Gå til innhold

Raptor disken ble ubruklig


Anbefalte innlegg

Jeg har amd 64 3200+, asus k8v deluxe og twinmos 512mb pc3200. Bruker vannkjøling. For at prime95 skulle klare testen måtte jeg gi litt mer spenning til cpu core på standard innstillinger.

 

Så satte jeg ned ytelsen på ram'en og satte ht data med (Upstream) og ht data med (Downstream) ned til 8bit fra 16bit. Så ingen av de tingene skulle hindre meg i å øke fsb.

 

Klarte å få maskinen til å kjøre stabilt i prime95 med 225fsb. Så tenkte jeg at jeg skulle sjekke hva som skjedde når jeg stilte tilbake ht data til 16bit. Alt så tilsynelatende bra ut inn til den skulle laste Windows fra sata raptor disken.

 

Har prøvd å null stille bios. Load default og alt det der, men disken forblir ubruklig. Satte inn den gamle ata boot disken min og Windows kom seg opp på beina igjen. raptor disken vises i min datamaskin, men så fort jeg trykker på den, kommer det opp hissig feil. Husker ikke nøyaktig hva det står, men det var hvertfall at disken var ubruklig.

 

Tenkte å prøve å formatere og installere Windows på nytt i dag, hvis disken ikke har blitt hærpa.

 

Noen som har noen ideer på hva som har skjedd med fil systemet mitt? hehe

 

ps. trist å vende tilbake til vanlig ata etter å ha brukt raptor disken som boot disk. Stor forskjell

 

edit: skrive feil

Endret av Skabsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter en scandisk i oppstart av windows fra den andre ata disken. Fungerte disken igjen. Kunne gå inn å sjekke filer osv. Men når jeg skulle boote på den kom det noe system driver ditten og datten error. Men regner med at det virker etter at jeg har reparert windows fra orginal cd (som det sto.. hehehe).

 

Hva er best av 225 fsb kontra ht data på 16-bit? De to tingene passet hvertfall ikke sammen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg greit det igjen :D Disken sluttet på 225htt. Driver å legger inn windwos nå. Betyr det at sata disker generalt ikke tåler mer?

 

Har funnet ut at jeg kan stille multiplier mellom 4 - 10. Er det normalt på amd64 3200+, eller er den åpen? Kjøpte den i thailand. Om jeg byter til et annet hovedkort med agp/pci lås, vil sata diske hindre meg da også?

 

Hva er egentlig forskjellen mellom 3000+ og 3200+? Begge kjører jo på 2000mhz...

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper deg et nForce 3 250 basert hovedkort kan du sannsyneligvis komme lengre pga. pci/agp locken.

 

Jeg kan ikke se noen annen måte og komme lengre på.

 

Du bør komme lengre enn dette når prosessoren er vannkjølt.

Jeg er nesten sikker på at harddisk kontrolleren eller noe lignende stopper deg.

Endret av TDK
Lenke til kommentar

ok.. tenker jeg skal bytte ut hoved kort og ram

 

Har pluket ut 2 aktuelle kort..

 

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,Dual-GbLAN,ATX,Raid kr 1 194

eller

Gigabyte K8NSNXP nForce3 250 ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394B/ kr 1 795

 

Hvilket burde jeg velge, andre forslag?

 

 

 

Corsair XMS3200XL DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-2-2-5, 400MHz

 

Burde jeg velge ram med høyere mhz og dårligere timings? Syntes denne minne brikken så hissig ut :)

Lenke til kommentar

Ja, da kan det evt. bli:

 

EPoX EP-8KDA3+ Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid,Lyd kr. 1395 fra komplett.

 

Om noen skulle ønske å kjøpe Asus K8V Deluxe av meg er det bare å si fra!

 

For å vende litt tilbake til topic har disken blitt føkka ater engang! Det er så sinnsykt irrirerende å måtte legge inn windows på nytt hver gang man gjør noe over illt!

 

Har klart på få 2-2-2-5 i timings, men da kom jeg bare til 215htt før det ikke var stabilt i prime..

 

Kan ikke si jeg kan hoppe i taket over god oc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...