Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjære lille Dargar. Hvordan i all godeste verden drar du inn 2000 poeng+ om dagen? Har du fått en hel skole/arbeidsplass til å folde for deg? :D

5947023[/snapback]

Hehe! Er 6'4" som de sier her borte og rundt regnet 200 pund, så "liten" hvet jeg ikke... men spøk til side, dette er hva jeg har gjort/min maskin park:

* Faderens to kontor maskiner folder med alt hva de kan når han ikke surfer...

* Ex-forloveden mins datamaskin (bygget av meg) folder i mitt navn ennå!

* Min egen private Opteron 170 folder døgnet rundt (strøm inngår i leia!)

* Har en kompise som folder i mitt navn (synest det er kjekker å folde i mitt navn da "sammen er vi store", på en måte som et lag i laget!!

*Mulig det kjører på broderen sin maskin også, om han ikke har sletta det enna. :(?

 

MEN hoved tyngden kommer av følgende:

Jeg er "Graduate Student" og får betalt studiene mine ved å undervise i en lab her på skolen.. Er heldig nok at "min" avdeling på Universitetet her oppgradere hele maskin-parken sin ca. hvert 2.5 år.. Service og vedlikehold av maskiner i min lab er det utelukkende jeg som står for, så derfor har jeg vervet alle maskinene i rommet her vilket betyr at jeg har 2 (av 3) Dell GX Optiplex 280, og (fanfare) 4 (av 5) helt splitter nye Dimension 9150 med 1 GB ram og P4 D-core som folder.. Den 5'te kom med stekt power-supply, noe som jeg får fiksa på garantien snart, og den 3 optiplexen har slitt med vifta i det siste, kontrolleren kjører vifta på max bare man åpner word, så den er av til jeg får bytta hovedkort (også på garantien)...

 

Så det er vel mye av forklaringa på mitt snitt av 2000 poeng til dagen. Det sagt, med en nyere AMD/Intel CPU så klarer man komme opp et sted mellom 250/300 og 400/500 poeng i snitt til dagen, noe som kan føles som lite for den enkelte bruker, men fytte rakkeren, tenk deg selv om 10 slike kommer med?! Da vil laget begynne å tøffe framover igjen! :)

 

(En kompis av meg her er ansvarlig for to data-rom her på avdelingen, han driver desverre med SETI ennå, men gjør det med stil! Han har noe slikt som 50-60 nye Dimension 9150 som kjører SETI for seg... :) Prøver stadig å rekrutere ham til Hardware.no sitt lag, og helst til mitt lille "lag i laget".. :)

 

Jeg er med, jeg er med!

 

Bretter med dobbelkjerne..

5947377[/snapback]

 

Herlig Tore!! Nå håper jeg bare på fortsatt tillstrømmning av medlemmer og kanskje ENNDA VIKTIGERE, at de som begynner faktisk fortsetter og ikke sletter Folding mappa si etter en uke.. :( Det er sakte men sikkert over lang tid som hjelper her!! :)

 

For de som ikke har fått med seg, så har jeg beklaget en litt for krass ord-bruk i min "få folk til å våkne" post, og har redigert slik at jeg håper at oppmerksomheten fra og med nå vil være av den utelukkende posetive sorten, selv om et par har kommet med utelukkende på grunn av den provoserende tonen.. Håper bare jeg ikke skremte bort like mange.. :whistle:

 

 

Dersom noen synest det går litt sakte og litt for lite ting skjer på statistikk-siden, så kan man gå ihop en vennegjeng å folde for Hardware under samme nick, eller for all del, om man ønsker så kan man også bruke DargarWhiteFang som folde nick (så lenge man også bruker Hardware.no som lag!!), jeg hadde ikke blitt lei meg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Dersom noen synest det går litt sakte og litt for lite ting skjer på statistikk-siden, så kan man gå ihop en vennegjeng å folde for Hardware under samme nick, eller for all del, om man ønsker så kan man også bruke DargarWhiteFang som folde nick (så lenge man også bruker Hardware.no som lag!!), jeg hadde ikke blitt lei meg!  :thumbup:

5951093[/snapback]

 

Alle som vil får også lov til å bruke jon67 som folde-nick :yes: Kanskje vi kan holde DargarWF på avstand... tvilsomt

