Gå til innhold

Dell 8600 skjermoppløsningskaos?!?


Anbefalte innlegg

Formaterte min Dell 8600 med 1680x1050 oppløsning for første gang i sta og satte inn XP på nytt. Innstallerte nylig drivere til skjermkortet, ATI Mob Rad 9600 Pro Turbo, og regnet med at alt skulle bli som før.

 

Men nå virker det som om både ikoner og skrift har blitt MINDRE enn slik det var da maskina kom fra Dell for noen måneder siden, selv om oppløsningen etter det som står på kontrollpanel/skjerm/innstillinger er den samme.

 

Har forsøkt å øke DPI på kontrollpanell/skjerm/innstillinger/avansert og fontstørrelse på kontrollpanel/skjerm/utseende. Fontene i operativsystemet ble større, men spinkle.

 

Har også forsøkt å øke font size på Internet Explorer og zoome inn i Word som et kompromiss. Men det blir jo ikke det samme, veldig fete bokstaver på Word og store, tynne bokstaver på Internett.

 

Hva har jeg gjort galt/latt være å gjøre? HJELP!

Endret av ClearBlueNight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

zaico: Takk, men det det angår jo kun Iinternet Explorer og blir det samme som å gå via "View" og "Text Size", som jeg jo har prøvd. Dette hjelper kun på enkelte deler av innholdet i IE og bokstavene blir veldig spinkle. Jeg er hypp å vite hva jeg skal gjøre for å få den fabrikk-konfigurerte superbehagelige innstillingen som gjelder hele greia.

Lenke til kommentar

Wildcard: Det har jeg også prøvd (det heter visst PPT på norsk, jeg kalte det DPI). Prøvde å øke til 120! Skrivebordet blir ok. Men tekst i Internet Explorer blir for stort (VG) eller for lite (Aftenposten), noen ganger også uskarp (Dagbladet), Word blir enten spinkle bokstaver eller fete bokstaver, Outlook blir spinkle bokstaver og uskarp tekst. :cry:

Endret av ClearBlueNight
Lenke til kommentar
mener å huske at en av CDene del supplerer innholdt et program som økte størrelse på ikoner, men ikke påvirket IE.

 

Prøv å se på den CDen med drivers and utilities (eller hvordan det nå staves)

Quick set. finnes vel på nedlastingsidene hos dell ihvertfall.

http://support.euro.dell.com/no/no/index.a...lelib/index.asp

 

Ellers så skal dpi være 96 på Dell maskiner.

 

Er oppløsningen den samme som den var før reco?

Med quick set mener jeg det skal være mulig å bruke annen enn standard oppløsning og samtidig strekke bildet så man slipper de svarte kantene.

Lenke til kommentar

Jeg har CD-en med drivere inkl. Quick set. Men i følge kontrollpanel/skjerm er oppløsningen som før - 1680x1050. Hva er det da man skal strekke?

 

Er det virkelig ingen andre som har formatert en Dell med sinnsyk skjermoppløsning og så reinstallert Windows?

 

Dell har visstnok en lang responstid på support, for svart på gårsdagens e-post har de ikke

Endret av ClearBlueNight
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...