jdmonstad Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Var inne på programmer.no og tenkte å endre på sidevekslingsfila mi. Jeg har en bærbar pc men 512MB RAM, det er delt minne på den slik 64MB "går til skjermkortet". På programmer.no står det: "Sett begge størrelsene til 1,5 ganger fysisk minne." Vil det da si 512 MB eller 448 MB?? Hva bør jeg sette sidevekslingsfila til for å få mest ut av pcen min? På forhånd takk for svar! Mvh JDM
veggiss Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 www.tweakguides.com <-- les win xp guiden from reformat to relax, står noe om page fila der.
Thorsen Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Etter å ha blitt avbrut i spill en del ganger med meldingen, sidevekslingsfila er for lita, windows øker den nå. Har jeg nå satt mi sidevekslingsfil til 1GB og har siden det ikke fått denne plagsomme meldingen. Har heller ikke merket noe forskjell i systemytelsen. Bare for infoen har jeg 512 MB ram.
jdmonstad Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Skrevet 27. mai 2004 Det står også: "Plassering av sidevekslingsfilen spiller også en rolle for ytelsen. Har du mange harddisker, bør du plassere sidevekslingsfilen på en annen harddisk enn den som har bootpartisjonen." Jeg har en harddisk men to partisjoner (eller hva det nå heter). Har det da noe å si hvor sidevekslingsfila ligger?? Evnt hvordan finner jeg ut hvor fila ligger og hvordan flytter jeg den uten å føkke up alt for mye??
veggiss Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 hvis du leser guiden på siden jeg linket til, så står alt forklart der.
Thorsen Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Start->Min datamaskin->Høyreklikk og egenskaper->avansert->ytelse, innstillinger->avansert->virtuelt minne, endre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå