Gå til innhold

X800pro på denne pcen nå ;0)


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått inn kortet, tok en rask 3d test (3dmark 2003)

 

Før sto min 2500+ barton på 3200+ (overklokket) nå er det ikke klokket i det hele tatt, får ikke å "stresse" pcen for mye på en gang, prøver jeg å klokke cpuen\grafikkortet et hakk om gangen

 

Så med min u-klokket 2500 barton fikk jeg 9448 mitt gammle score 5129 da med barton cpuen klokket til 3200(dette er hele testen!)

 

Synes selv at dette er en sinsyk forbedring, når jeg klokker cpuen regner jeg med å komme rett over 10.000 et sted. Meget fornøyd så langt

 

Så var det spillene da :dribble:

 

Edit: de var en utrolig fansy sekk foresten, høy kvalitet med utrolig mange finesser, må koste rundt 500kr i butikken den der.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi Og oi løp og kjøp!. Har nå prøvd Beyon good and Evil og Far crye

 

Far crye: Her er det forbedring på hele linja, med mitt 9800pro var også alt på high eneste forkjellen på instillinger er at nå har jeg vann efkter på Ultra high. Alle flater er mer realistiske, vann efektene er nå utrolig nær virkligheten, fps må ha steget fordi alt virker glattere og reagerer om mulig enda bedre en før.

 

Beyond good and evil: Helt tydelig bedre fps og like merkbart som i far crye er alle flater bedre reflektert + skyggene er også forbedret her.

 

Far crye støtter ikke x800pro, jeg får ikke støtte for det, så jeg haddet ikke regnet med så stor forbedring, regner med at det blir enda bedre etter en patch (jeg måtte derfor sette alt opp på very high selv, da den default satt dette på low).

 

Beyond good and evil derimot fant x800pro med en gang så det var bare å fyre i gang alt på high.

 

Skall nå prøve colin mcrace 4 og vietnam

Lenke til kommentar

vet ikke helt jeg... :ermm:

 

sånn jeg har fått med meg så er det bedre grafikk på nvidia?

er egentlig en stor ati tilhenger...men akkurat no tror jeg de har satset litt for mye på benchmark framfor å få så sylskarpt og fin grafikk som mulig...

 

dette er feil vei syns jeg...

 

så skal det jo sies at nvidia er ganske mye dyrere også da men... :roll:

Lenke til kommentar
vet ikke helt jeg... :ermm:

 

sånn jeg har fått med meg så er det bedre grafikk på nvidia?

er egentlig en stor ati tilhenger...men akkurat no tror jeg de har satset litt for mye på benchmark framfor å få så sylskarpt og fin grafikk som mulig...

 

dette er feil vei syns jeg...

 

så skal det jo sies at nvidia er ganske mye dyrere også da men... :roll:

Skjønner ikke helt hvor du har alt dette fra. Såvidt jeg vet er det veldig bra kvalitet både på x800 serien og 6800 serien. Prisene er vel også ganske sammenlignbare. Har ikke hørt noe om at ati har ofret kvalitet for høyere FPS.

Lenke til kommentar

Colin mcrae 4: Med mitt 9800pro lugget det enkelte ganger dette er nå borte + at fps har steget betraktlig (fartfølelsen er bedre), selve grafikken ser jeg ikke så mye forkjell på, utrolig bra er den uansett. Det er dette spillet jeg spiller mest og er storfornøyd med restultatet :D (Har ratt oxo :love: )

 

Vietnam: Ingen merkbare forkjeller her, noe som heller ikke haddet vært nødvendig da det virket perfekt fra før. Det er heller ikke den "store" grafikken i dette spillet. Virker i alle fall helt perfekt med alt på fult.

 

Er det noe noen vill jeg skall teste så bare si i fra!?

 

OM 6800 er en bedre serie Dr... jeg i akkurat nå :laugh: , vær snill de som er på denne posten å skriv reply bare om x800pro tester osv.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
vet ikke helt jeg... :ermm:

 

sånn jeg har fått med meg så er det bedre grafikk på nvidia?

er egentlig en stor ati tilhenger...men akkurat no tror jeg de har satset litt for mye på benchmark framfor å få så sylskarpt og fin grafikk som mulig...

 

dette er feil vei syns jeg...