Lenke til kommentar

eXa, hva er det som er problemet på opteronen din for tiden? ikke noe veldig dyrt håper jeg!! :)

 

Ang. spørsmål om hvor man kan bruke disse "switches" så er det ikke så mange av dem man har nytte av lenger, da det meste kan stilles inn under "advanced settings" delen. når det er sagt, så vil flere av de (som config og configonly) fungere fint dersom man lager en snarvei til exe filen og i properties går inn og legger til switchen. F.eks. har jeg en "config only" snarvei i ver fah mappe slik at jeg kjapt kan oppdatere settings. Snarveien ser slik ut på min opteron:

G:\folding\FAH502-Console.exe -configonly

(kjører 502 på AMD siden jeg faktisk vil tape poeng på å kjøre med bigwu og advanced og alt det der.. var veldig kjipt til jeg fikk 5 dual core pentiumer å leke med! :dribble::dribble: )

 

Uansett, har jo ikke vært så veldig aktiv her i tråden, men håper å gjøre ett alldrig så lite comeback. :) -Må nesten det etter alt maset jeg har gjort de siste dagene! ;)

Lenke til kommentar

Da er jeg oppe i hele to work units, og 344 poeng.. Synes nesten det var litt skuffende, siden jeg kjører DC, men jeg hadde noen runder med spilling i går.. Er ranket som 949 på HW.no sitt team, så å ta igjen 600 ila natten er jeg fornøyd med.

 

Skal se om jeg greier å få installert service-versjonen på noen pc'er på skolen, men jeg får vel ikke det uten å logge på som admin..

Lenke til kommentar
Da er jeg oppe i hele to work units, og 344 poeng.. Synes nesten det var litt skuffende, siden jeg kjører DC, men jeg hadde noen runder med spilling i går.. Er ranket som 949 på HW.no sitt team, så å ta igjen 600 ila natten er jeg fornøyd med.

 

Skal se om jeg greier å få installert service-versjonen på noen pc'er på skolen, men jeg får vel ikke det uten å logge på som admin..

5953271[/snapback]

Min erfaring er at det vil ta opp mot 2 uker før du kan danne deg et godt bilde av hvordan langtids produksjonen din vil være, dette fordi noen WU's gir mindre poeng/time på samme maskin enn andre. Dersom du har mindre enn 1GB med minne, så vil jeg også anbefale at du ikke har på advmethods og bigWU på mer enn 1 klient om gangen, og da fortrinnsvis den som kjører ID2. (-For de fleste programmer støtter ikke dual-core særlig effektivt, så core 2 er den som oftest sitter å leker med klinkekuler...) Vil også anbefale at du (siden du virkelig har vist innteresse) tester ut den nyeste (beta) versjonen av konsoll programmet. Har selv alldrig hatt problemer med den, og det fine med den er at de har oppdatert valg-mulighetene når du setter opp konsoll-programmet. (Lagt til Advmethods, styring av hvor mye minne maskinen sier den har etc. Selv har jeg lagt ID1 til å si "jeg har bare 256 jeg", mens ID2 sier "Jeg har 1GB". på det viset håper jeg at de ikke vil krangle om rammen på 1GB dell'ene mine for ofte.)

 

Dersom du innstalerer på maskiner uten tillatelse, bryter du mot EULA'en.. når det er sagt, så fungerer det ikke å innstalere som service om man ikke er Administrator, men avhengig av hvor tight de har satt rettighetene, så kan du kjøre programmet hver gang du logger inn... Litt plagsomt med konsoll vinduet i task-manageren da, men det må man nesten leve med.

 

Jeg ville forsåvidt anbefalt å snakke med den "laveste" med administrator rettigheter, f.eks. en lærer, og legge fram saken og spørre fint om du kan få sette maskinene opp til å folde. Dersom de oppretter og gir deg en midlertidig administrator konto, så kan du tilby deg å gjøre alt en-gangs arbeidet, så blir det ingen ekstra jobb for IT-avdelingen heller....

