Gå til innhold

Hva bruker dere til skjæring i kabinetter?


Anbefalte innlegg

jeg skal skjære hull til vifter, hva bruker dere? (bilder eller link plz)

og hva kan jeg bruke til å vite hvor jeg skal skjære (hvor finner jeg 80x80 f.eks sirkler... ell no sånt:P)

 

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en 80x80mm vifte har som regel vifteblad som er 74mm i diameter.

"røret" som viftebladene er i er da som regel 76mm. derfor anbefaler jeg at du lager hullet 76mm i diameter. lager du det 80, vil viftekantene synes. (du får også hullbor som er 76mm)

 

hvis du skal bruke dremel eller stikksag, og må tegne opp sirkelen, kan du bruke en viftegrill til tilsvarende vifte.

tegn streken på innsiden av den ytterste ringen (forutsetter at du har en "trådgrill", ikke en motivgrill)

da vil viftegrillen skjule kanten, noe som kan være kjekt hvis den ikke er helt bra.

Lenke til kommentar
inverter er en dings som gjør om 12v til ca 1000v, for bruk til katoder og slikt.

k, hvor mange invertere må jeg ha for hver katode?

følger d med invertere på katoder ell må kjøpe ved siden av?

Endret av yoyo89
Lenke til kommentar
1.hvor mange invertere må jeg ha for hver katode?

Det går 2 katoder på hver inverter.

2. er det viktig/bra med vifte styring?

Viktig er det ikke med mindre du skal styre hastighetene på viftene.

3. Noe ekstra jeg trenger for å sette inn lys og vifter som ikke følger med når jeg kjøper lys og vifter?

For å sette inn vifter så trenger du vifte skruer og de er som regel ikke inkludert når du kjøper vifter. Når det gjelder katoder og dioser samt neonwire osv så bør su se eteer på orodukt beskrivelsen om hva som trengs og hva som passer osv.

Lykke til, det beste er å finne ut av alt selv! Og selvfølgelig spørr når du står bom fast :)

Endret av knutern_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...