Gå til innhold

Hvilket kort skal jeg kjøpe ?

Bazze

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har et Shuttle Barebone SN41G2B. Det er et integrert skjermkort, men det er sikkert ikke allverdens ytelse på det. Hvilket kort skal jeg velge hvis jeg ønsker:

- Lite varme og støy

- Kommer ikke til å spille mye (litt C&C spill, BFV)

- Pris under 2000,-

Støy er pri 1 da PC står i stua.

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet
kjøp et vifteløst kort alla' 9600 non pro.

Jeg tror det kan bli i varmeste laget.

Radeon 9600/9600pro/9600XT er nok det mest riktige for lav varmeutvikling og priser godt under 2000kr. Men du bør nok bytte ut kjøleren med en mye større kjøleribbe og fjerne vifta hvis det er noen der. Noen hull i bakkant av kabinettet (f.eks åpen PCI-port) bør gi nok lufting til at kortet blir bre kjølt.

Skrevet

Det går desverre ikke med Arctic Cooling VGA Silencer, da jeg har et TV Kort i PCI sporet. Og i Barebone er det bare en av hver (AGP, PCI)

Skrevet

Radeon 9600/9600pro/9600XT er nok det mest riktige for lav varmeutvikling og priser godt under 2000kr. Men du bør nok bytte ut kjøleren med en mye større kjøleribbe og fjerne vifta hvis det er noen der. Noen hull i bakkant av kabinettet (f.eks åpen PCI-port) bør gi nok lufting til at kortet blir bre kjølt.

Først sier du at 9600 serien blir for varm og så andbefaler du den?

Skrevet

Radeon 9600/9600pro/9600XT er nok det mest riktige for lav varmeutvikling og priser godt under 2000kr. Men du bør nok bytte ut kjøleren med en mye større kjøleribbe og fjerne vifta hvis det er noen der. Noen hull i bakkant av kabinettet (f.eks åpen PCI-port) bør gi nok lufting til at kortet blir bra kjølt.

Først sier du at 9600 serien blir for varm og så andbefaler du den?

Ehh.. ikke helt. Minikabinetter har ganske dårlig lufting rundt skjermkortet (særlig når han har PCI-kort i den). Dermed kan den passive kjøleribba bli svært varm. (den er jo avhenig av en viss luftsirkulasjon for å fungere ok selv om den ikke har vifte).

Poenget var mer at hele Radeon 9600-serien gir grei ytelse og samtidig avgir relativt lite varme i forhold til tilsvarende andre kort. Selv om de produserer lite varme så må man nok endre litt på kjøleløsningen for at de skal bli kjølt godt nok i et mini-kabinett.

Siden han har PCI-kort så må man nok tenke litt annerledes når skjermkortet skal kjøles. Kreativitet kommer godt med. Trolig er det beste å lage ett nytt lufteinntak en passende plass nært skjermkortet og få lufta fra hullet til å passere skjermkortet og den nye kjøleribba.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...