Gå til innhold

Molex plugger?


Anbefalte innlegg

Altså, en molexplugg har da 12v, jord, jord 5v.

 

Hvorfor har dem 2 jord?

Har det noe å si om disse to blir byttet om på?

 

Jeg spør fordi jeg skal modde PSUen litt, ha slike fine sokker og krympestrømper på.

 

Har alltid lurt på det der :wee:

Endret av GloFF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp, jeg har sett det...samme med 12v og 5v det...mange ledninger koblet til samme punktet.

 

Synes bare det er så steike teit...kunne dem ikke bare slengt på en skikkelig ledning i stedet... 3stk 2.5mm²

Endret av GloFF
Lenke til kommentar

Det er samme jord, spiller ingen rolle om du bytter dem.

 

Er ikke helt sikker på grunnen til at det er 2, kan være så enkelt som et de valgte en standard plugg med 4 pinner og like godt kunne benytte alle 4. Men mest sannsynlig er det for at det skal være mulig å trekke mer strøm uten å overskride den maksimale strømmen pluggen er designet til per pinne.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt kompis med kabelstrømper :(

 

Åssen i heiteste skal jeg montere den krympesaken? Må jeg seriøst pelle ut alle ledningene? *grine*

Ja du må pelle ut alle ledningen.

Og grunden til at du må det er pga at du ikke får krympe strømpen som ska over selve kabel strømpene fordi den er for liten til å komme over molexkontaktene

Lenke til kommentar

haha. hadde det ikke vært 10000ganger lettere å bare ta ev selve molex kontaktene sette på krympekabel også sette på kontaktene igjen? De er bare festa med små bøylige metallpinner... virka som det var eeeevig stress det du har gjort der, men nice blei det jah!

 

Cheers!

Lac.

Lenke til kommentar
haha. hadde det ikke vært 10000ganger lettere å bare ta ev selve molex kontaktene sette på krympekabel også sette på kontaktene igjen? De er bare festa med små bøylige metallpinner... virka som det var eeeevig stress det du har gjort der, men nice blei det jah!

 

Cheers!

Lac.

EH!!!!????? Tror det var det han gjorde altså... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...