Gunder1 Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 (endret) Jeg har 2 kolonner i excel som jeg skulle fått alt inhold inn i kun 1 kolonne Jeg har ca 500 rubrikker, så jeg hadde håpet på en enklere måte enn "klipp og lim" Endret 4. juni 2004 av Gunder1
sim Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 Kanskje =A1 & " " & B1 fungerer ? Har ikke excel foran meg, så jeg får ikke testet.
Gunder1 Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Skrevet 4. juni 2004 Kanskje =A1 & " " & B1 fungerer ? Har ikke excel foran meg, så jeg får ikke testet. Ehh, hvor skal jeg skrive det
perroga Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 (endret) En mulighet kan være å benytte funksjonen =kjede.sammen() Lag først en tredje kolonne; der skriver du formelen =KJEDE.SAMMEN(A1;" ";B1), men med riktige koordinater, så kopierer du denne nedover i kolonnen så langt du behøver. Hvis du har behov for det, kan du nå kopiere hele kolonnen eller den nødvendige del av den; over til en fjerde kolonne; og benytte funksjonen "lim inn utvalg", og dernest "verdier", så har du en ny kolonne(område) med tekst fra de to første kolonnene. Forklaringen i innlegget til "Sim" fungerer også, benyttet på samme måte. Veldig enkelt, når man kan ....... Lykke til! Endret 15. juni 2004 av perroga
Gunder1 Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Skrevet 18. juni 2004 En mulighet kan være å benytte funksjonen =kjede.sammen() Lag først en tredje kolonne; der skriver du formelen =KJEDE.SAMMEN(A1;" ";B1), men med riktige koordinater, så kopierer du denne nedover i kolonnen så langt du behøver. Hvis du har behov for det, kan du nå kopiere hele kolonnen eller den nødvendige del av den; over til en fjerde kolonne; og benytte funksjonen "lim inn utvalg", og dernest "verdier", så har du en ny kolonne(område) med tekst fra de to første kolonnene. Forklaringen i innlegget til "Sim" fungerer også, benyttet på samme måte. Veldig enkelt, når man kan ....... Lykke til! Jeg har engelsk versjon finner ikke ut hva som dekker =KJEDE.SAMMEN på engelsk
trn100 Skrevet 18. juni 2004 Skrevet 18. juni 2004 Bruk Sims forslag: I en ny kolonne skriver du "=a1 & b1", ev. med et mellomrom i mellom som han skriver "=a1 & " " & b1". Deretter ev. som perroga sier, kopier hele kolonnen og lim inn utvalg...
perroga Skrevet 18. juni 2004 Skrevet 18. juni 2004 "=kjede.sammen()" heter i VBA i Excel"=CONCATENATE()" , men heter kanskje noe annet på engelsk. For å finne uttrykket som brukes i din engelske versjon, kan du gå inn i programmets hjelpefunksjon. Du kan klikke på "=" ved formellinjen, og slå opp videre...under text; så finner du sikkert den riktige funksjonen. Bruk av engelsk versjon kan være fornuftig, fordi du lettere kan ha nytte av Excel-nyhetsgruppene på internett, som det finnes mange av. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå