Gå til innhold

ATI Radeon X800 i salg


Anbefalte innlegg

' date='12/06/2004 : 09:27']
Hos X-bit labs skrives det at man i asiatiske nettbutikker er oppe i nærmere 850 amerikanske dollar for visse versjoner av X800XT (Sapphire) grunnet enorm etterspørsel. Norge ligger høyere i pris enn eksempelvis det amerikanske markedet.

 

Typisk Norsk å ligge høyt i pris, la oss håpe den faller fort.

Norge ligger ikke høyt i pris på datakomponenter, om man regner prisene uten moms (eller VAT, eller hva det kalles i USA) så er norge ofte billigere enn USA.

 

AtW

Hva er vitsen med å regne ut prisen uten moms?! Det har jo ikke noe å si for oss... vi må betale moms vi.

Ja, men prisene i USA er som oftest oppgitt uten moms der, og du mener vel ikke at firmaene i norge skal ligge nesten 20% under vanlig utsalgspris for å kompensere for momsen? Så store er ikke marginene i den bransjen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Long time reader, first time writer", hehe. Takk for velkomsten Veritas. ;)

 

Bestilte min igår etter å ha fulgt med på lagerstatusen på Komplett, Netshop (HW-B), og PCutstyr.no....

 

...X800 Pro kortene (ialtfall til Sapphire) har gått som varmt hvetebrød over helgen/den siste uken. ALLE av disse nettbutikkene er nå utsolgt, bortsett fra kanskje enkelte som fremdeles har under et titall igjen av VIVO utgavene av X800.

 

Nå er det bare å vente til helgen... :green:

Lenke til kommentar
"Long time reader, first time writer", hehe. Takk for velkomsten Veritas. ;)

 

Bestilte min igår etter å ha fulgt med på lagerstatusen på Komplett, Netshop (HW-B), og PCutstyr.no....

 

...X800 Pro kortene (ialtfall til Sapphire) har gått som varmt hvetebrød over helgen/den siste uken. ALLE av disse nettbutikkene er nå utsolgt, bortsett fra kanskje enkelte som fremdeles har under et titall igjen av VIVO utgavene av X800.

 

Nå er det bare å vente til helgen... :green:

Hvem kort bestilte du cosmok? jeg vil og bestille, men ingen andre enn vivo på lager igjen.kortet er vel helt likt de andre x800 pro korta, bortsett fra tv inngangen?

 

 

MiO

Lenke til kommentar

Jeg bestilte Sapphire sitt X800 Pro VIVO kort fra PCUtstyr.no (første gang jeg kjøper fra de, pga. at de var billigst :wee: )

 

Det skal ikke være noen forskjell mellom de, men "standard" kortene kommer med 2.0 ns minne, mens VIVO utgaven ryktes å ha 1.6 ns minne (på lik linje med XT kortene). :green:

 

EDIT: Jeg driver med lyd-til-bilde redigering (er lydteknikker), så å betale 300 kr. mer for video-inn på et "consumer" skjermkort ser jeg på som en veldig bra investering, ialtfall hvis jeg må bruke denne dataen i jobb-sammenheng (dvs. i nødstilfeller ;) ).

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...