 

så skal det jo sies at nvidia er ganske mye dyrere også da men... :roll:

Det er nok helt omvendt. Det er ati som scorer på bildekvalitet

Lenke til kommentar

Mange spørsmål om far cry

 

Nå har jeg bare spilt mellom første brett på farcrye, alt virket perfekt fps har steget betraktlig (gikk glatt før også). Grafikken er et hav bedre (akkurat "hav" he he) flatene reflekterer bedre osv. Men som skrevet, støtter ikke far crye x800pro kortet mitt (det eneste spillet som ikke fant kortet), så jeg måtte sette alt på high selv, vann = ultra high (denne kunne jeg ikke ha på mitt 9800pro), så mulig det blir enda bedre(med en patch), noe jeg tviler på.

 

Disse resultatene er utrolig bra da jeg sitter på en u-kloket barton 2500+ (klokker den tilbake til 3200+, som den har stått på før) jeg har asus deluxe med 1.3 gig pc 2700 ramm (altså ingen høydare av en pc)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Disse resultatene er utrolig bra da jeg sitter på en u-kloket barton 2500+ (klokker den tilbake til 3200+, som den har stått på før) jeg har asus deluxe med 1.3 gig pc 2700 ramm (altså ingen høydare av en pc)

Oi, oi, oi :D Nå må de bare se å få inn disse kortene. Jeg gleder meg. Kan enda ikke se noen som har bekreftet ankomst på dem.. :cry:

Lenke til kommentar
Colin mcrae 4: Med mitt 9800pro lugget det enkelte ganger dette er nå borte + at fps har steget betraktlig (fartfølelsen er bedre), selve grafikken ser jeg ikke så mye forkjell på, utrolig bra er den uansett. Det er dette spillet jeg spiller mest og er storfornøyd med restultatet :D (Har ratt oxo :love: )

 

Vietnam: Ingen merkbare forkjeller her, noe som heller ikke haddet vært nødvendig da det virket perfekt fra før. Det er heller ikke den "store" grafikken i dette spillet. Virker i alle fall helt perfekt med alt på fult.

 

Er det noe noen vill jeg skall teste så bare si i fra!?

 

OM 6800 er en bedre serie Dr... jeg i akkurat nå :laugh: , vær snill de som er på denne posten å skriv reply bare om x800pro tester osv.

Kan du ta en test i Generals Zero Hour med 1600x1200 ???

Lenke til kommentar
Colin mcrae 4: Med mitt 9800pro  lugget det enkelte ganger dette er nå borte + at fps har steget betraktlig (fartfølelsen er bedre), selve grafikken ser jeg ikke så mye forkjell på, utrolig bra er den uansett. Det er dette spillet jeg spiller mest og er storfornøyd med restultatet  :D  (Har ratt oxo :love: )

 

Vietnam: Ingen merkbare forkjeller her, noe som heller ikke haddet vært nødvendig da det virket perfekt fra før. Det er heller ikke den "store" grafikken i dette spillet. Virker i alle fall helt perfekt med alt på fult.

 

Er det noe noen vill jeg skall teste så bare si i fra!?

 

OM 6800 er en bedre serie Dr... jeg i akkurat nå :laugh: , vær snill de som er på denne posten å skriv reply bare om x800pro tester osv.

Kan du ta en test i Generals Zero Hour med 1600x1200 ???

Hmm.. trodde Generals kun støttet opp til 1280x960 eller så?

Lenke til kommentar
vet ikke helt jeg... :ermm:

 

sånn jeg har fått med meg så er det bedre grafikk på nvidia?

er egentlig en stor ati tilhenger...men akkurat no tror jeg de har satset litt for mye på benchmark framfor å få så sylskarpt og fin grafikk som mulig...

 

dette er feil vei syns jeg...

 

så skal det jo sies at nvidia er ganske mye dyrere også da men... :roll:

Skjønner ikke helt hvor du har alt dette fra. Såvidt jeg vet er det veldig bra kvalitet både på x800 serien og 6800 serien. Prisene er vel også ganske sammenlignbare. Har ikke hørt noe om at ati har ofret kvalitet for høyere FPS.

tenker bare på det at ati ikke har ps3.0 osv

 

vil ikke geforce 6800 ha bedre grafikk da? siden det kjører på ps3.0 framfor 2.0 som ati kjører på?

 

tenker da litt fram i tid (doom3 hl2 osv)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...