Gå til innhold

Hjelp! Uønsket startside i Explorer


Anbefalte innlegg

Hver gang jeg starter IE kommer denne startsida opp:

 

http://hot-searches.com/index.php?v=6&aff=3942267 :hmm:

 

Om alle spor fjernes i registeret er settingene der igjen neste gang maskina bootes. Har også sett i msconfig uten å finne noe som jeg kan forninde med dette.

 

Hvordan blir jeg kvitt denne adressen?

Hvor ligger informasjonen som gjør at det kjøres igjen ved ny booting?

Er dette skjult software som ikke kan detekteres på noe vis?

 

Hos http://hot-searches.com foreslås det at jeg skal gå til linken

http://hot-searches.com/cleaner.exe for å få fjernet dette.

Er denne linken troverdig?

 

Men selv er jeg svært usikker på denne og jeg ønsker derfor tips fra noen som har vært borti dette eller har et godt råd å komme med. :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men herregud da, hot-searches.com er jo uber-spyware aktig side selv, selve siden er den som et firma som tar over / kjøper store mengder domener bare putter på sidene sine. Er sikkert deres program in the first place. Last ned spybot og ad-aware, scan med begge, immuniser med spybot. Last ned pest-patrol. Men ikke stol på en søkeside som du sannsynligvis har blitt redirectet til av det samme programmet som endrer startsiden din. Etter du er ferdig med å fjerne uhumskhetene foreslår jeg at du gjør et par googlesøk om spyware, adware, gain/gator, claria, bonzibuddy etc, slik at du vet hva du må forholde deg til (ikke installer de nei...). Know your enemy.

Lenke til kommentar
men herregud da, hot-searches.com er jo uber-spyware aktig side selv, selve siden er den som et firma som tar over / kjøper store mengder domener bare putter på sidene sine. Er sikkert deres program in the first place. Last ned spybot og ad-aware, scan med begge, immuniser med spybot. Last ned pest-patrol. Men ikke stol på en søkeside som du sannsynligvis har blitt redirectet til av det samme programmet som endrer startsiden din. Etter du er ferdig med å fjerne uhumskhetene foreslår jeg at du gjør et par googlesøk om spyware, adware, gain/gator, claria, bonzibuddy etc, slik at du vet hva du må forholde deg til (ikke installer de nei...). Know your enemy.

Det er trist men sant. Vanlige internett brukere har kjempeproblemer i dag, for man får virus, trojans, worms og diverse spyware nesten uansett hvor man går. Kløftige sites lager feller som gjør at det ser ut som du er på en annen site, og du er jo det, men det kan være en hidden frame som forsyner deg med dritt i bakgrunnen f.eks.

 

Det er jo blitt rene krigen mot slik F-skap, og det vil neppe bli bedre med det første.

 

Takk for tipset i denne tråden, skal få fjernet den dritten i dag på en kamerats laptop.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har et noenlunde identisk problem som beskrives her.

 

Slik jeg har forstått det er det en spybot som installeres på nytt hele tiden (gjennom en cookie?), og endrer startsiden til about:blank, der den har modifisert den til å inneholde linker og søk til egne sider\produkter.

Det kommer også opp en popup hele tiden med at maskina er infisert med en spybot, og en link til hvordan man skal fjerne det.

 

Etter å ha kjørt WebRoots SpySweeper, LavaSoft AdAware, The Cleaner, CWShredder og McAfee Stinger, er den her enda.

 

Jeg fjernet filer fra msconfig-startup som jeg ikke gjenkjente som windows komponenter, og avsluttet samtlige ugjenkjennelige prosesser som kjørte i Windows.

 

Etter flere kjør, og fjerning av "CoolWebSearch" med AdAware, fjernet jeg også manuelt en streng i registeret, (HKEY_CURRENT_USER:SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\ "HOMEOldSP" som var satt til "about:blank"

 

Jeg kjører også Norton Antivirus 2004, og her får jeg til stadighet melding om at filen\ormen "W32.Spybot.Worm" er fjernet\slettet.

 

Noen ideer i mitt tilfelle for fjerning av denne ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...