Gå til innhold

Hvordan kan Dell være så populære?


Anbefalte innlegg

Læste lige artiklen om Dell's vokseværk og kom egentlig til at undre mig lidt over det, for hvorfor vælge Dell?

 

Prisen er det eneste stærke argument jeg kan finde, men synes der er mange andre der er næsten lige så billige, men umiddelbart af bedre kvalitet?

 

Dell indrømmer selv at kvaliteten på deres Inspiron serie er knap så god, fx. var der direkte en Dell sælger der advarede en kammerat mod at købe en 510m pga. 9 ud af 10 ikke holdt ordenlgt. Derfor anbefalede han en D505 til 3000,- ekstra, vældig smart af Dell at lokke folk til at købe en dyrere maskine end de egentligt har lyst til! Kender forøvrigt heller ikke nogen der har en Inspiron maskine der kan kaldes "kvalitet" tværtimod er deres samlekvalitet efter min mening ikke det der ligner god! Hvad mener I?

 

Latitude serien kender jeg ikke helt endnu, men det kommer jeg jo så snart til, men den er jo bare ikke billigere end andre, så hvorfor så vælge Dell? Deres kundeservice er jo mere eller mindre til grin! Dengang jeg bestilte en 510m kunne jeg mere eller mindre ikke få fat i dem, og de svarede på mails efter det meste af en uge. De kunne ikke levere den før der var gået 1,5 måned, jeg afbestilte derfor 510m, og det var åbenbart ganske smart at gøre!

 

Men hvorfor vokser Dell så? Er det bare mig der har været ekstremt uheldig med deres samlekvalitet og service? Eller er Dell kun blevet store pga. god markedsføring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Læste lige artiklen om Dell's vokseværk og kom egentlig til at undre mig lidt over det, for hvorfor vælge Dell?

 

Prisen er det eneste stærke argument jeg kan finde, men synes der er mange andre der er næsten lige så billige, men umiddelbart af bedre kvalitet?

 

Dell indrømmer selv at kvaliteten på deres Inspiron serie er knap så god, fx. var der direkte en Dell sælger der advarede en kammerat mod at købe en 510m pga. 9 ud af 10 ikke holdt ordenlgt. Derfor anbefalede han en D505 til 3000,- ekstra, vældig smart af Dell at lokke folk til at købe en dyrere maskine end de egentligt har lyst til! Kender forøvrigt heller ikke nogen der har en Inspiron maskine der kan kaldes "kvalitet" tværtimod er deres samlekvalitet efter min mening ikke det der ligner god! Hvad mener I?

 

Latitude serien kender jeg ikke helt endnu, men det kommer jeg jo så snart til, men den er jo bare ikke billigere end andre, så hvorfor så vælge Dell? Deres kundeservice er jo mere eller mindre til grin! Dengang jeg bestilte en 510m kunne jeg mere eller mindre ikke få fat i dem, og de svarede på mails efter det meste af en uge. De kunne ikke levere den før der var gået 1,5 måned, jeg afbestilte derfor 510m, og det var åbenbart ganske smart at gøre!

 

Men hvorfor vokser Dell så? Er det bare mig der har været ekstremt uheldig med deres samlekvalitet og service? Eller er Dell kun blevet store pga. god markedsføring?

Dårlig kvalitet på inspiron??

Har en kompis som kjørte over sin inspiron og den lever sine beste dager ennå... :thumbup:

Lenke til kommentar
Var det en lekebil som kjørte over den kanskje?

Helt seriøst, pc´en lå i væska men fremdeles. Han sette den på høykant bak bil for å gjøre plass i bagasjerummet og glemte å legge pc´en nedi. sette seg i bilen og rygget rett over den. Større vims skal du lete lenge etter. :laugh:

Lenke til kommentar

Arbeidsplassen der jeg jobber (400 ansatte i Norge) har gått bort fra Dell og over til IBM i år. Hvorfor: Kvaliteten var for dårlig. Mulig Dell fungrer bra for hjemmebrukere, men når en sitter forran en skjerm 60% av tiden man tilbringer på jobben er det greit at pc'en er god.

 

Hadde en Latitude C640 og dette er det jeg ergret meg over:

  • Skjermen flimret på høyre side
  • Da skjermen var slått ned over tastaturet var sensoren som slår pc'en over i dvale dårlig slik at den trodde at skjermen fortsatt var nedslått da jeg skulle slå på pc'en. Måtte derfor åpne og lukke skjermen mange ganger for å slå på maskinen.
  • Nettverkskontakten er plassert på høyre side av pc'en. VELDIG smart når man har ekstern mus og er høyrehendt. Nettverkskabelen er i veien hele tiden!
  • Måtte bytte tastatur etter kun kort tid.
  • Batteriet varte i under en time (var halvannet år gammelt)
  • Plastic fantastic
  • Stor og klumpete

Det skal meget tungtveiende grunner til for at jeg skal ha en Dell i fremtiden.

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar

Nå må dere huske på at Dell sine priser til store bedriftskunder er.. lavere enn de vanlige brukere ser ;)

 

Må si at Dell sine stasjonære pc'r er veldig stillegående. Stort pluss. De er også relativt små. Helt grei ytelse til office bruk - og ærlig talt, til vanlig bruk med word excel osv merker man fint lite forskjell på P4 1500 med sdram og f.eks P4 1800 og ddr ram..

Lenke til kommentar
Nå må dere huske på at Dell sine priser til store bedriftskunder er.. lavere enn de vanlige brukere ser ;)

 

Må si at Dell sine stasjonære pc'r er veldig stillegående. Stort pluss. De er også relativt små. Helt grei ytelse til office bruk - og ærlig talt, til vanlig bruk med word excel osv merker man fint lite forskjell på P4 1500 med sdram og f.eks P4 1800 og ddr ram..

Bare litt kjipt når det tar 15+ sek å åpne "Min Datamaskin"... Av en eller annen grunn pleier de fleste Dell stasjonære maskiner jeg har vært borti å bruke det.

 

Æsj... Dell er flinke på bare en ting; kutte kostnader overalt. Support og kvalitet på produktene er kjempefine slaktegriser.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Blackbrd.... har selv litt blandet erfaring med Dell bærbare, men jeg har en følelse av at Inspiron ser bedre ut på papiret, mens Latitude serien er faktisk mer solid. Ihvertfall de gamle PII-300 Latitude maskinene var rimelig solide.

 

Men hovedpoenget mitt var at jeg på Universitetet i Oslo hadde en liten stasjonær Dell maskin og den var seriøst så stille at jeg når jeg fikk den lurte på om den hadde harddisk i det hele tatt... :) Etter å ha brukt den en uke skrudde den faktisk opp hastigheten på vifta noen hakk, i ca. 30 min og så ble den helt lydløs igjen.

 

Jeg var ellers mektig imponeert over den maskina som kontormaskin. Rimelig elegant, mer enn nok ytelse, lydløs og med 2 skjermer og CD-brenner var den perfekt for mitt bruk. :)

 

Cobos

Lenke til kommentar

det er uansett bærbare vi snakker om nå?

 

grunnen til at jeg har hatt 2 dell maskiner: Pris & konfigurasjonsmuligheter ved kjøp. Man velger jo bare det man vil ha av komponenter...og til tilsvarende pris, så er det få andre som leverer slike muligheter... jeg mener, jeg tviler på at du kan få en IBM Thinkpad med 15'' UXGA til 15 tusen elns... med dell kan du det, du velger bare standard modell og oppgraderer BARE skjermen...med en IBM måtte du tatt en MYE dyrere grunn modell for å få tilsvarnede skjerm f.eks...

Lenke til kommentar

Okay, kan forstå jeg ikke umiddelbart er den eneste der har en ikke udelukkende positiv erfaring med Dell. Men hvad med deres Latitude serie, den har jeg endnu ikke nogen erfaring med? Fx. D505 og D600? Umiddelbart ligner D505 en 510m i forklædning?

Lenke til kommentar

Jeg sitter selv på en Latitude D600. Og dette er en utrolig bra laptop. Holdt selv på å kjøpe D505, men da jeg så at jeg kunne få D600 med både gigabit ethernet og dedikert skjermkort til samme pris endret jeg mening på flekken. Dette er en maskin jeg har brukt hver dag, flere timer i 2 måneder, og jeg er veldig fornøyd. Gode utbyggingsmuligheter på den. Den leveres selvfølgelig kun med Pentium-M, så det er ikke mulig å være uheldig og velge Celeron. Den er også kompatibel med nye Pentium-M Dothan.

Lenke til kommentar

Hei hei:.

 

En i familien skulle kjøpe pc for leeenge siden. Dvs da dell var i startfasen i usa. De betalte men fikk aldri noe pc. Det gikk noen mnd (4-6 mnd) før de fikk pengene igjen. Mr Dell hadde gjort sånn med mange kjøpere for å finansiere data deler for å så selge de videre til andre kjøpere. Slik fikk han kapital til å starte Dell med... hehe... smart.... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...