Gå til innhold

ENTRY wap, kan det fjernes?


Anbefalte innlegg

Så at Telenor skal subsidiere telefoner med ENTRY funksjon.

 

men(sakset fra vgnett)

 

En slik meny lagret i mobilen fra produsentens side har imidlertid en del svakheter. Du kan ikke endre menyen, og du blir faktisk heller aldri kvitt den. Selv om du skifter mobiloperatør etter at bindingstida har gått ut, har du ingen mulighet til å endre eller kvitte deg med Entry-menyen.

 

man kan vel fjerne denne menyen om man flasher mobilen? jeg er ihvertfall ikke

interresert i å kjøpe en mobil med denne menyknappen låst til ENTRY funksjonen.

men subsidiering er jo bra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noen meny, men bare en softkey da :)

 

Siemens CX65 blir forresten hoved-mobilen på denne tjenesten, det betyr at den burde bli ganske så rimelig med Telenor-abbonnement :)

 

Det er fortsatt langt igjen til slik som f.eks Vodafone gjør, med å gi mobilene nye menyikoner osv... :)

Lenke til kommentar

Litt sånn dommedagsprofet stemning her nå vel Jankee??.... :yes: Jeg sitter nå her med en ENTRY T630, den har et eget tema, bakgrunnsbilde, ringetone og ENTRY menyen. Alt unntatt menyen kan fjernes. Hvis ikke denne menyen skal brukes så er det bare å la være....Skjønner rett og slett ikke problemet :no: Hvis det plager deg at telefonen har denne menyen...så gi faen i å kjøpe den..Værre er det ikke.

Lenke til kommentar

Må sei at eg ikkje har testa ENTRY enno ( då eg er netcom forhandlar og ikkje har så stor tilgang til telenor telefonar)

 

Men ut frå det eg har lest, ser eg at det er ein artig finesse.

Og at det er eit kapitalistisk motiv bak det har eg heller ingen problem med.

Og at det gjer det enklare for brukaren er det vel ingen tvil om.

 

 

Mine negative synspunkt er:

1) kva som f.eks vg tok opp ta ENTRY ikkje tillot brukarane å kunne koble seg til vg eller dagbladet, men kun TV2/nettavisen.

Ei slik monopolisering av kva eg skal ha tilgang til via telefonen har eg ikkje sansen for.

2) Telefonene blir delvis ubrukelege i andre nett, viss det ikkje går ann å sette inn eigne wap innstillinger manuelt.

 

Men som dur seier tbone liker eg det ikkje så treng eg ikkje kjøpe det.

Eg ser på det ikkje som ein funkjson på ein mobil telefon men eit verktøy for å kunne utføre monopolisering av tjeneste tilbudet, rett og slett gjennom at andre sine tjenester ikkje blir tilgjengeleg.

 

 

mvh

Jan Eirik

 

PS hadde det ikkje vore for pessimistane hadde vel menneske sprunge utfor stup som lemmen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...