Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke strømforsyning hadde dere gått for til et 5070 ti kort?

Har et corsair tx750m som har et kutt i en av ledningene. som i utgangspunktet skulle være nok, men ettersom det er mest sannsynlig brudd i en ledning så er det vel like greit å bytte.

tenkte rundt 1000w, og har sett på disse:

- Corsair RMe Series RM1000e; ca pris 1650

- ASUS ROG Strix 1000W Platinum; ca pris 2200

NZXT C1200; ca pris 2000

Har PCIe (har pcie 3.0 x 16)versjonen noe å si for hvor mye poeng man kan få ved folding?

Takk for alle anbefalinger som måtte komme :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjetil Lura skrev (På 31.5.2025 den 22.03):

Av alle er her nå. Men nytt hus koster. 

Har du penger for nyere hus?

Det kan jeg og gjøre, men strømmen er problemet og foldingen går ned på laget ?

https://www.vg.no/stromprisen/kommune/sandnes/

Som sakt, lei av at å folde/ eller skal jeg si" 3000kr pr md for å folde"

Så, vente på neste rekning 

Hva kjøpte du for de 5000 jeg sente.

De 5000 gikk inn i pcie5.0-hovedkort, med CPU, RAM og diverse. Billigste sort som var bra nok :) HK var vel noe demo H670, B760 e.l. baserte saker, med Intel G7400 og/eller Intel Processor 300. Minne noe random 2x8Gb DDR4 kits. Mener jeg la i litt penger selv så det ble to setups av det, med litt gjenbruk av PSU og ting vi hadde liggende fra før.

Jeg har et 4090 som har idlet hjemme by accident. Det står på inntil det blir for varmt her, men foreløpig går det greit.

• Liker 1
Skrevet
helgew skrev (4 timer siden):

Hvilke strømforsyning hadde dere gått for til et 5070 ti kort?

Har et corsair tx750m som har et kutt i en av ledningene. som i utgangspunktet skulle være nok, men ettersom det er mest sannsynlig brudd i en ledning så er det vel like greit å bytte.

tenkte rundt 1000w, og har sett på disse:

- Corsair RMe Series RM1000e; ca pris 1650

- ASUS ROG Strix 1000W Platinum; ca pris 2200

NZXT C1200; ca pris 2000

Har PCIe (har pcie 3.0 x 16)versjonen noe å si for hvor mye poeng man kan få ved folding?

Takk for alle anbefalinger som måtte komme :)

En av de faste ledningene som går til CPU eller HK? Hvis det er en av de andre som ikke er fastmontert i PSUen, er de lett å bytte.

NZXT aner jeg ingenting om. Corsair sine har jeg vært fornøyd med fra 1000W og opp på RMx-serien, med en del som har dødd stille og pent av sorten 750W og 850W. Jeg mener jeg leste at RMe er et lite knepp ned fra RMx, men ikke så mye. Jeg vil egentlig tro 750W holder i massevis, men vet samtidig ikke om du tenker hoppe på et ordentlig highendkort senere, i så fall kan det bli litt lite.

Jeg VET ikke om 3.0 er litt lite nå, men et 5070ti burde ikke være en begrensning der. Kanskje vi er der at 3.0 x16 er litt snaut på en 5090.

• Liker 2
Skrevet
17 hours ago, knopflerbruce said:

En av de faste ledningene som går til CPU eller HK? Hvis det er en av de andre som ikke er fastmontert i PSUen, er de lett å bytte.

NZXT aner jeg ingenting om. Corsair sine har jeg vært fornøyd med fra 1000W og opp på RMx-serien, med en del som har dødd stille og pent av sorten 750W og 850W. Jeg mener jeg leste at RMe er et lite knepp ned fra RMx, men ikke så mye. Jeg vil egentlig tro 750W holder i massevis, men vet samtidig ikke om du tenker hoppe på et ordentlig highendkort senere, i så fall kan det bli litt lite.

