twist...

Lenke til kommentar

jeg synest både pepsi og cola smaker ganske slappt,

men for noen år tilbake var jeg i england og da kjøpte jeg en pepsi.

FY DRUEN, den var jo mye bedre enn den norske versjonen.

 

ikke rart pepsi tjener mer enn coca cola på verdensbasis. (bare se i guinnies rekordbok 2002)

Lenke til kommentar

Jo stemmer nok at Pepsi/Coca smaker annerledes i USA. Da jeg oppholdt meg i Los Angeles drakk jeg nesten eksklusivt Pepsi forsi den smakte helt klart best.

Da jeg dro tilbake hit til Norge ble jeg ganske overrasket over at det faktisk var Coca Cola som smakte best.

Ellers var det veldig mange spisesteder i USA som solgte såkalt "vanilla-coke" Dette var nok bare vanlig cola som de hadde tilsatt litt vanilje på egenhånd men det må nok tydeligvis ha blitt riemlig populært etterhvert siden de store Cola selskapene nå har plukket opp ideen.

Ellers er jeg utrolig skuffet over at jeg aldri fikk smakt "Open Cola"(genialt konsept) . Såvidt jeg vet finnes den ikke lenger nå...

Lenke til kommentar

Dette er et emne jeg liker!

 

Når det gjelder cola, så har det blitt snakket mye om boks, glass, og plast, og hva som er best. Men har ikke hørt noen som har sagt at papp (dispenser-cola, burger-king, osv) er best. Det synes jeg!

 

La meg fortelle litt om dispenser-cola.

 

For å lage dispenser-cola trenger man ren syrup, som fås kjøpt på store bokser. Denne kobles så til en dispensermaskin, som blander syrupen med vann og kullsyre.

 

Syrupen kan ha to blandingsforhold: Ett for uten is, og et med is. Blandingsforholdet justeres på dispensermaskinen. Når du drikker cola med is, er det mer syrup-konsentrat i colaen din, til å begynne med. Etter som, isen smelter blir det mindre og mindre. Drikker du opp colaen din fort, får du mer colasyrup-konsentrat per vannenhet. Lurt.

 

 

Fordelen med dispenser-cola er den uovertruffne ferskheten, samt at cola i beger (hvis man befinner seg på et fastfood-sted, altså ikke på en restaurant) er så praktisk, da man slipper søl, osv. Dessuten er det lettere å drikke av sugerør, enn av glass/flaske/boks.

 

Når det gjelder typen sugerør, må man passe på to ting:

 

1. Røret må være uten bøy. Rør med bøy er homo.

 

2. Røret må være hvitt, og ha 4 røde striper. (Må ikke forveksles med hvite rør med bøy og 3 røde striper!)

 

Forøvrig bemerkes at rør med 4 striper har større tverrsnitt enn rør med 3 striper. Dette medfører større cola-mengde per suge-enhet, noe som er energibesparende, samt mer behagelig.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde et lite psyko prosjekt for en 3 måneders tid siden. Jeg drakk 2 4pac med 1,5 liter cola om dagen = 12liter pr dag, i to uker....

Jeg sov ca 1 time dagen, og skalv på hendene hele tiden. Jeg var steinhyper, og har aldri vært i så god form , men jeg avsluttet prosjektet da jeg en dag spyttet ut en halv tann :sad:

 

Cola ruler, men er litt skummel med det tanntingen

 

BTW: skal du ha dr pepper eller cherry cola i haugesund, tar du deg en tur på bryggerimesteren aka "prisen" nedenfor vardafjell. (normal pris)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...