Gå til innhold

Skal pakke ei fil. Få fila under 700 mb. Kva måte?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

ein kamerat har ei fil som er litt under 730 mb.. Sida han skal brenne den ut må vi få den ned på 700mb.

 

Vi prøvde å ha den til ei rar fil..men det vart berre 10mb mindre.. nokon andre måtar?

 

Han har nero programm og fila er ei "daemon fil"..

 

noken som kan hjelpe?

 

danke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sidan det er eit alternativ å brenne det som rar så er det vel ikkje ein CD som skal brukast i DVD-spelar els, men for å flytte på fila. Med The File Splitter eller WinRar kan du dele den i 2 slik at den eine er 700MB og den andre 10MB. Så slenger du den på 700 inn på ein CD og dei resterande 10 på ein CD som du har brukt før.

 

Så legger du begge filene inn på neste maskin og spleiser dei.

Lenke til kommentar

Har litt med hvilken type fil dette er og, men hvis man har f.eks. videofil på 800MB kan man som regel få plass til denne på en 700MB-plate. Dette er selvfølgelig ment som et eksempel, men har selv klart å få plass til dette selv med kvalitetsplater og en brenner som ikke har noen problemer med overburn. Dette kan være mer vanskelig å gjennomføre hvis man sitter med billigplater og brenner som ikke er helt kompatibel med overburn.

 

Vil ta et eksempel på hva jeg mener med at en brenner ikke er helt kompatibel ved overburn; kunne ta overburn med min gamle brenner, men kunne ikke ta like masse i overburn som med den "nye". Dessuten ble det ofte feil på plate etter endt brenning.

Endret av Amphipod
Lenke til kommentar

Hvis det er en BIN/CUE-fil så brenner du den jo bare som image! Ikke vits å dele den opp og sløse bort en CD på noe som bare tar én CD. :roll:

 

Edit: Ca. 800MB er grensa for CD-Images. (Litt avhengig av CD-type (mode-1/mode-2, CDDA, VCD/SVCD etc.)

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Hvis det er en BIN/CUE-fil så brenner du den jo bare som image! Ikke vits å dele den opp og sløse bort en CD på noe som bare tar én CD. :roll:

 

Edit: Ca. 800MB er grensa for CD-Images. (Litt avhengig av CD-type (mode-1/mode-2, CDDA, VCD/SVCD etc.)

eg lagde image fil av CUE eller bin fila.. skal eg berre brenne den image fila etter på då?

 

eller skal eg bruke cue/bin fila eller iso?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...