Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trodde SDSL gikk opp til 10 km...?!?


Anbefalte innlegg

Hei,

Er nå i en mildt sagt deprimerende og frustrerende situasjon. Har forsøkt å få bredbånd siden i fjor høst, men ALLE aktørene jeg har snakket med sier "nei". Dette fordi min linjelendge visstnok er 7214 meter.

 

Sentralen er utbygd for både ADSL og SHDSL (og jeg tror også SDSL). Jeg har alltid forstått det slik på både markedsføringskampanjer og annet jeg har lest at SDSL kan dekke avstander opptil 10 kilometer.. Men nå får jeg den beskjeden fra alle, bl.a. Bluecom at på grunn av Telenors policy, dekker SDSL bare sørgelige 3.6 kilometer(!!) :-(

 

Jeg blir gal av dette her. Finnes det ikke andre leverandører som kan utnytte den SDSL (eller SHDSL) kapasiteten til å overføre på mine 7,2 km?? Dette *burde* være nesten 3 km innenfor SDSL sin avstandsgrense....

 

Satelittbredbånd er for min del utenkelig, da de alle har seriøse trafikkbegrensninger og tragisk ping.

 

Jeg forventer ikke å få noen 1 eller 2 Mbit linje p åden avstanden jeg bor, men jeg forventer å kunne få NOE annet enn min sure ISDN... Ville bli lykkelig om jeg kunne få 400 Kb linje til 1000 kroner måneden hvis det er det om å gjøre!!!!! Hva som helst.

 

Hvem bør jeg kontakte?

(Har allerede snakket med: Telenor, Bluecom, Catch, Firstmile, Tiscali, Tele2, Swepet, NextgenTel).

 

Hjelp en stakkar i nød....jeg fråder rundt munnen av bredbånds-abstinenser...

 

Takk for alle tips! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Er nå i en mildt sagt deprimerende og frustrerende situasjon. Har forsøkt å få bredbånd siden i fjor høst, men ALLE aktørene jeg har snakket med sier "nei". Dette fordi min linjelendge visstnok er 7214 meter.

Så lenge det kun er TN-networks som har byggd ut så sliter du seriøst.

De holder på disse linjelengdekravene og gjør pr dags dato ingen unntak og alle forsøk på bestillinger av slikt går rett i søplebøtta.

Du har ikke mulighet for WLAN og så leie deg plass hos noen som er innenfor dekning?

Lenke til kommentar

hei

jeg kjenner til problemet.

jeg bor selv 6311 meter unna sentralen.

jeg har til og med hat montør hjemme før de fra telenor/bravida fant ut at det varfor langt.

 

fikk adsl boks montert og gleda meg i hele 3 timer.

er for langt sa de.

Hurra telenor.

 

håper at lengden på adsl øker jeg og.

Lenke til kommentar
hvor bor du? NTE bredbånd skal komme med gunstige trådløsløsninger

Hei og takk for alle så mange svar så raskt... :D

 

NTE bredbånd?

 

Jeg bor på Eidsvoll. Har forresten en kamerat med samme problem i nabolaget som bor litt nærmere sentralen. Først fikk han nei, men nå sier Bluecom at de kan løse problemet ved å gi ham en "ren linje" og ikke bruke telefonlinjen hans..

:dontgetit:

 

Uansett, fortell gjerne mer om NTE og deres kommende løsning. :) Linker?

Lenke til kommentar

Hei .

Jeg har sdsl hjemme.

Selv om jeg bare bor 850 meter fra sentralen så mener jeg at sdsl skal fint dekke 10 000 meter . Men har du prøvd www.directconnect.no ? Har isp min der. Utrolig stabil og raske med å levere . Ikke minst . billigste sdsl jeg har funnet . ( Eneste jeg kan få , som bor i fredrikstad ) . :ermm:

Noen som vet om det blir bredbånd i fredrikstad med skikkelig hastighet ?

Hørte snakk om det høst . Er det lagt på is .

Lenke til kommentar
hvor bor du? NTE bredbånd skal komme med gunstige trådløsløsninger

Hei og takk for alle så mange svar så raskt... :D

 

NTE bredbånd?

 

Jeg bor på Eidsvoll. Har forresten en kamerat med samme problem i nabolaget som bor litt nærmere sentralen. Først fikk han nei, men nå sier Bluecom at de kan løse problemet ved å gi ham en "ren linje" og ikke bruke telefonlinjen hans..

:dontgetit:

 

Uansett, fortell gjerne mer om NTE og deres kommende løsning. :) Linker?

NTE = Nord-Trøndelag E-verk

 

Tror ikke det blir aktuelt i Eidsvoll.

 

Men er det ikke et E-verk i eidsvoll som har lignende planer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...