Gå til innhold

CRT-skjerm til fps gaming


Anbefalte innlegg

Skjerm til spillbruk (cs, quake)

 

-Skal takle minst 120 hz i 1024 oppløsning.

 

-Greit utseendet, om mulig :)

 

-Helt flat bildeflate, som på viewsonic P90f. (har ikke nok kunnskaper om skjermer, så jeg håper noen forstår hva jeg er ute etter her)

 

Ikke kom med noe forslag til LCD skjermer osv, det er CRT jeg skal ha :)

 

Budsjettet er 2000,-

 

 

Håper på konstruktive forslag og tips.

 

 

Mvh

 

Sveinung Østgård

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjerm til spillbruk (cs, quake)

 

-Skal takle minst 120 hz i 1024 oppløsning.

 

-Greit utseendet, om mulig :)

 

-Helt flat bildeflate, som på viewsonic P90f. (har ikke nok kunnskaper om skjermer, så jeg håper noen forstår hva jeg er ute etter her)

 

Ikke kom med noe forslag til LCD skjermer osv, det er CRT jeg skal ha :)

 

Budsjettet er 2000,-

 

 

Håper på konstruktive forslag og tips.

 

 

Mvh

 

Sveinung Østgård

Litt utenfor tema, men det kan værer lurere å kjøre 1280x1024 @90-100Hz for å få med deg flere detaljer i bildet enn å kjøre 1024x768 @120Hz. Du vil ikke kunne se forskjell på 100 og 120Hz likevel, men du ser nok forskjell på de to oppløsningene.

 

Forøvrig så er begge skjermene som OndfisK anbefaler helt OK og sikkert akkurat det du er ute etter.

Lenke til kommentar
mulig han tenker på CS i 1024x768 hvor man da setter 100fps og da er det greit med 120 hz siden 100fps og 100hz = bilde tearing..

 

bruker selv 800x600@120hz i cs

 

edit: Innlegg nr 100  :p

Stemmer dette. Så har du dette med crosshairén og. Ville gått for samsung syncmaster 959NF, verd de extra 400,- :D

 

EDIT: Innlegg hundre på meg å!! :w00t:

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
mulig han tenker på CS i 1024x768 hvor man da setter 100fps og da er det greit med 120 hz siden 100fps og 100hz = bilde tearing..

 

bruker selv 800x600@120hz i cs

 

edit: Innlegg nr 100 :p

Er det ikke slik at når FPS=Refresh så er det ikke tearing? Ville ikke 100Hz og 100FPS ville bli det samme som å kjøre Vsync på, eller?

Lenke til kommentar
mulig han tenker på CS i 1024x768 hvor man da setter 100fps og da er det greit med 120 hz siden 100fps og 100hz = bilde tearing..

 

bruker selv 800x600@120hz i cs

 

edit: Innlegg nr 100  :p

Er det ikke slik at når FPS=Refresh så er det ikke tearing? Ville ikke 100Hz og 100FPS ville bli det samme som å kjøre Vsync på, eller?

100fps=100Hz er ikke helt det samme som Vsync=på. Det er fordi man i CS bare setter 100fps som max og skjermkortet klarer ikk nødvendigvis å holde 100fps hele tida likevel. Du må uansett slå på Vsync for å unngå tearing. Da tegner skjermkortet opp nøyaktig 100fps hele tida, uansett om bildet er oppdatert av GPU'en eller ikke. Dermed unngår du at to bilder som ligger etter hverandre tidsmessig vises i samme skjermbilde med en skillestrek i mellom (det er denne streken som kalles tearing)

Lenke til kommentar

Jeg har en 19" CRT p95f+ - Den er jeg veldig fornøyd med. Den kan kjøre 120 Hz i 1024x768. En veldig god skjerm med bra farger, kontrast osv. Hvis du skal se på filmer har den en super brightness funksjon som gjør at man lett kan få med seg detaljer i filmer som er litt for mørke...

 

Oi, så ikke budsjettet, mulig denne er for dyr.

 

Edit: Billigste er 2800 så den er nok for dyr.. Gått kraftig ned siden jeg kjøpte den, da kostet den 4000 o.O

Endret av NilsJohan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...