Gå til innhold

Ny Windows install tar 25GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har samme hardisk, og jeg måtte legge inn noe i registeret! (står i en eller annen post et sted) da fekk jeg 21gb ekstra

 

HER!

Den du snakker om er for folk som mangler plass, min plass er der bare at den er brukt av noe jeg ikk ehvet hva er.

 

Men uansett. Jeg formaterte og la inn windows på nytt og da stemmer alt. Så nå har jeg løst problemet.

Lenke til kommentar
hvor stor er den nye disken?

Disken er en Western Digital 160GB.

 

Scandisk skal prøves.

Høres ut som det klassiske problemet med at windows bare gjenkjenner 137gb av en 160gb disk. Da forsvinner 23gb der, og 1,1++ til os blir omtrent 25gb.

 

Kan løses ved å gå til diskprodusentens hjemmeside. De har fiks for det.

 

Erik

Lenke til kommentar
Først.

 

For å sjekke hvor mye plass det er brukt på disken, høyre klikker jeg på c: og så egenskaper. Der står det at det er brukt 25GB

 

Hvis jeg merker alle mappene på c: tar det 1.1GB

 

Altså er det 25GB som er i bruk, men hva som tar all den plassen aner jeg ikke.

 

Jeg har akkurat lakt inn windows på en flunkende ny HD som er formatert i dos og så konvertert til NTFS under windows installeringen.

 

Og ja. Det er ingenting i papirkurven.

 

Systemrestore hva da? Har jo ingen system restore da det er en fersk windows.

Viser du skjulte(og system filer)?.

 

det _KAN_ jo være det som er problemet.

Lenke til kommentar
Men uansett. Jeg formaterte og la inn windows på nytt og da stemmer alt. Så nå har jeg løst problemet.

Synd det ble løst på den måten der fordi vi nå ikke vet 100% sikkert hva som var årsaken til problemet.

 

La meg gjette: Første gang du reinnstallerte så innstallerte du med førsteutgaven av Windows XP, denne siste gangen prøvde du Windows XP med SP1 og fikk det til ?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

nå sitter jeg med nesten samme problem :

 

win server 2003 c: er 160 gig og er kun OS som er på disken ..

 

står tydelig i Min Datamaskin at det er brukt 109 gig til av c:

 

men åpne eg c: og legger sammen filene får eg 20 gig ca .. skulle jo være mer rett det..

 

(windass viser skjulte mapper/filer)

 

og dette er et problem som plutselig oppstod , har kjørt fint i 6mnd

Lenke til kommentar

Hmm, kan det være at en brukerkonto under documents and settings tilhører en annen bruker hvor du ikke har lesetilgang bruker så mye plass? Den vil da telle på den totale bruken, men trykker du ALT-ENTER ved å markere alle rotmappene er det ikke sikkert den vil bli telt med.

 

Kjør en dir /s i CMD og se hva den spytter ut.

 

     Total Files Listed:
          70137 File(s)  8 137 970 885 bytes
          17082 Dir(s)     514 678 784 bytes free

Lenke til kommentar

fikk ikke opp noe videre smart der, er det mulig å slette alt utenom administrator ?

 

er en bruker med mitt navn , men er ikke mulig å komme inn på den på noen måte ( ikke helt med på dette forstår du nok) :(

 

Hmm, kan det være at en brukerkonto under documents and settings tilhører en annen bruker hvor du ikke har lesetilgang bruker så mye plass? Den vil da telle på den totale bruken, men trykker du ALT-ENTER ved å markere alle rotmappene er det ikke sikkert den vil bli telt med.

 

Kjør en dir /s i CMD og se hva den spytter ut.

 

     Total Files Listed:
          70137 File(s)  8 137 970 885 bytes
          17082 Dir(s)     514 678 784 bytes free

6966543[/snapback]

Lenke til kommentar
takker for alle svar ,  fant ut at det er noen som har vært inne på maskinen min  ( lastet opp masse  filmer med tysk tale )    og la igjen en mappe med teksten:

 

50MBIT 6TB USER H4CkEd bY N30

 

 

kanskje brannveggen skal settes på  :)  hehe

6967577[/snapback]

 

Rart at du ikke har lagt merke til det før... :hmm::p Tar det ikke veldig lang tid og laste opp så mye data? hehe, men alltid bra med litt tyskundervisning! :thumbup:;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...