Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hotmail har sletta all mailen min =(


Anbefalte innlegg

leste om det samme på itavisen for noen dager siden, en fyr som hadde logga på hotmail og opplevd at alt var borte.. "pfft, engangstilfelle# tenkte jeg

 

så skulle jeg logge på selv idag, opplevde nøyaktig det samme, 95% av all mailen jeg hadde lagra der hadde forsvunnet :\ (over 500stykker fra 0-4 år tilbake)

 

enda et enganstilfelle?? eller flere som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal man være helt sikker på slikt, bør man bruke en pop/smtp mailkonto, hvor all mail lagres i filer på hardisken din, man stoler jo på at en server som omhandler flere tusen mailkontoer alltid skal funke.

 

start.no tilbyr gratis epostadresse, både pop/smtp og webbasert.

 

Man kan også invistere i domener, eller evt. hoste mailservere selv :p

 

Når det gjelder hotmail, har jeg brukt det veldig lite, men det jeg la merke til var at denne "spam" og "junk mail" funksjonen som ble brukt fungerte dårlig, og at rundt 50 % av seriøs mail som jeg skulle motta ikke ble mottatt :roll:

 

(Den dype meningen med dette innlegget var å få folk til å bruke noe annet enn hotmail og andre webbaserte mailer :p )

Lenke til kommentar
Nrkpost.no har 100mb lagringsplass. Håper og tror ikke at NRK skal fucke med brukerne sine og slette mail. Greit med 100mb når man skal sende mp3filer og drivere og annet snadder. :thumbup:

Vet du om nrkpost støtter pop? Alltid greit med flere e-post adresser, men jeg hater å lese via webmail! :(

Lenke til kommentar

Annen løsning er å lagre eposten lokalt som all annen POP3 epost.

Jeg bruker Hotmail Popper (http://www.boolean.ca/hotpop/) som fungerer som en POP3/SMTP proxy mot hotmail-kontoene mine. Alternativ er Webmail Authority(http://www.webmailauthority.com/)

 

Ingen av dem er gratis og har en prøveperiode. Sa jeg asta*kremt*lavista ?

 

Dermed gjør jeg som med all annen email. Laster dem ned i Innboksen på Outlook/Outlook Express. Da gjør det ikke så mye om M$ sletter litt e-post på serverne deres.

 

-Wolf5

Lenke til kommentar
Har konfigurert Outlook for Hotmail jeg, så jeg regner med at hvis hotmail av en grunn sletter mailene mine, så ligger alt på maskinen.

Det ligger bare der til neste gang du logger deg på og synkroniserer mot hotmail.

 

Skal du ta vare på noe må du flytte/kopiere det ut av innboks og inn i en lokal mappe.

 

Ellers risikerer du å bare sitte og se at outlook fjerner alle meldingene når den synkroniserer. Ikke noen morsom opplevelse tror jeg.

 

Prøv selv ved å gå inne i hotmail fra web og slette noen meldinger du ikke trenger og se hvordan outlook oppfører seg når den kobler til.

Lenke til kommentar
leste om det samme på itavisen for noen dager siden, en fyr som hadde logga på hotmail og opplevd at alt var borte.. "pfft, engangstilfelle# tenkte jeg

 

så skulle jeg logge på selv idag, opplevde nøyaktig det samme, 95% av all mailen jeg hadde lagra der hadde forsvunnet :\ (over 500stykker fra 0-4 år tilbake)

 

enda et enganstilfelle?? eller flere som har opplevd det samme?

-Den totale størrelsen på kontoen din har oversteget 2MB.

-Du har ikke vært inne på kontoen din på 30 dager.

-Glipp hos Microsoft :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...