scoot Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 (endret) Hvilket program er andbefalt for og lage egne sanger ? Takk for alle forslag ( .. og, nei, ikke en gang nevn Ejay ;P ) Endret 12. juni 2004 av Sc0oT
Goophy Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Reason 2.5 er overlegent alt annet. Propellerheads Reason 2.5
scoot Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Skrevet 12. juni 2004 Reason 2.5 er overlegent alt annet. Propellerheads Reason 2.5 Takk, *teste*
TLZ Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 FruityLoops vil eg anbefale. Ikke så alt for avansert, men fortsatt brukbart til å lage musikk. Reason blir kanskje overkill i første omgang?
Fragletrollet Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Logic er genialt, men ganske vanskelig. Og dyrt, en fullversjon ligger på ca 30 000.
scoot Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Skrevet 12. juni 2004 FruityLoops vil eg anbefale. Ikke så alt for avansert, men fortsatt brukbart til å lage musikk. Reason blir kanskje overkill i første omgang? Wow, litt overkill ? Fikk faen ikke lyd en gang jeg ;P
scoot Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Skrevet 12. juni 2004 FruityLoops vil eg anbefale. Ikke så alt for avansert, men fortsatt brukbart til å lage musikk. Reason blir kanskje overkill i første omgang? klarte ikke så mye der heller jeg Nei, ser visst ut til at Ejay er det eneste for meg
INTERcEPTOR Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 Det nye Fruityloops heter FL-Studio, har brukt det progget i 4-5 år nå, men har gått åver til å bruke et overlegent musikk program nå, nemlig Reason 2.5. Reason er ikke så vanskelig å bruke, jeg kunne ingenting med det for 2 uker siden, men det anbefales på det stærkeste å lese litt i manualen, etter 1 ukes bruk har jeg klart å lage INTERcEPTOR - Iz.mp3 ( høyreklikk å lagre som ) ps. Prodigy lager sitt kommende album med Reason 2.5
Goophy Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 Eneste som er dumt er at Reason koster 3500NOK. Men da får du med en stor bok som forklarer hvordan det funker svært dypt.
andreas Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 Fruityloops 4 Studio er et helt greit program... Hvertfall så lenge du har gode VST'er...
Jesper Karsrud Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 FruityLoops er det mest geniale programmet til å lage trance/techno med... Hvis du skaffer deg en del plugins også så har du ett vanvittig fleksibelt program. Anbefalte plugins er helt klart Cakewalk og Vanguard. I Vanguard har du vanvittig mange synther å velge mellom, og du har ekstremt mange muligheter til å endre på lyden på de forskjellige.
Hidden Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 (endret) Kjøpte selv Vanguard for noen dager siden etter å ha prøvd demoen, det er utrolig mye god lyd for lite penger! (samme med DR008). Snuser litt på Absynth 2, men det er ganske spesiell, for å si det mildt. Vanguard har patcher som kommer ganske nært Access Virus i karakter, og har trance gate og arpeggiator samt diverse muligheter for å tweake lyden. Patchene er laget av proffe DJ's forøvrig, og det er mye å leke seg med der Endret 16. juni 2004 av Hidden
mad2003 Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 Finnes det noe demo av noen av disse dere anbefaler untatt den første som kom opp?
kiske Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 Eneste som er dumt er at Reason koster 3500NOK.Men da får du med en stor bok som forklarer hvordan det funker svært dypt. tipper det står masse (enkle!)sanger inni den, som man bare bytter ut en tone på og vips så har du en trance/techno-låt... tror det er sånn Dina gjør det, men hun kjøpte sikkert "100 techno-tekster" håndboka også da....
Torjus Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 (endret) Djay! Enkleste prog ever, ganske bra EDIT: EJay ja! Endret 16. juni 2004 av FuZzY^
Fragletrollet Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 (endret) Ikke bra nei. Og det er ikke et musikkprogram, men et dataspill så og si... Mente du Ejay? Endret 16. juni 2004 av Fragletrollet
Torjus Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 Ikke bra nei. Og det er ikke et musikkprogram, men et dataspill så og si... Mente du Ejay? EJay var det ja! Det er ikke et spill ffs
Goophy Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 tipper det står masse (enkle!)sanger inni den, som man bare bytter ut en tone på og vips så har du en trance/techno-låt... tror det er sånn Dina gjør det, men hun kjøpte sikkert "100 techno-tekster" håndboka også da.... Så sant, så sant. Men "Dina" klare jo ikke å synge selv engang. Hun hadde også 14 playback-opptredner rundt omkring i landet før plateselskapet fant ut at hun ikke sang og krevde erstatning, samt at de sparket henne hardt ut av døren
Stor Oddnoga Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 Man lager ikke musikk med Ejay, ferdig med det! Det eneste man gjør er å "bygge" sammen masse loops andre har laget. Fysj!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå