Gå til innhold

Trenger hjelp med ny mp3-spiller!


Anbefalte innlegg

I dag kom min mp3-spiller i posten! Åh som jeg har gledet meg!

 

Det er en MSI Mega Stick 256.

 

Så kommer vi til problemet. Da jeg plugget i mp3-spilleren sa PC-en at ny programvare var funnet. Så kom denne grusomme beskjeden til meg:

 

error1.gif

 

Jeg lurte på hva problemet var og jeg sjekket på "enhetsbehandling" og klikket på enheten som maskinen ikke klarte å installere. Der ble jeg møtt med denne beskjeden:

 

error2.gif

 

Jeg kjører Windows 2000 (SP4, med alle updates). Jeg har også installert driveren som følger med på CD til denne mp3-spilleren, men uten resultat. Hva kan problemet være? All ære til personen(e) som klarer å hjelpe meg med dette.

 

 

Hilsen Kenneth

Endret av KoN_Raptor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og du har selvfølgelig prøvd å installere driveren du fikk med ved å trykke på "Installer driver på nytt"-knappen under Enhetsbehandling -> Egenskaper for USB-device?

Jepp. Jeg har prøvd det. Det skjer ingen ting.

 

Men det som forundrer meg er at den foreslår å installere en driver som ligger i C:/WINNT/inf, men når jeg ber den om å installere en driver fra CD'en (ligger drivere der, på den DC'en som fulgte med) så bare ignorerer den denne driverem og vil heller legge inn driveren som ligger i C:/WINNT/inf.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Og du har selvfølgelig prøvd å installere driveren du fikk med ved å trykke på "Installer driver på nytt"-knappen under Enhetsbehandling -> Egenskaper for USB-device?

Jepp. Jeg har prøvd det. Det skjer ingen ting.

 

Men det som forundrer meg er at den foreslår å installere en driver som ligger i C:/WINNT/inf, men når jeg ber den om å installere en driver fra CD'en (ligger drivere der, på den DC'en som fulgte med) så bare ignorerer den denne driverem og vil heller legge inn driveren som ligger i C:/WINNT/inf.

Det er nok fordi du velger at Windows skal installere driveren selv. Du må gjøre dette manuelt. Har ikke windows 2000 her, og kun engelsk OS, men det blir vel noe i denne duren (Du får oversette :p) :

 

Velg "Install from a list or specific location (Advanced)" -> "Next"

Velg "Don't Search. I'll choose the driver to install". -> "Next"

Velg "Have Disk" og bla deg frem til driveren.

Velg den riktige modellen og trykk "Next", og følg instruksjonene videre.

Lenke til kommentar

sjekk c:\windows\system32\drivers, og se om det ligger noen tmp-filer der. Hadde problemer med en driverinstallasjon og gjorde dette. Slett de tmp-filene, og prøv å finn den driveren den prøver å installere. Rename(endre navnet) til noe annet, f.eks. driver.bak, og prøv å installer driveren på nytt.

 

håper du forstod noe av det... (det er ikke sikkert det ligger tmp-filer der men det er et forsøk hvertfall)

 

bertie

 

leste ikke godt nok, prøv å rename den file i \winnt\inf som den prøver å installere. Den driveren jeg drev med lå i system32\drivers

Endret av bertie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...