Gå til innhold

25 verbatim for 249 på elkjøp?


Anbefalte innlegg

Ja, det ER billig. Å kjøpe 100 eller par hundre er vel sikkert greit.

Så mye synker de ikke.

 

OK , fra 12 juni altså..

100 stk = 470GB = 996 kr, Jepp det ER billig.

 

Tilsvarende plass på harddisk ville kostet:

3 stk 160GB = 480GB = 3x752kr = 2256 kr

1300kr for den ekstra komforten å slippe å bruke tid på å brenne, samt å slippe å rote gjennom 100 DVD-plater for å finne riktig plate.. det er ikke så hakkande gale.

:yes:

HELT enig :yes:

Hva hvis du vil se filmene dine på stua i en standalone dvd-spiller med skikkelig surround anlegg ?

Det er ikke snakk om å sammenligne plater som lagringsplass i forhold til harddisk. I enkelte tilfeller er harddisk mer anvendelig, men f.eks i mitt tilfelle som kun bruker platene til dvd-filmer så er det uaktuelt å kjøpe harddisker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det ER billig. Å kjøpe 100 eller par hundre er vel sikkert greit.

Så mye synker de ikke.

 

OK , fra 12 juni altså..

100 stk = 470GB = 996 kr, Jepp det ER billig.

 

Tilsvarende plass på harddisk ville kostet:

3 stk 160GB = 480GB = 3x752kr = 2256 kr

1300kr for den ekstra komforten å slippe å bruke tid på å brenne, samt å slippe å rote gjennom 100 DVD-plater for å finne riktig plate.. det er ikke så hakkande gale.

:yes:

HELT enig :yes:

:blush: Må nok si meg enig jeg også. Jeg har ingen planer om å brenne DVD'er selv, men for de som har DVD-brenner og bare trenger midlertidig backup av noen filmer etc eller for flytting av data så kan det sikkert være greit.

Lenke til kommentar
Uhm, men harddisker kan plootselig ta kvelden, og da hadde man vel ønsket at man hadde tatt backup allikevel. ;)

DVD'er tar også kvelden (dekomponering, riper osv.) så backup'er må man ha uansett.

 

Da er det kjekkere å ha backup'en på HD i stedet for på DVD. (Slippe å lete etter hva du har tatt backup av og ikke i en diger bunke med DVD'er, ha fordelen av å kunne slette, og legge inn nye filer i backup'en rimelig kjapt.)

Lenke til kommentar

Vel, er vel snakk om prioriteringer. Hvis man har penger til å blåse av mange tusen på å ha harddisker til backup istedet , så for all del. Jeg har også råd, men velger å bruke penga på andre ting.

 

Jeg holder meg dog til DVD, gikk greit i CD-eraen, de lever i beste velgående enda.

Lenke til kommentar

Har nok desverre forbud mot å plassere stygge bokser i stua av min bedre halvdel.

 

Jeg har en våt drøm om en Kiss Divx-spiller med trådløst access til nettverket mitt. Det hadde vært den optimale løsningen for meg.

 

Ved nærmere ettertanke hadde dette vært billigere mhp lagringsplass, da DivX filmer er 3-4 ganger mindre enn mpeg2 filer. Da er det faktisk billigere å ha disse lagret på en hardisk enn DVD-plater. :thumbup:

Lenke til kommentar
For noen nerder! Sitter dere virkelig å ser filmer på en PC?

 

En god film skal nytes i horisontal stilling på sofaen, med div snacks innenfor en armlengdes avstand.:yes:

 

Ikke i en kontorstol. :no:

 

Geir

Har en PC kobla opp til TV skjermen (sammen med den stasjonære DVD'n ofcoz).

 

Å se film på PC-skjerm er drepen. :no:

Lenke til kommentar

Elkjøp i Kristiansand ville bare selge meg 25pk spindler til 399,- i går.

Snakket med to av de ansatte.

 

Han ville ha avisen eller internett reklamen som 'sa' 249,-

 

Kunne få en 5pk i slimcover for 249 da :(

 

Endte opp med 100stk DVD-R Ritek G04 fra pxp.no... 11/stk + frakt, men siden jeg bestile en masse annet blir det ikke så galt pr plate.

 

Edit: Typos...

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
På komplett har de thatswrite plater med dvd-cover, 449 for 50 stk. Selv med porto blir dette billig.

 

Men som andre sier så vil nok prisene gå ned nå som dual layer har kommet.

Her er info for That's Write kjøpt fra komplett.no i 50 pk. med videocover:

--------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD+R:OPTODISC-OR4-000]

--------------------------------------------------------------------------

Disc Type : [DVD+R]

Manufacturer ID : [OPTODISC]

Media Type ID : [OR4]

Product Revision : [Not Specified]

Disc Application Code : [General Purpose]

Recording Speeds : [2.4x - 4x]

Blank Disc Capacity : [Not Supported By Method 2]

--------------------------------------------------------------------------

[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]

 

Dette er altså Optodisc plater som ikke er av samme kvalitet som RICOHJPNR01 som produserte platene før

Endret av Gerrard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...