Gå til innhold

ATI/NVIDIA Hvem jukser mest?


Anbefalte innlegg

Leste en interessant artikkel hos Tom's Hardware nettopp.

 

Se Tom's artikkel for hele artikkelen.

 

I grove trekk er det ATI som anklages fra flere hold for ikke å kjøre virkelig trilinear tekstur. Se konklusjonen siste side for oversikt over de forskjellige optimaliseringene som benyttes av begge produsenter for å bedre scoren i forskjellige benchmark/spill.

 

Hvis noen som har skikkelig peil kan forklare innholdet i artikkelen på en ordentlig måte hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er vel ikke hvem som jukser mest, men om vi som kunder taper på optimaliseringene eller om de faktisk hjelper i spill ytelse f.eks.

 

It's a different story with the new enthusiast cards, such as the Radeon X800 Pro/XT and the GeForce 6800 Ultra/GT. With those cards the optimizations do not provide the customer with new added value - on the contrary. He gets a reduced image quality, although the card would actually be fast enough to deliver maximum quality at what would surely still be an excellent frame rate. We cannot escape the impression that the filter optimizations in the new top models will no longer be used ultimately to offer the customer added value, but rather solely in order to beat the competition in the benchmark tables, which are so important in the prestige category.

Lenke til kommentar
Så lenge dette blir opplyst og at vi selv kan velge mellom ytelse og kvalitet er det vel egentlig ikke mye mer å si om saken!!?

 

Etter hva jeg har forstått så kan man ikke det.

Whether or not the customer will be ready to spend $400-$500 for this is quite another matter. NVIDIA has obviously realized this and allows true trilinear filtering as an option in its newest models. Well, it did not work in the latest v61.11 beta driver because of a bug... let's hope it indeed is a bug and will work again in the final driver release.

THG

Lenke til kommentar
Leste en interessant artikkel hos Tom's Hardware nettopp.

 

Se Tom's artikkel for hele artikkelen.

 

I grove trekk er det ATI som anklages fra flere hold for ikke å kjøre virkelig trilinear tekstur. Se konklusjonen siste side for oversikt over de forskjellige optimaliseringene som benyttes av begge produsenter for å bedre scoren i forskjellige benchmark/spill.

 

Hvis noen som har skikkelig peil kan forklare innholdet i artikkelen på en ordentlig måte hadde det vært fint.

Jeg syns den artikkelen forklarte dette på en ordentlig og lett forståelig måte.

Men jeg syns det nå er litt merkelig at Toms hardware holdt helt tyst når "trilinear" optimaliseringen til nVidia ble oppdaget og lager først et oppstyr rundt dette når ATi blir tatt for noe lignende. Jeg syns også det er litt merkelig at dem ikke komenterte kvalitet forskjellen mellom optimaliseringene til ATi og nVidia .

Lenke til kommentar
ATi deserves credit for the fact that the image quality of the cards is not visibly compromised by this filtering; at least no example has yet been seen of this.

 

Burde vel si alt.

Ja, så lenge det ikke går utover bildekvaliteten ved normal bruk, så kunne jeg ikke bry meg mindre om hva ATI gjør med driverene sine. Har enda ikke sett screenshots av spill hvor man ser degradering i bildet.

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...