Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gainward Nordic Newsletter SPAM


Anbefalte innlegg

Mailinglisten stammer fra en konkurranse de hadde nylig. Ble reklamert for konkurransen på Hardware.no

 

Det som er som er så idiotisk er at folk svarer på mailen, med reply til mailinglisteadressen. Så bare øker det i omfang.

 

Det hele er begynte sikkert som en tabbe, men har utviklet seg til en manuell spam-orm.

 

TENK DERE LITT OM FØR DERE SVARER TILBAKE PÅ EN SLIK MAIL!!! IDIOTER!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått over 200 e-poster fra de. Har lagt de inn i spam-filteret, så skal ikke bli plaget med det noe mer.

 

Det som er VELDIG dårlig er at jeg IKKE har godtatt å være i noen form for mailing-liste.

 

Bare flaks at jeg sjekket e-posten min før det ble for mange. Bruker bare en stakkars hotmail-konto, og det skal ikke mye til før den går full.

 

Noen bør brenne for dette :mad:

Lenke til kommentar
Mailinglisten stammer fra en konkurranse de hadde nylig. Ble reklamert for konkurransen på Hardware.no

<Bare halve sannheten, det virker som om en rett stor del av de som har fått disse mailene alldrig har deltatt i den konkuransen, eller har lagt til sin e-mail på lista på annet, bevist vis.. og det er, fram til en akseptabel forklaring kommer, ganske alvorlig!>

Det som er som er så idiotisk er at folk svarer på mailen, med reply til mailinglisteadressen. Så bare øker det i omfang.

<hear hear!>

Det hele er begynte sikkert som en tabbe, men har utviklet seg til en manuell spam-orm.

<derfor det har vært så morsomt å følge denne saken "fra sidelinja". Hehe.>

TENK DERE LITT OM FØR DERE SVARER TILBAKE PÅ EN SLIK MAIL!!! IDIOTER!!

<jupp, litt sterke ord kanskje, men sant uansett>

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si:

 

TUSEN JÆVLIG TAKK GAINWARD!!!

Takket være dere har jeg ikke lenger noen mailkonto.........

Grunnet mangedobbling av kapasiteten er jeg nå på leting etter ny email konto.

Ble sagt opp av levrandør...

 

Skyld så mye dere vil på ISP'en, Jeg skylder på dere Gainward.

 

Aldri, ALDRI Gainward!

 

 

P.s kanskje det var et uhell, men selv om dere blir tilgitt av oss ofre blir ikke vi tilfeldigvis tilgitt av våre mailleverandører ffs.

(synes jeg har jævlig rett til å være sur)

Lenke til kommentar
Jeg vil bare si:

 

TUSEN JÆVLIG TAKK GAINWARD!!!

Takket være dere har jeg ikke lenger noen mailkonto.........

Grunnet mangedobbling av kapasiteten er jeg nå på leting etter ny email konto.

Ble sagt opp av levrandør...

 

Skyld så mye dere vil på ISP'en, Jeg skylder på dere Gainward.

 

Aldri, ALDRI Gainward!

 

 

P.s kanskje det var et uhell, men selv om dere blir tilgitt av oss ofre blir ikke vi tilfeldigvis tilgitt av våre mailleverandører ffs.

(synes jeg har jævlig rett til å være sur)

du kan kreve ny mail fra gainward...

 

den nye mailen din blir da : [email protected]

Lenke til kommentar

Dere kan skylde å banne så mye dere vil på Gainward, men mesteparten av skylden får dere ta selv for å svare på mailen. Menneskelig dumhet var det som gjorde at det her ekskalerte så sinnsykt.

 

Når du sender en mail tilbake til mailinglisten om hvor dumt det var og at du ikke vil ha mer mail, er du selv med på å øke omfanget av problemet. Når 1000++ stykker gjør det samme kan man selv tenke seg til resultatet.

 

Det er akkurat som de forbanna kjedebrevene. Skjønner ingen at det hele dreier som en manuell orm, som spiser kapasitet av nettet!

 

Hvis folk bare kan stoppe å være så naive, og tenke seg om to ganger før man svarer på en mail, så ville man være langt på vei...

 

MVH

 

Dr.Ola

Lenke til kommentar

I stedet for å sutre som et "lokkmotiv" (sitat Lillebjørn Nilsen...), så er det bedre å gjøre noe med det. Jeg sendte mail til dem som administrerer domenet tullet kom fra, og hva tror dere skjedde?

 

Klokken 10:34 i dag kom følgende:

 

Thank you for reporting the problems of the

[email protected] mailinglist. The problem with all the

emails was due to a missconfiguraton of the list. The owner of the

list had no intention to send spam or to let other send emails to the

list.

 

All sending to/from the list has been stopped and we will look into

things further after the weekend.

 

Regards

/ [email protected]

 

Har ikke fått så mye som en mail etter dette.

 

Regner med vedkommende som har forårsaket feilen kommer til å få vite hva som har skjedd... :devil:

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
TUSEN JÆVLIG TAKK GAINWARD!!!

Takket være dere har jeg ikke lenger noen mailkonto.........

Grunnet mangedobbling av kapasiteten er jeg nå på leting etter ny email konto.

Ble sagt opp av levrandør...

hvilken levrandør sier opp mailkontoen din grunnet ett lite oversteg av kvoten din som er forårsaket av en feil utenfor din kontrol?

 

er virkelig noe som ikkje stemmer der, mange dobling av kapasiteten?, det var da vel ikkje så mange mail det er snakk om, ca 200 - 10kB i snitt, blir røffli 2MB*, skulle eg ha overskredet kvoten min med mange dobbling så snakker vi 60MB bare for en helt vanlig dobbling og da har vi god margin på de ca 2MB fra gainward..

 

*) har selvsagt ikkje tatt vare på mailene men det skulle ikkje være så veldig langt fra sannheten regner eg vettelig med

Lenke til kommentar

Den gjennomsnittlige mailen var på 9,1kb Så du har et poeng. Det skal imidlertid sies at hvis man har en rimelig full konto fra før så kan 150 sånne mail fylle opp mer enn nok... :) Vet at det finnes leverandører som kjører gamle systemer med kvoter som suger....

 

-KJ

Lenke til kommentar
Hehe :laugh: Litt av et pr-stunt det her!

Vel heller PR kill :)

 

Virker som om de har dårlige rutiner. Synes heller ikke dere skal kalle folk for idioter selv om de svarer på denne/komme seg av listen, dette er tross alt Gainward sin feil ene og alene. De har vel heller ikke lov til å sende ut spam uten at man har samtykket, noe flere antageligvis ikke har gjort ettersom de aldri har vært i kontakt med gainward. Mener å huske at svensk lov er relativt lik norsk på dette området, tipper uansett at noen får sparken(burde hvertfall) :)

 

Heldigvis ikke motatt noe selv, men fant ut at hotmail kontoen min var deaktivert da(sikkert ikke sjekket den på en stund) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...