 

Ingen skade i å spørre først, går det ikke, så kan du kjøre manuelt hver gang du logger inn og bruker maskinen.. Kanskje kan du legge en snarvei på skrivebordet, eller bare ha FAH mappa på skrivebordet, så kan du be venner om å kjøre exe fila hver gang de sitter med maskina også.. da vil jeg tro man ikke bryter noen regler, siden fila ikke innstalerer noe som helst (den bare kjører) så lenge man ikke setter den opp som service, og så lenge man kjører den mens man sitter med maskina, så er vel det også lov... så få med kompiser på den planen, så kan man nok få klemt noen poeng ut av skolen på lovlig vis, selv om man ikke får lov å legge det inn som en service-klient! ;)

...og når man haster som verst for å nå busse/neste klasse/whatnot, hvem har vel ikke glemt å logga av eller stenge alle programmer før man suser av gårde.... :innocent:

Endret av Dargar
Lenke til kommentar

Vel, jeg har en del bekjente på IT-avdelingen, så jeg skal sjekke med de.

 

Da hadde jeg nok gått litt forbi deg, og gjort vei i vellinga for team hw.no..

 

Spesielt om de kan gjøre dette via nettet, og kjøre FAH på hele maskinparken til HiBu.. Dette tror jeg dog er noe utopisk..

Lenke til kommentar

Utopisk eller ei, man kan alltids håpe!! .. og nå skal jeg ikke påstå at jeg kke ville kjent det noe sted om du gikk forbi meg, ville hatt et lite stikk i siden da, men siden målet mitt er å holde meg på topp 20 lista til HW, så er jeg ikke så veldig skjelven! ;)

 

Go HiBu!

 

Ang. kjøre via nettet? skjønner ikke helt hva du mener, men det man kan gjøre er å legge det opp slik at første omstart etter en ghost setter FAH igang på den nye maskina (med unik maskin-kode for den maskina). Dette er litt "pes" med tanke på å få laget image på en slik måte at servicen er registrert, men maskin-id ikke ligger i registry. (Om programmet starter og ikke finner maskin-kode i registry, så skapes denne på ny...) slik jeg gjorde det, omtrent, var å legge inn og kjøre FAH på hovedoppsettet, stoppe service, redigere registeret og ta vekk fah maskin-id, slette alle filer og undermapper i FAH mappa UTENOM .exe fila og client.cfg fila, og deretter skape ett Master Ghost image av dette. Da vil maskina som blir ghosta skape egen id og folde i vei etter første omstart. :)

Lenke til kommentar

2laggy2follow må være lagets "sliter"!! Virkelig imponerende å se noen som har 25/døgn som snitt sakte men sikkert erobre plasser i laget!! -Synest det er flott at ikke alle stenger av og sier "orker ikke" bare fordi det går sakte! :)

 

Det samme gjelder alle de andre sliterne vi har på laget såklart, 2laggy2follow sto bare litt ut med folde-nicket sitt! ;)

De andre som har innsett at alle monner drar (og som har snitt under 30 eller under er:

[RCG]Balthazar

2laggy2follow

Anonymous

puretamil

dostojevski

arthoz

Blippblopp og

sushigirl

 

Hurra og stå på til alle sammen!

PS: enten har noen ikke fått registrert rett bruker-navn når de starta, eller så har noen med vilje valgt default navnet "anonymous" ;)

 

.... PureTamil var foresten en av, om ikke -the- founding father av Hardware.no, iallefall han som hadde første posten i sticky'en! :)

Endret av Dargar
Lenke til kommentar

[edit]

DOH!

Slik går det når man bare skumm-leser!! lista mi hadde jo ingenting med konkuransen å gjøre!! hehehe, nei, på tide med frokost og kaffe nå ja!

flause:

[/edit]

 

 

Tja, tenkte vel faktisk ikke på konkuranse faktoren når jeg dro fram den lista, var mer at jeg ble varm om hjerterota av at folk bidrar med det de kan! -men for all del,

BRING IT ON! ;) Oppdaga at jeg har folda med redusert kapasitet i alldri den tid da ene core'en på alle dell'ene mine har hatt feil i sine experimentelle WU's og til og med gått i dvale for 1 døgn ved tilfelle (fordi "last 5 units were not able to complete properly"...)... så, bring it on! ;)

Endret av Dargar
Lenke til kommentar

Da må jeg gratulere team HW.no faktisk (Og Dargar). Så langt har vi fått 11 nye aktive brukere og er på en sterk oppadstigende kurve for første gang på svært lenge. :D

Står vi skikkelig på så kanskje vi når tilbake til glansdagene med over 600.000 poeng i mnd og vel så det. (Nå har vi rundt 500.000) :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...