Gå til innhold

Widescreen lcd-skjerm, hvor?


Anbefalte innlegg

Pokkern, feil knapp, vel Både 30" medion og 23" JVC widescreen TV har vga inngang, og oppløsning på 1280 * 768. koster mellom 16 - 17'

 

resten av mine historiske refleksjoner om stor skjerm, amiga , party games osv (Ports of Call) fra gode gamle dager utelater jeg, (er litt lat)

 

Men det er dog skjermer med respektable data, som burde kunne gi storkjerm spill morro.......

 

Vel skal ha en slik selv, uansett. Fint å ligge på sofaen å surfe :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enden, en oppløsning på 1280 * 768 skulle vel være bra nok for de fleste spill, kunne gjerne tenkt meg å spille general på "stor" skjerm, og når jeg først nevner det, skulle gjerne ha sedd en test av hvordan spill fungerer på prosjektorer. For prismessig er en projektor meget konkuransedyktig i dag.

 

Fra mine Amiga dager husker jeg godt hvor morro det var å bruke 28" tv til spill istedet for 15" monitor , selv om bildet på monitoren var knivskarpt i forhold til TV.

 

Tror nok mange vil få

foretrekke litt lavere bildekvalitet for å kunne spille på en 23" -30" lcdtv mot å spille på en knivskarpt 19" - 21" til omtrent samme pris.

 

Under litt actionfylte spill har en da ikke tid til å bruke lupe for å finne ut om skyggen er så realistisk, eller om det er litt lavere bildekvalitet, for det er uten tvil morro med store skjermer. Husk deres egne konklusjoner på 20" lcd testen, var det ikke noe som, det blir ikke det samme å gå til 17" igjen.

 

Mye større bilde + litt dårligere kvaitet e "steike mykkje arttiar" enn Lite bilde og knivskarp kvalitet. (min påstand)

I prinsippet så er det jo bare opplsøningen som avgjør hvor "bra" det er, iogmed at man kan kompansere for mindre fysisk størrelse ved å flytte seg nærmere. Men problemet er jo at dette blir litt upraktisk etterhvert. Litt OT, en fyr som drev med CGI-effekter som jeg så ett intervju med, sa at en horisontal oppløsning på 5000 pixler var nok til at man ikke merket kanter, er det noen som kan verifisere/motbevise, eller har hørt noe om det?

 

Så kanskje vi burde lage ting i den oppløsningen, så setter vi oss bare så nærme at hele synsfeltet akkurat dekkes :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Lei for å si det, men er så lame i hodet og kjøper en 20" lcd med crappy oppløsning på 640x480.

 

Min 15" lcdtv klarer jo 1024x768 i 85 Hz

Tja, til vanlig TV burde det holde. Skal komme tilbake med mer info om hva jegmener om temaet snart. Finn en 20" LCD TV med 640*480 hjem idag. Pakker den ut etter jobb imorgen ;)

 

Har du en 15" med den oppløsningen så tipper jeg det er en LCD monitor med TV-tuner, og det er en litt annen sak ;)

Når man vet dvd filmer har en oppløsning på 720x572 eller noe sånt så blir det litt tåpelig med en skjerm med 640x480

 

Apropos min 15" lcdtv så er det vel en tv ja fra Philips med

 

LCD-display : LCD XGA Active Matrix TFT

 

Prograssivt Scan - Digitalt kamfilter : 2D - CrystalClear III

 

Smått og godt eller kan man si smågodt

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
Har dessverre ikke noen gode ideer om hvor du kan kjøpe dette. Nå vet jeg ikke hva du driver med som trenger widescreen, men har du sett på mulighetene dual/trippel skjerm oppsett vil gi deg? Selv har jeg tre skjermer og det blir virkelig "widescreen"! Har mange fordeler, men som sagt så komer det ann på hva du skal bruke skjermen til!

 

 

BTW: Regner med at du er innefortstått med at en 24-25" LCD skjerm vil koste -nok-...

 

For mer info om dual/trippel, gjerne les denne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424 :-)

leste den guiden din og lrute på hvilken 17" LCD skjem vil du foreslå ? skal ha 2 stk !

Lenke til kommentar
Så nøye på en slik 20" LCD-tv med 640*480 opløsning,

det så faktisk ut som panel oppbyggnigen er lik som en vanlig crt!

D.v.s pixslene var oppdelt i tre deler, rød-grønn-blå...

Noen som vet noe om dette?

Så fort jeg får TV-signalet tilbake skal jeg sette opp den jeg har her og se om den har samme løsning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...