Gå til innhold

Audigy2, hvilken driver?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et Audigy2 kort uten driver cd'en...

Derfor fikk jeg tilsendt en kopi av cd'en av en vennelig sjel her på forumet (stor takk), men lydkortet lar seg ikke gjenkjenne av driver cd'en som et soundblaster kort.

 

Av den grunn har jeg blitt nødt til å innstallere driverene ved å vise til mappen:

Hvor win xp driverene lå (Drivers -> WinXp (omtrent))

 

på cd'en. Deretter må jeg innstallere alle andre funksjoner manuellt, som diagnose vertøy, eax etc.

 

I kontrollpanelet, under Lyd, finner jeg at min driver er følgende: [C000] og jeg lurte derfor på om noen som har fått installert kortet på "riktig" måte, kunne kontrollere om det faktisk var de riktige Audigy2 driverene... Eventuellt, om noen hadde en bedre måte å installere kortet på.

 

Mvh Kjetil

Endret av Galandrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Hehe, ja det skal være sikkert og vist... Fatter ikke at Creative ikke har fått mer trekk i tester etc, for deres totale mangel på brukervennelighet og service..

 

Grunnen til at jeg spør videre er at jeg mistenker at lyddriverene ikke fungerer som de skal..

 

- De fleste autodetekthardware mulighetene i spill setter lydkvaliteten til middels, selv om de flese andre innstillingene (grafikk etc) settes til "high".

- Enkelte spill stopper opp (fryser) for ca 10 sek, før spillet kjører i en 5 minutter for deretteer å stoppe opp igjen, når jeg setter på funksjoner som EAX etc...

Endret av Galandrik
Lenke til kommentar
Mitt råd til deg er å kjøpe noe annet enn et Creative kort :) ... Alltid vært mye tull med Creative sine kort.

Men nå har han faktisk ett Creative kort så jeg ser ikke helt hvordan din eminente råd vil hjelpe ham ;)

 

Har du forsøkt å slette alle referanser til kortet i device manager? (Enhets behandling) Når alle spor etter kortet er borte, og du restarter hva gjenkjennes kortet som av xp?

 

Du kan finne drivere her: http://www.softwarepatch.com/utilities/audigy2.html

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Send en mail ellerno til creative og oppgi hvilket kort du har, så er jeg sikker på dem sender deg en ny driver cd.

Tror faktisk at du må betale for det. Lang leveringstid er det visstnok også.

Ja da vet jeg iallefall at jeg ikke skal kjøpe bulk kort, visst jeg skal handle nytt creative kort.

Hvordan kan dem selge bulk kort når man trenger den orginal driver cden? eller følger den med bulk pakkene?

 

Jeg har et gammelt sblive kort iallefall og der gidder ikke jeg å kjøre inn den gamle driver cden som fulgte med,bare laster ned den nyeste drivern og allt er oppe og går.Jeg vet selvsagt ikke hvordan det er med audigy serien da jeg ikke har dette kortet.

Endret av Råner`n
Lenke til kommentar

Har nevnt det en del ganger før.. Mangler du CD starter du installasjon som vanlig (med driverne du laster ned). Når installasjonsprogrammet har pakket ut filene stikker du i temp-mappa og kopierer filene. Da får du komplett bundle. Eneste drawback er at du må starte installasjonen av de enkelte programmene manuelt.

Trenger ikke CD!

Lenke til kommentar
Har nevnt det en del ganger før.. Mangler du CD starter du installasjon som vanlig (med driverne du laster ned). Når installasjonsprogrammet har pakket ut filene stikker du i temp-mappa og kopierer filene. Da får du komplett bundle. Eneste drawback er at du må starte installasjonen av de enkelte programmene manuelt.

Trenger ikke CD!

Hmm, for meg så sletter installasjonsprogrammet filene fra temp mappen før jeg rekker å åpne den, fordi den ikke kan finne noe Soundblaster kort installert..

Lenke til kommentar

Hmm, jeg finner ingen relevante filer i temp mappa når jeg starter installasjonen av en av de nedlastede driverpakkene...

Det virker som setup'en avsluttes, fordi den ikke finner noe SB Audigy2 kort, før den laster inn filene...

 

Jeg har derimot funnet ut at man kan pakke ut installasjonspakken, med f.eks WinRAR. Da vil man, under mappen Drivers, kunne finne filen: CTZAPXX.exe

 

Ved å kjøre denne vil man kunne installere WDM drivers.

 

Men, er det nok å installere WDM drivers, og deretter installere en EAX pakke senere, som f.eks EAX 4.0 ADVANCED HD Driver Update?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...