Gå til innhold

Biligste operatør!


Anbefalte innlegg

Vennlig hilsen

 

"Mobyson sjefen"

Jeg finner ingenting om evt. gebyr ved såkalt "passiv bruk", som f.eks. Talkmore har.

 

Eneste jeg finner er at dere sperrer abonnementet hvis ikke det er utg. trafikk i løpet av 45 dager.

 

Betyr det at dere ikke "straffer" kunder ved passiv bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg finner ingenting om evt. gebyr ved såkalt "passiv bruk", som f.eks. Talkmore har.

 

Eneste jeg finner er at dere sperrer abonnementet hvis ikke det er utg. trafikk i løpet av 45 dager.

 

Betyr det at dere ikke "straffer" kunder ved passiv bruk?

 

Reaktivisering (åpning av avsluttet abonnement)

98,00

fra denne siden.

 

Synes abonnementet ser meget interessant ut.

 

Mack

Lenke til kommentar

Skjønner nå brått hvorfor sndis prøvde å få noen her til å vente med å tegne talkmore kontant hvertfall. Men bra priser var det. Selv om jeg holder meg til chess foreløpig, da jeg har en mistanke om at noen fort kan gå konk her! Dessuten er jeg veldig fornøyd med kunde service osv...

Lenke til kommentar

Hei folkens

 

Som allerede nevnt koster det 98,- å åpne et abo aom har blitt sperret etter 45 dager.

 

Vi har hatt en overraskende stor pågang av nye kunder etter bare en dag. Vi har også startet en konkurranse på radio Energy- http://www.nrj.no der du kan vinne flere tusen kroner i ringetid hver dag ! Her har pågangen vært helt enorm.

 

Selv om de fleste på dette forumet et rimelig oppegående på priser i markedet er det forsatt mange som sliter både med dyre abo med høy månedsavgift og vanvittige priser på kontantkort.

 

Til sammenligning kan du sende 679 SMS med Mobyson sine SMS priser i forhold til telenor sitt nye fastpristilbud !

 

Ser også at det er noen her som utrykker skepsis til nye aktører. Jeg tror nok det er riktig at ikke alle har livets rett. MEN husk at det er små og til del nye aktører som har drevet prispresset til det nivået vi har i dag (Chess har ikke alltid vært store de heller.....)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hei til alle sammen

 

Jeg har faktisk meldt meg inn som abonnement i Mobyson allerede, det er jo bare knallbra priser!! :p Fikk et kult nummer også, så dette lover bra!

 

Håper flere gjør det, så de får masse kunder og kan opprettholde lave priser for oss alle :D

Lenke til kommentar

Bare som et apropos....

Så sendte jeg en mail til Chess og lurte på hva De gjør med roaming prisene og prisene på abonnementene.......

 

De svarte

Sitat:

"Hei.

Takk for din henvendelse.

 

Priser og avtaler fra utlandet på ditt abonnement vil til enhver tid følge

Telenor. Den nye prisstrukturen vil derfor også gjelde for chess-kunder med

Telenor-dekning.

 

Til Din informasjon så ser vi nå på hvordan vi kan forbedre prisene på

fakturerbare abonnement og vi kommer i løpet av kort tid med forbedringer

her.

 

Bakgrunnen for lanseringen av disse prisene på kontant var å møte

konkurransen fra nye aktører .Chess har hele tiden presset prisene og skal

fortsette med dette fremover.Dog må vi be om litt tid til å gjøre dette over

hele linjen pga av en del tilpasninger".

Sitat slutt.

 

 

Noen som har hørt noe mer nøyaktig?

Og hva som skjer videre i denne "priskrigen".

Lenke til kommentar

Hva som skjer videre i priskrigen er ikke godt å si, men Telenor og NetCom har enda tilgode å komme på banen med et skikkelig tilbud som kan konkurrere med de nye på markedet.

 

Og ellers, som jeg skrev her så kan det se ut som om det er fler på vei...

 

Lavere ringepriser er kommet for fullt, men jeg tror kanskje NetCom og Telenor ikke kommer til å gjøre altfor mye... en teori fra min side er at de nå kanskje ønsker å skille seg ut som "premium"-operatører, rettet mot de som har:

 

a) for mye penger

b) for lite vett

c) både a & b

 

:green::green::green:

 

De nye operatørene dekker mine behov for lave priser både på sms, pris pr minutt og GPRS-trafikk. Faktisk såpass at jeg vurderer å si opp hjemmetelefonen min, fordi jeg fant ut at jeg betalte i overkant av 2 kr pr minutt pga. den høye fastprisen på ISDN.

 

"Hvem har bruk for lommetyver når vi har Stjelenor?"

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Hehe, ja kanskje det. Men tror ikke det passer så veldig bra for meg.

 

Fra Telio så koster det jo minimum 159,- i måneden for 1 stk linje.... jeg kan jo snakke i mobilen i 180 minutter for den prisen om jeg benytter meg av Mobyson sitt tilbud til 88 øre pr minutt... og så mye snakker jeg ikke i fasttelefonen. Faktisk tror jeg at jeg kan klare meg med kun mobiltelefon.

Lenke til kommentar

Bare som en opplysning til ovenstående innlegg.

Men det er vel sikkert kjent....

 

Jeg sysler også med tanken om kun mob.tlf....

Jeg har ADSL linje og den kommer jeg til å beholde.

 

Sier jeg opp min fasttlf...så kommer Telenor og skal ha kr 60,- pr mnd ekstra!!!

Dette gjelder uavhengig av hvem som leverer ADSL.

Har klaget dette inn for både konkurransetilsynet og Post og teletilsynet, og de har nå ferdigbehandlet dette (foreløpig)

 

TELENOR HAR FÅTT MEDHOLD!!! (Kan leses fra hovedsiden til Post og teletilsynet.

http://www.npt.no

 

Så er det sagt også.....sukk.

Lenke til kommentar
TELENOR HAR FÅTT MEDHOLD!!! (Kan leses fra hovedsiden til Post og teletilsynet.

http://www.npt.no

 

Så er det sagt også.....sukk.

Jeg har også gryntet litt over dette, men, helt ærlig: Er det virkelig så urimelig at et selskap som låner ganske mye infrastruktur fra Telenor til å formidle et konkurrerende produkt må betale en godtgjørelse for å benytte linjene deres?

 

Er det virkelig rimelig at konkurrenter skal få låne linjer av Telenor uten å måtte betale for det?

 

Det er vel strengt tatt ikke det.

Lenke til kommentar
Er det virkelig rimelig at konkurrenter skal få låne linjer av Telenor uten å måtte betale for det?

 

Det er vel strengt tatt ikke det.

Men Telenor var tidligere et selskap som var heleiet av Staten, dvs. deg og meg. Det er våre skattepenger som har betalt for alt sammen. Er det ikke da rett og rimelig at all infrastruktur som er betalt av offentligheten også gjøres tilgjengelig for offentligheten?

 

Hvorfor skal et selskap, som nå er delvis på private hender, ha full kontroll over, og fortsatt tjene grovt med penger på noe som er betalt av fellesskapet?

 

Men sett fra Telenor (Staten?) sitt synspunkt, så er det selvfølgelig ikke rimelig at andre skal få bruke nettet (men nå har vel Telenor aldri vært kjent for å invitere til konkurranse da - policy der i gården er mest mulig kjepper - i hjulene til konkurrentene...)

 

Det er ikke uten grunn at Telenor leverer gigantoverskudd og utbytte til sine eiere. Den største eieren er fortsatt Staten (959 158 700 aksjer, 53,15 % av aksjene) , og det er også Staten, ved Post- og Teletilsynet, som setter rammebetingelsene for hvordan Telenor kan operere i markedet. Når Post- og Teletilsynet sier ja til at Telenor kan opprettholde "ADSL-avgiften", så er det kun i Statens egen interesse av mest mulig penger i kassa - ikke fordi de virkelig ønsker konkurranse i bredbåndsmarkedet.

Lenke til kommentar

Hadde ikkje politikarane som me har valgt inn på tinget krevd at telenor skulle vere lønnsomt for staten så hadde ikkje telenor trengt å kreve penger for masse.

 

Så staten setter krav til at telenor skaffer statskassa penger.

Skal me derimot gjere noko med det bør ein stemme litt lengre til venstre enn sentrum.

For det blir litt feil å skyte budbringeren for det leiarane har sagt.

 

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...