Gå til innhold

Widescreen lcd-skjerm, hvor?


Anbefalte innlegg

Når jeg skal kjøpe meg ny skjerm nå så kommer jeg sikkert til å gå for en 20" eller 21" lcd, men jeg har sett et par flotte lcd-skjermen som er litt bredere enn de vanlige...

 

Blant annet så brukte de dem hos iD-software, hvis noen så den dokumentar-videoen om Doom3, som kom i fjor en gang... Dessuten har jeg sett at en del grafikere bruker dem...

 

Hvilke butikker i Norge selger slike skjermer?

 

Blir vel 24 eller 25 tommer da, hvis det er widescreen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dessverre ikke noen gode ideer om hvor du kan kjøpe dette. Nå vet jeg ikke hva du driver med som trenger widescreen, men har du sett på mulighetene dual/trippel skjerm oppsett vil gi deg? Selv har jeg tre skjermer og det blir virkelig "widescreen"! Har mange fordeler, men som sagt så komer det ann på hva du skal bruke skjermen til!

 

 

BTW: Regner med at du er innefortstått med at en 24-25" LCD skjerm vil koste -nok-...

 

For mer info om dual/trippel, gjerne les denne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424 :-)

Lenke til kommentar

Ja, jeg er inneforstått med hvor mye slikt koster, ville bare sjekke terrenget...

 

Eget firma snart, og da er jo alt mulig :D

 

 

Neida... Jeg var på besøk til en grafiker med MAC en dag, og han hadde en lcd-skjerm som tydeligvis kom fra Apple, og den var minst 26" widescreen. Heftige saker altså.

 

Og i test-avdelingen på en bedrift som lager mønsterkort har de en som lignet ganske mye på den som Carnifex gav link til her.

 

 

 

schmelck, jeg leste det du skrev om dual/tripple oppsett, og det så meget pent ut det oppsettet ditt. Kanskje jeg heller skal vurdere 2-3 19-tommere, nå som prisene er ganske pene.

Lenke til kommentar
en lcd-skjerm som tydeligvis kom fra Apple, og den var minst 26" widescreen. Heftige saker altså.

 

det holder til et arkitektfirma ved siden av huset mitt. va oppe en tur å kikket og da fikk jeg se minst 30 slike apple widescreen lcd skjermer. de var syyyyyyke. og de hadde maser av farver i en ramme rundt skjermen. dette er hetige saker ja!

Lenke til kommentar

Vel 23" - 30 " TFT TV widescreen, med pc inngang, men har ikke de mest imponerende spes, bla, bare 1280 * 768 oppl. Ligger på rundt 16000,-

 

Hadde vel vært noe for HW å teste, hvordan de er til PC bruk........

 

Finner flere modeller på komplett.

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Bruker selv, en Orion 17" LCDTV på min "stue" pc, helt ok til normal bruk, har dog ikke spilt med den, kjenner også flere som bruker den i kontorøyemed, er jo Tross alt en skjerm til under 5000,-, og er greit å kunne skifte over direkte til TV, vel et TV kort duger selvsagt også.

Lenke til kommentar

Apple sin 23" widescreen har en oppløsning på 1920x1200 og det må jo være meget bra

 

Både fra Sony, HP og Samsung har slike skjermer

 

Ekte HDTV format - 1080P, mindre skjermer har gjerne 1280x768 dvs 720P som også er HDTV format

 

Jeg har selv Samsung 172W 17" widescreen 1280x768 og den gir bra bilde den også ja

Lenke til kommentar
det holder til et arkitektfirma ved siden av huset mitt. va oppe en tur å kikket og da fikk jeg se minst 30 slike apple widescreen lcd skjermer. de var syyyyyyke. og de hadde maser av farver i en ramme rundt skjermen. dette er hetige saker ja!

Ja, det var en av den typen ja, denne hadde hvit/gjennomsiktig ramme...

Lenke til kommentar
Vel 23" - 30 " TFT TV widescreen, med pc inngang, men har ikke de mest imponerende spes, bla, bare 1280 * 768 oppl. Ligger på rundt 16000,-

 

Hadde vel vært noe for HW å teste, hvordan de er til PC bruk........

 

Finner flere modeller på komplett.

Det er mulig det kommer noen omtaler av LCD TV-er i forbindelse med Øivind sin guide til det ultimate bildet, men fra et PC perspektiv er det vel mindre interressant å teste en skjerm som er ment for TV, nettopp på grunn av oppløsningen...

Lenke til kommentar

Enden, en oppløsning på 1280 * 768 skulle vel være bra nok for de fleste spill, kunne gjerne tenkt meg å spille general på "stor" skjerm, og når jeg først nevner det, skulle gjerne ha sedd en test av hvordan spill fungerer på prosjektorer. For prismessig er en projektor meget konkuransedyktig i dag.

 

Fra mine Amiga dager husker jeg godt hvor morro det var å bruke 28" tv til spill istedet for 15" monitor , selv om bildet på monitoren var knivskarpt i forhold til TV.

 

Tror nok mange vil få

foretrekke litt lavere bildekvalitet for å kunne spille på en 23" -30" lcdtv mot å spille på en knivskarpt 19" - 21" til omtrent samme pris.

 

Under litt actionfylte spill har en da ikke tid til å bruke lupe for å finne ut om skyggen er så realistisk, eller om det er litt lavere bildekvalitet, for det er uten tvil morro med store skjermer. Husk deres egne konklusjoner på 20" lcd testen, var det ikke noe som, det blir ikke det samme å gå til 17" igjen.

 

Mye større bilde + litt dårligere kvaitet e "steike mykkje arttiar" enn Lite bilde og knivskarp kvalitet. (min påstand)

Lenke til kommentar

Vel litt ettertanke, en slik test hadde vel gjort seg på gamer.no iallefall, kan vanskelig se for meg de ellers så gode testere her på HW løse litt på snippen å kun ha det morro, (mobbe litt, godt humør på morran)

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Hadde for kort tid siden mulighet til et lite forsøk med å koble PC til en Samsung 22" wide LCD-TV. Brukte DVI-kabel fra en middels PC (XP1800 / Radeon 9000 Pro). Hadde dessverre ikke mulighet til å spille, men å bruke Windows ga en bildekvalitet nesten i klasse med SyncMaster 173T. Prøvde også å spille nedlastede HD720-filmklipp og det så ut til å være svært bra. (Dette blir ganske subjektivt fordi jeg ikke hadde noen referanse, men det så veldig bra ut...)

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Buddy: mange LCD TV-er har enda dårligere oppløsning, som en 20" med 640*480 jeg har sett.

 

Når det gjelder test så kan det hende du er heldig (på LCD TV), men jeg vet ikke sikkert enda om jeg har en på gang :)

 

Når det er snakk om å løsne på snippen så kommer de kjente roundupene (Den store LCD testen inkludert) etter at vi har samlet en gjeng til LAN over en helg eller tre og da tester vi det vi får tak i av spill. Vi skriver kanskje ikke så himla mye om spill når vi tester de, men jeg kan love deg at vi spiller nok ;)

Lenke til kommentar
Lei for å si det, men er så lame i hodet og kjøper en 20" lcd med crappy oppløsning på 640x480.

 

Min 15" lcdtv klarer jo 1024x768 i 85 Hz

Tja, til vanlig TV burde det holde. Skal komme tilbake med mer info om hva jegmener om temaet snart. Finn en 20" LCD TV med 640*480 hjem idag. Pakker den ut etter jobb imorgen ;)

 

Har du en 15" med den oppløsningen så tipper jeg det er en LCD monitor med TV-tuner, og det er en litt annen sak ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...