Jeg VET ikke om 3.0 er litt lite nå, men et 5070ti burde ikke være en begrensning der. Kanskje vi er der at 3.0 x16 er litt snaut på en 5090.

Mine hk er fra 2012/13 og har ikke problemer med 4090. Sjekket nå 30mill på 4090 og 3770K.

Kjører 5 nå, men av i morgen før jeg går på jobb(kiwi) 

5090 bruker max 600w, så nope på på mine maskiner.

Kanskje 5080?

Men ingen oppgradering her nå.

Bestilt ny bil, derfor ikke nye kort?

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Fått i gang 3770K/3090 på folding(win 11) Tok sin tid, første gang jeg prøver win 11. Mye nytt i win 11 i forhold win 10..

Og 8,3,4 på folding programmet, vet ikke om det er bedre enn 7xx jeg kjører?

Endret av Kjetil Lura
Skrevet

Bor i NO2, og prisene er bare sinnsyke. Snittpris er 7 til 10 ganger høyere enn i Sverige. https://www.svk.se/om-kraftsystemet/kontrollrummet/ Forstå det den som kan! Noen flår oss vanlige nordmenn, og vi lar det skje! Dumme er vi.

Jeg trenger ikke varmen, så å kjøre på nå er nesten bare å kaste penger ut av et eller annet vindu. Har gamle kort som ikke gir all verden av poeng, men masse varme... men det å hjelpe vitenskapen har sin verdi.

Skrevet (endret)
38 minutes ago, Ruskepus said:

Bor i NO2, og prisene er bare sinnsyke. Snittpris er 7 til 10 ganger høyere enn i Sverige. https://www.svk.se/om-kraftsystemet/kontrollrummet/ Forstå det den som kan! Noen flår oss vanlige nordmenn, og vi lar det skje! Dumme er vi.

Jeg trenger ikke varmen, så å kjøre på nå er nesten bare å kaste penger ut av et eller annet vindu. Har gamle kort som ikke gir all verden av poeng, men masse varme... men det å hjelpe vitenskapen har sin verdi.

Jepp. Trenger varmen på/kveld/natt morgen.

Så kjører natt/morgen. Alle av nå, ac on og temp i stuen min er 26c.. satt til 26c?

Endret av Kjetil Lura
Skrevet

Har lagt merke til at WUene har blitt store. Flere tar over 12 timer på mine kort. Det er litt uvant, men PPD er den samme for kortene som tidligere. Gunner på litt i morgen tenker jeg, for da er prisen litt riktig på dagen.

Skrevet (endret)

Kjører win 11 på 3770K og 4080s..

For en opplysing. Tørr ikke å gjøre det på de andre maskinene jeg har her...

7 pc. Win 10 er slutt på mine gamle slitere i oktober,(oppdateringer)

Endret av Kjetil Lura
Skrevet
2 hours ago, Kjetil Lura said:

Kjører win 11 på 3770K og 4080s..

For en opplysing. Tørr ikke å gjøre det på de andre maskinene jeg har her...

7 pc. Win 10 er slutt på mine gamle slitere i oktober,(oppdateringer)

Null stress. Følg denne guiden. Testet og fungerer som F.

Skrevet

Feil plass men.

Delivery Route

• STAVANGER

Today 16:51

NO

Forsendelsen er hentet hos avsender og videretransporteres.

• STAVANGER

Yesterday 08:09

NO

Forsendelsen er på vei til utleveringsstedet.

• STAVANGER

Yesterday 07:07

NO

Forsendelsen er ankommet utkjøringsterminal.

• OSLO DEP

23. juni, 20:34

NO

Forsendelsen er lastet opp for videre transport.

• POSTNORD

23. juni, 16:43

NO

Vi har sendt et varsel til mottaker.

• OSLO DEP

23. juni, 16:31

NO

Forsendelsen er under transport.

• PostNord

23. juni, 09:52

Vi har mottatt sendingsinformasjon fra avsender, og venter på selve forsendelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...