Gå til innhold

Flyspill, en utdøende rase?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å svare på tråd-tittelen - Ja, nesten.

 

Flyspill koster mer og mer å utvikle, man får veldlig lite igjen pr investerte krone pga liten kundebase og høye utviklings-utgifter.

 

Den utvikleren som virkelig har noe for seg (bortsett fra Microsoft sitt MS team) er Maddox games i Russland, de som laget IL-2:FB. Pacific Fighters kommer iløpet av året (håpe håpe)....andre verdenskrig i Stillehavet, hangarskip-dekk som beveger seg... *krible i magen* :love:

 

Så kommer neste prosjekt, Battle of Britain, helt ny motor - blir det råeste noensinne. Sent 2005 eller tidlig 2006....

 

Eagle Dynamics, de som laget Lock On er også basert i Russland men vet ikke om de har like store ting på horisonten....satser på annonsering av Lock On addon iløpet av sommeren, hvem vet hva som skjer etter det.

 

Lock On, IL-2 FB+AEP, MSFS2004 og gode gamle Falcon 4 med alle sine patcher er mye mye mer enn nok til å holde seg opptatt i den virtuelle luften foreløpig. :)

Lenke til kommentar

husker jeg spilte F-22 ADF (Air Dominance Fighter) er vel fra 1997, spilte det på en 166mhz med voodoo1... maaange timer med det spillet... arti :thumbup:

 

Flyspill er ikke det jeg spiller men hadde FS2004 en stund, bra grafikk og sånn, men blir fort litt kjedelig i lengden, skal det være Fly spill, må det være Jagerfly ;)

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Det som er synd med LO-MAC er at utstyret er utdatert samt at F15 sin radar er så utrlolig urealistisk dårlig. Derfor bruker alle snørrungene Mig-29 og SU-27 :roll: Skuffende dårlig simulering av instrumenteringen også :-( Men spillet har mange kvaliteter og jeg tviler ikke på at flymodellene og hvordan de oppfører seg i luften er realistisk.

Lenke til kommentar

utdatert? de er vel sånn de er i dag...

 

jaja, når man er vandt med å fly futuristiske fly som F22 for 7-8 år siden, så kan kanskje dagens teknologi (for det er det som brukes i dag i aktiv tjeneste) litt gammeldags.

 

Jeg synes derimot at det er ett meget genialt konsept...

 

(og F15 radaren, som jeg har liten erfaring med, kan vel bedres i en fremtidig patch hvis så mange klager på realismen i det...Hvis den derimot er modellert slik den er i virkeligheten (noe jeg iallefall ikke har peil på), så synes jeg at den burde være slik den er...dette er tross alt ett spill som satser på at alt skal være autentisk! )

 

kanskej SU27/33 er ett bedre fly...skulle kanskje tro det, ettersom det er nyere enn F15...

Lenke til kommentar
utdatert? de er vel sånn de er i dag...

 

jaja, når man er vandt med å fly futuristiske fly som F22 for 7-8 år siden, så kan kanskje dagens teknologi (for det er det som brukes i dag i aktiv tjeneste) litt gammeldags.

Nei, det er ikke sånn det er idag! Flyene er gamle og utdaterte og det samme gjelder våpnene (som er gamle varianter).Men det er sannsynligvis representativt for det som Russland har å by på idag...

 

(og F15 radaren, som jeg har liten erfaring med, kan vel bedres i en fremtidig patch hvis så mange klager på realismen i det...Hvis den derimot er modellert slik den er i virkeligheten (noe jeg iallefall ikke har peil på), så synes jeg at den burde være slik den er...dette er tross alt ett spill som satser på at alt skal være autentisk! )

OK... For å si det mildt så skal all "common sense" tilsi at USA er Russland teknisk overlegne. I tillegg så har vi referanser fra andre, *litt* mer realistiske spill (F4 og F/A-18, hvis radar oppfører seg likt mht. målsøking på "det" nivået). Ærlig talt så virker det som at utviklerne har klart å tulle med "antenna" til radaren. Man må nemlig vippe den opp og ned (hvor det skal være mulig å definere søkeområde i grader) for å kunne se noe, samt at de russiske flyene oppfører seg som om de skulle være laget av glassfiber (kommer og går på radaren, UTEN grunn).

 

kanskej SU27/33 er ett bedre fly...skulle kanskje tro det, ettersom det er nyere enn F15...

Su27 har utvilsomt en kraftigere motor, men det er ikke synonymt med at et fly er "bedre". I BVR-strid spiller dette liten rolle ( men så duger jo ikke F15 sin radar :no: ). PÅ det tekniske planet og med tanke på at USA jevnlig oppgradere flyene sine (og en overlegen evne til å samle etteretning fra slagmarken) er mer vel så betydleige faktorer.

Lenke til kommentar
OK... For å si det mildt så skal all "common sense" tilsi at USA er Russland teknisk overlegne. I tillegg så har vi referanser fra andre, *litt* mer realistiske spill (F4 og F/A-18, hvis radar oppfører seg likt mht. målsøking på "det" nivået). Ærlig talt så virker det som at utviklerne har klart å tulle med "antenna" til radaren. Man må nemlig vippe den opp og ned (hvor det skal være mulig å definere søkeområde i grader) for å kunne se noe, samt at de russiske flyene oppfører seg som om de skulle være laget av glassfiber (kommer og går på radaren, UTEN grunn).

Mener du at du ikke klarer å oppdage noe på F-15 sin radar? Det er jo ikke værre enn å trykke "2" for TWS BVR mode, og velge scanområde. Etterhvert vil du oppdage en eller annen tass på radaren, og da er det bare å blåse ivei

 

(uansett så har patch 1.02 kommet ut, og i release notes der, så står det at F-15 radaren er oppdatert) :p

Lenke til kommentar

 

:thumbup:

 

 

Har dere installert Lock On 1.0.2 patchen? F-15 radaren og AMRAAMene er mye bedre,

samt masse masse andre ting er lagt til. En Su-27 pilot har MYE å henge fingrene sine i nå.

:green:

 

Hva angår "utdatering" osv, så er de Amerikanske flyene teknologisk et sted mellom Gulfkrig (-91) og Kosovo (-95) nivå. Ikke det nyeste av det nye, men det er grenser for hvor mye en kan modellere i et spill når kildematerialet du trenger er hemmelig og du har et visst budsjett å holde deg til.

Russerne har endel AI-fly som ikke er i aktiv tjeneste ennå, "framtidsfly" om du vil, men de har jo ingen effekt på multiplayer dogfights eller spillet som helhet.

 

 

Personlig kunne jeg tenkt meg ennå eldre fly, en 70-talls sim hadde vært perfekt.

 

Sjekk ut dette: http://www.thunder-works.com/news.htm

 

En liten dedikert gjeng som sitter å mekker på en Falklands sim...Harrier!! :w00t:

Lenke til kommentar

 

:thumbup:

 

 

Har dere installert Lock On 1.0.2 patchen? F-15 radaren og AMRAAMene er mye bedre,

samt masse masse andre ting er lagt til. En Su-27 pilot har MYE å henge fingrene sine i nå.

:green:

 

Hva angår "utdatering" osv, så er de Amerikanske flyene teknologisk et sted mellom Gulfkrig (-91) og Kosovo (-95) nivå. Ikke det nyeste av det nye, men det er grenser for hvor mye en kan modellere i et spill når kildematerialet du trenger er hemmelig og du har et visst budsjett å holde deg til.

Russerne har endel AI-fly som ikke er i aktiv tjeneste ennå, "framtidsfly" om du vil, men de har jo ingen effekt på multiplayer dogfights eller spillet som helhet.

 

 

Personlig kunne jeg tenkt meg ennå eldre fly, en 70-talls sim hadde vært perfekt.

 

Sjekk ut dette: http://www.thunder-works.com/news.htm

 

En liten dedikert gjeng som sitter å mekker på en Falklands sim...Harrier!! :w00t:

Nå fikk jeg lyst til å spille Lcok-On igjen :-D

Lenke til kommentar
Fikk et lite innfall her om dagen. Spille flyspill, som i gode gamle dager. Har planer om å kjøpe meg joystick (går nok for Saitek x45) og virkelig kose meg.

 

MEN: hvor er alle de gode gamle flyspillene blitt av? Spill som EF2000, med 400 sider manual (ikke langt unna!), der en enkel landing virkelig kunne være en utfordring! Skikkelige spill, ikke slike der flyet lander av seg selv om du ser landingsplassen....

 

Har jo fått med meg MS Flight Sim-serien. Prøvde det for endel år siden, husker jeg. Var skikkelig fascinert over at jeg kunne ta av fra Bodø Hovedflystajon, hjembyen, og nesten kunne peke ut huset mitt på tur nordover mot Narvik og Harstad, og faktisk kunne kjenne meg igjen i landskapet. Men man har jo atlas, og jeg fant ingen skumle russere på min ferd. Kjedelig.....

 

Finnes det ikke lenger slike spill? Er de dødd ut, til fordel for landeplager som CS og Championship Manager (*grøss*)? :cry:

ehhh... alle de gode flyspilla før? syntes ikke akuratt det... flyspill nå til dags er jo mye mer underholdene... ace combat 5 kommer jo om ikke lenge, men det er til ps2... eller så er lock on ganske artig

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Finnes det ikke noen flyspill som ikke er superavanserte å sette seg inn i?

 

Husker jeg ble skuffet når jeg kjøpte meg Flight Simulator 2000.. Klarte jo ikke gjøre annet enn å styrte. Dessuten var/er jeg ikke spesielt hypp på å lese 400 sider med manualer for å spille..

 

Er det ikke noen enkle? Mimrer tilbake til den tiden hvor jeg satt bak Amigaen å spilte med en joystick.. Og det ikke var spesielt vanskelig å sette seg inn i spillene.. :)

 

Noen som har peiling på noen ENKLE flyspill?

Lenke til kommentar
... Flight Simulator 2000.. Klarte jo ikke gjøre annet enn å styrte. Dessuten var/er jeg ikke spesielt hypp på å lese 400 sider med manualer for å spille.
Har man den minsta pejl på hur flygplan fungerar behövs inte manualen för att flyga.

(Däremot hjälper den om man vill flyga på "rätt" sätt och följa strikta procedurer.

Noen som har peiling på noen ENKLE flyspill?
Enkla flygspel:

Airfix Dogfighter

Sim Copter

LHX

 

/Olle

Lenke til kommentar
... Flight Simulator 2000.. Klarte jo ikke gjøre annet enn å styrte. Dessuten var/er jeg ikke spesielt hypp på å lese 400 sider med manualer for å spille.
Har man den minsta pejl på hur flygplan fungerar behövs inte manualen för att flyga.

(Däremot hjälper den om man vill flyga på "rätt" sätt och följa strikta procedurer.

Det er fordi alle de større flyene er håpløst dårlig modellert. Maken til simple instrumentpanel :mad:

Lenke til kommentar
Det er fordi alle de større flyene er håpløst dårlig modellert. Maken til simple instrumentpanel :mad:

Du kan ju alltid köra i "3D cocpit" om du vill ha maximal realism.

Själv tycker jag att det blir närmast omöjligt att sköta kontrollerna i det läget, så jag håller mej till standardvyn.

 

Förenklingarna gör det möjligt att köra programmet på en ganska liten bildskärm med måttlig upplösning. En mycket bra kompromiss, i min mening!

 

/Olle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...