Gå til innhold

NTFS og FAT32

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det å ha NTFS på en haddisk og fat32 på en annen på samme PC ? Eller skaper dette problemer?

Er det i så fall mulig å legge om fra NTFS til FAT32 uten å legge inn alt på nytt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk gjennom forumet for diskusjoner om Fat32 vs NTFS.

NTFS vinner bestandig! Dvs. hvis du kjører Windows 2000 eller XP og du ikke må ha tilgang til partisjonen fra Windows 98/ME.

Skrevet

det går helt fint å ha fatxx og ntfs på samme maskin så lenge de ligger på forskjellige partisjoner/hardisker.

win 9x kan ikke lese ntfs-partisjoner, så hvis det er filer du skal kunne ha tilgang til fra feks både win98 og win2000 må du legge disse filene på en fatxx-partisjon

Skrevet

Quote:

On 2002-04-11 15:40, erot71 skrev:

Er det i så fall mulig å legge om fra NTFS til FAT32 uten å legge inn alt på nytt ?

Det går med Partition magic så lenge det ikke er OS på partisjonen tror jeg.

Det er fullt mulig å legge om fra fat32 til ntfs med et program som ligger i windows 2000 og XP.

Skrevet

"convert disk /fs:ntfs"

SI-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-12 19:45 ]

Skrevet

Mener jeg har sett noen drivere for NTFS for Win9x, så helt umulig burde det ikke være å få lest en NTFS partisjon under Win9x. Hvor gode og stabile disse driverene er, vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...