Gå til innhold

"Nedgradere" firmware til Plextor 40/12/40A


Anbefalte innlegg

Jeg tenker å oppdatere firmwaren i min trofaste Plextor 40x-brenner. Ser at 1.06 er den nyeste, mens jeg sitter med 1.01 fortsatt. Leser i version history'en at det har kommet en del forbedringer etterhvert.

 

Når jeg først har flashet til 1.06, er det da mulig å flashe til 1.01/tidligere versjoner senere? Og gjelder dette både med "ferdigpakka" og deres eget flash utility som krever firmware-filene ved siden av?

 

Har lest at noen har fått det til med andre plextor-brennere, men ikke noe konkret om min modell. Vil gjerne høre andres erfaringer først..

 

Oppdatering: Fungerte aldeles utmerket å flashe til 1.01 (fra 1.05), og så til 1.06 igjen.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står det at nedgradering ikke er mulig så er det ikke det......ellers er det ikke noe problem. Plextor forteller nå hvilke som ikke kan nedgraderes (F.eks PX-708A kan ikke nedgraderes mer enn til 1.02, 1.00 og 1.01 er ikke mulig å gå tilbake til).

 

Men på de fleste plextor brennere kan du nedgradere uten problemer.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg har mine grunner ;)

 

Men et punkt jeg reagerte på:

 

PX-W4012TA V1.05

Added:

Limit read speed for digital playback of Audio CD to 8X to avoid noise

 

Digital playback er vel det samme som ripping i sanntid? Hvordan klarer den å sjelne på hva som er "playback" og hva som er kopiering...frister ikke å DAE' på 8x. For tiden bruker jeg Winamp 2.92 til å spille av cd-er med (har enablet DAE funksjonen i cd-plugin'en), bruker i tillegg Nero DriveSpeed for å redusere hastigheten til 4x når jeg spiller cd-er (hvis ikke, går det med "full fart").

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...