Nénmacil Skrevet 29. mai 2004 Skrevet 29. mai 2004 Hei Jeg testet i dag denne koden for å få ut de fem siste postene fra et forum der jeg har tilgang. Jeg brukte følgende kode, men siden vises helt blank, hva kan være feil? <?php $ServerPath = "forum/config.php"; $urlPath = "http://en-adresse"; $PostNumber = "5"; $type = "topics"; include_once("$ServerPath"); $db = @mysql_connect("$dbhost", "$dbuser", "$dbpasswd") or die("here we die at connection"); @mysql_select_db("$dbname",$db) or die("here we die"); if($type == "phpbb_posts") $sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f, posts p WHERE t.topic_id = p.topic_id AND f.forum_id = t.forum_id ORDER BY post_id DESC LIMIT $PostNumber"; else $sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f WHERE f.forum_id = t.forum_id ORDER BY topic_time DESC LIMIT $PostNumber"; if($r = mysql_query($sql, $db)) { while($m = mysql_fetch_array($r)) { $j = stripslashes($m[topic_title]); $k = substr($j, 0, 20) . "..."; echo "-<a title='$m[topic_title]' href='$urlpath/viewtopic.php?t=$m[topic_id]&sid=$m[forum_id]'>$k</a><br>"; } } ?>
Loomy Skrevet 29. mai 2004 Skrevet 29. mai 2004 (endret) Prøv denne: <?php $ServerPath = "forum/config.php"; $urlPath = "http://en-adresse"; $PostNumber = "5"; $type = "topics"; include_once("$ServerPath"); $db = @mysql_connect("$dbhost", "$dbuser", "$dbpasswd") or die("here we die at connection"); @mysql_select_db("$dbname",$db) or die("here we die"); if($type == "phpbb_posts") { $sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f, posts p WHERE t.topic_id = p.topic_id AND f.forum_id = t.forum_id ORDER BY post_id DESC LIMIT $PostNumber"; } else { $sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f WHERE f.forum_id = t.forum_id ORDER BY topic_time DESC LIMIT $PostNumber"; } if($r = mysql_query($sql, $db)) { while($m = mysql_fetch_array($r)) { $j = stripslashes($m[topic_title]); $k = substr($j, 0, 20) . "..."; echo "-<a title='$m[topic_title]' href='$urlpath/viewtopic.php?t=$m[topic_id]&sid=$m[forum_id]'>$k</a><br>"; } } ?> EDIT: hmm, tror jeg har rotet litt. Anyway.. du kan jo prøve Endret 29. mai 2004 av Loomy
Nénmacil Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Skrevet 29. mai 2004 Loomy: Takk for forslag, men hva er egentlig forskjellen mellom disse to? Vel, den fungerte like dårlig hos meg...
Loomy Skrevet 29. mai 2004 Skrevet 29. mai 2004 La til noen { og } i mitt forrige forslag. Menmen, jeg prøver igjen: <?php $ServerPath = "forum/config.php"; $urlPath = "http://en-adresse"; $PostNumber = "5"; $type = "topics"; include_once("$ServerPath"); $db = @mysql_connect("$dbhost", "$dbuser", "$dbpasswd") or die("here we die at connection"); @mysql_select_db("$dbname",$db) or die("here we die"); if($type == "phpbb_posts") { $sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f, posts p WHERE t.topic_id = p.topic_id AND f.forum_id = t.forum_id ORDER BY post_id DESC LIMIT $PostNumber"; } else { $sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f WHERE f.forum_id = t.forum_id ORDER BY topic_time DESC LIMIT $PostNumber"; if($r = mysql_query($sql, $db)) { while($m = mysql_fetch_array($r)) { $j = stripslashes($m[topic_title]); $k = substr($j, 0, 20) . "..."; } } } echo "-<a title='$m[topic_title]' href='$urlpath/viewtopic.php?t=$m[topic_id]&sid=$m[forum_id]'>$k</a><br>"; ?>
Nénmacil Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Skrevet 29. mai 2004 Nå fikk jeg i hvertfall opp en bindestrek (-). Men siden skriptet klarer å koble seg opp mot databasen og tabellen, så virker det nesten som at feilen ligger i den siste linjen.
The Red Devil Skrevet 29. mai 2004 Skrevet 29. mai 2004 Hmm, du bruker ein while setning men "echo "-<a title='$m[topic_title]' href='$urlpath/viewtopic.php?t=$m[topic_id]&sid=$m[forum_id]'>$k</a><br>";" ligger utenfor ? Slik eg ser det bør jo denne være der, ellers vil jo bare siste post vises og ikkje dei fire første. Og skulle ikkje $m[forum_id] vært skiftet ut med $k ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå