Gå til innhold

Widescreen skjermene


Anbefalte innlegg

Hei . sikler litt på Dell laptop i 9100 serien.

 

Og jeg lurer på hva som er de store forskjellene på følgende skjermtyper

 

15.4" UltraSharp™ WXGA (1280x800)

15.4" UltraSharp™ WSXGA+ (1680x1050)

15.4" UltraSharp™ WUXGA (1920x1200)

 

Jeg vet at det er forskjell på hva slags oppløsning dem klarer, men er det alt? Ønsker å ha en høyest mulig kvalitet på skjermen min, men prøver å spare litt penger også da.

 

Help me out!

 

(føl dere også åpne for innspill i forhold til DELL osv.)

 

Edit:

 

Gjerne også noen inspill på Centrino VS pentium4 (vanlig liksom)

 

Jeg skal bruke maskinen som en underholdningsboks, altså spilling og filmer osv.

Endret av shivac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei . sikler litt på Dell laptop i 9100 serien.

 

Og jeg lurer på hva som er de store forskjellene på følgende skjermtyper

 

15.4" UltraSharp™ WXGA (1280x800)

15.4" UltraSharp™ WSXGA+ (1680x1050)

15.4" UltraSharp™ WUXGA (1920x1200)

 

Jeg vet at det er forskjell på hva slags oppløsning dem klarer, men er det alt? Ønsker å ha en høyest mulig kvalitet på skjermen min, men prøver å spare litt penger også da.

 

Help me out!

 

(føl dere også åpne for innspill i forhold til DELL osv.)

Jeg kan bare si bra ting om dell og deres service system. Har dell selv og veldig fornøyd servicen er ypperlig og prisene midt på tre. Har forgjengeren til maskinen du sikler på og er meget fornøyd til tross for at jeg skal selge. Angående de skjermene vil jeg si at denne: 15.4" UltraSharp™ WUXGA (1920x1200) er extremt bra! To fullsize iexplorer vindu ved siden av hverandre. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har hatt en Insp 9100 selv nå i to-tre uker og er så langt veldig godt fornøyd. Jeg valgte en en 1680x1050.

 

Har også erfaring med Insp 8200 med 1600x1280 oppløsning med en mob. 9000 skjermkort. Synes at oppløsningen blir noe høy og skriften noe liten på en slik skjerm. Dersom du tenker på spill så vil det uansett være umulig eller ikke spesielt gunstig med en slik høy oppløsning.

 

Kjører Far Cry på 1680x1050 på min insp 9100 og det er bare helt NYDELIG. Har foreløpig ikke sett så mange andre spill som kan kjøre på denne oppløsningen. En del klarer 1280x800 uten problem.

 

Uansett så vil jeg ihvertfall ikke valgt 1280x800 skjerm. Du vil garantert angre i ettertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...