Gå til innhold

Anbefalt lydkort til produksjon av radioprogram?


Anbefalte innlegg

Jeg skal lage et ukentlig radioprogram hjemme og er på jakt etter et eksternt usb-lydkort til denne bruken.

 

Jeg har sett meg litt rundt og har foreløpig festet mine øyne til "TerraTec Producer Phase 26 USB".

Noen anbefalinger eller advarsler rundt dette kortet?

 

Har også sett på "Hercules DJ Console". Dette virket jo lovende i funksjonalitet for en som også jobber som dj, men jeg så at samplingsraten på dette kortet var halvparten av den på Terratecs kort. I tillegg hadde Terrateckortet også langt flere (og bedre?) utvalg av inn- og utganger.

Er dette et kort å anbefale?

 

Er det evt. noen andre kort jeg burde vurdere?

 

Har kun bærbar pc, og det er en dell p4 maskin som kjører xp home.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

En venn av meg drev lenge et profesjonelt lydstudio hvor de produserte radioreklame. Der brukte de et Echo Layla 24/96, hvilket er et meget godt, industristandard lydkort. Det kostet imidlertid for ca 2 år siden omkring 11000 kr (!). Jeg har nå overtatt dette lydkortet fra ham, og bruker det selv i eget lydstudio, og kan bekrefte at det er et supert lydkort. Egentlig altfor godt til mitt behov, men.. Det er jo også fryktelig dyrt, så man bør jo virkelig kunne dokumentere behovet for dette før man svir av såpass mange lapper... :roll: Men igjen, dersom du/dere har råd til dette, er det i hvert fall et veldig anerkjent og velrennomert lydkort innen lydproduksjons-industrien.. :yes:

 

edit: skriveleif

Endret av kns
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...