Gå til innhold

RADEON X800 PRO Performance with Pentium 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virker som om det er kun 2.0A som sliter mest, de andre fra 2.4 til 3.2 synes jeg er ganske jevne. Jeg har en 2.53GHZ prosessor og kommer ikke til å oppgradere da jeg spiller på high resolutions ;)

Ja, men de over 2.0 Ghz hadde HyperThreading, men ikke den på 2, og det har ikke min heller...

Lenke til kommentar
Ja, men de over 2.0 Ghz hadde HyperThreading, men ikke den på 2, og det har ikke min heller...

Det lønner seg å ha en P4 med 800 "MHz" FSB, eller P4 3.06 GHz på 533 "MHz" FSB. Alle P4 med 800 "MHz" FSB har HT, ellers er det kun P4 3.06 GHz på 533 "MHz" FSB. En P4 3.0 GHz bør også holde fint. Forøvrig er det P4 på 800 "MHz" FSB som klarer seg best.

Lenke til kommentar
*Whine*

Spørs om jeg må oppgradere CPU før jeg kan kjøpe X800PRO da, sitter med en P4 2.4 (uten HyperThreading)...

... og hvor mye tror du hyperthreading hjelper deg og i spill generelt?

om du har linux hjelper det ikke mye...

 

har du windows hjelper det veldig. lettere å få gjort unna alle de prossesene som ligger i bakgrunnen hele tiden...

altså det er en grunn til at man kan kjøre ganske feite spill på en pentium 3 700mhz med gforce3 (xbox) og det er fordi det kjører på en strippet winxp.

 

ht er kjekt når man har flere ting kjørende samtidig...

som for eksempel spill og en haug med applikasjoner i bakgrunnen... :yes:

Lenke til kommentar
*Whine*

Spørs om jeg må oppgradere CPU før jeg kan kjøpe X800PRO da, sitter med en P4 2.4 (uten HyperThreading)...

... og hvor mye tror du hyperthreading hjelper deg og i spill generelt?

Kjenner et par stykker som har HT, og det utgjør en vesentlig stor forskjell. Dette kan man jo også se helt klart reflektert i den testen.

Lenke til kommentar
*Whine*

Spørs om jeg må oppgradere CPU før jeg kan kjøpe X800PRO da, sitter med en P4 2.4 (uten HyperThreading)...

... og hvor mye tror du hyperthreading hjelper deg og i spill generelt?

Kjenner et par stykker som har HT, og det utgjør en vesentlig stor forskjell. Dette kan man jo også se helt klart reflektert i den testen.

Så lenge ikke spillene støtter HT så er det ikke så mye å hente...http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...tt-tests_4.html

So far there are not so many games that can boast this unique feature

Lenke til kommentar

Man vil ikke oppdage effekten av HT eller dual-CPU direkte i en benchmark dersom man ikke kjører noe annet samtidig.

 

Har man antivirus program etc. kjørende i bakgrunnen samtidig som man f.eks. kjører spill vil man garantert merke forskjell.

 

Tidligere kjørte jeg benchmarker konsekvent uten antivirus etc., men oppdaget etterhvert at den faktiske opplevelsen av ulike systemer ikke alltid samsvarte med benchmarken.

 

Kjører derfor nå alle benchmarker MED antivirus etc. som man normalt har liggende i bakgrunnen. Dette gir et mer realistisk bilde om hvordan et system vil oppleves i det daglige, og man oppdager også at hyperthreading eller dual CPU systemer faktisk har noe for seg.

Endret av tiger.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...