Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hørt gjennom samples fra ISOS7 på youtube nå, kan med hånden på hjerte si at jeg IKKE liker cd1. Cheesy som faen, og mest fokusert på pop/dance. Dette er dårlig, men hva mer kan man forvente av en slik sell-out artist...

Cheesy?. Hvilken compilation er ikke dette disse dager?

 

Syns uansett at låtene høres ganske så bra ut. Noe vokal blandet med sommerlig progressive låter

Lenke til kommentar

Har hørt gjennom samples fra ISOS7 på youtube nå, og kan med hånden på hjerte si at jeg IKKE liker cd1 fra start til slutt. Cheesy som faen, og mest fokusert på pop/dance. Dette var dårlig, men hva mer kan man forvente av en slik sell-out artist...

 

På cd2 var det snakk om at han skulle kjøre mer trancy lydbilde enn på isos6, men det sier egentlig bare sitt om hvor mye peil han har på hva han spiller. På de 4 første er det progressive house/house som gjelder, og litt pop her og. Sang 4: Sied van Riel...Sander van Dorn...prikk lik stil jo...ikke særlig impressive.

 

Kommer nok bare til å laste ned denne CD-en...

Lenke til kommentar

min endelige konklusjon fra denne platen er; at enten så tror Tiesto at det å lage innovativ trance betyr å gjøre det mer pop-ete, rock-ete eller house-ete, eller så er han bare så sinnsykt sell-out og gjør alt for nå et bredt allment publikum,et publikum som liker pop tredd over lav lest, slik at han kan tjene desto mer peng og lage desto mer drittmusikk med middelmådige vokalister.

Endret av Neuchatel
Lenke til kommentar
jo, men i et intervju påstod han at cd2 isos7 skulle sette et mer trancy fokus enn på cd2 isos6, og det er jo ikke akkurat d. påstod bare at rush har mye sander van dorn stil i seg...som btw ikke er ekstremt trancy.

Sander van Doorn / Sied van Riel = Tech trance.

 

Do your homework.

Uansett: Det er en låt som kanskje ikke er fullt så 'trancy' som de andre. Er dette virkelig så jævlig mye å pirke på?

 

Gi meg noen eksempler på perfekte nyere compilations, så får jeg se hva du mener...

 

Foresten: Etter å ha hørt Rush flere ganger, kan jeg konkludere med at den ikke høres så veldig lik som nyere Sander van Produksjoner...

 

Foresten #2: Samplesene fra disc 2 fra youtube, tar bare for seg de 4 første låtene. Det er ikke uvanlig at man starter litt "slow" i et sett, for så å bygge seg opp til epice låter senere.

7. Kimito Lopez - Melkweg

11. André Visior & Kay Stone – Something For Your Mind (Guiseppe Ottaviani Remix)

12. Hensha - The Curtain

13. DJ Eremit - Tanz Der Seele (YOMC Remix)

 

Alle disse oser det hvertfall energi av, da jeg har hørt alle disse på forhånd.

Endret av Dalh
Lenke til kommentar

dj of the yearx3 burde iallefall være i stand til å lage compilations som holder mål.

 

girl you lost to cocaine<=>rush...:p og jo jeg vet at det heter tech trance, og noen sier at dette går mer mot progressiv house enn med trance. jeg sier ikke at denne musikkstilen er dårlig, personlig liker jeg mye av det nyeste svd selv om mye også er blitt litt for kommerst preg. jeg mener bare at Tiesto underbygger litt av hele den "Dj of the worldx3"-annerkjennelsen når han i traileren for isos7, sier og understreker at det er et mer trancete preg på denne cd2-utgaven, når det igrunn ikke er noen særlig forskjell. men jeg skal være enig i at jeg ikke har grunnlag nok i å bevise anklagene, siden jeg ikke har hørt hele plata.

 

samtidig sier han også at det bar mye preg av gitar (og balearic sounds) på isos6, som jeg ikke kan si meg helt enig om....2 sanger med akkustisk gitar, 4 med gitar i det hele tatt. blir jo en veldig generell uttalelse da, og vitner om at ikke har gjort så mye arbeid for utplukking og valg av låter selv.

 

www.tiesto.com

Endret av Neuchatel
Lenke til kommentar
dj of the yearx3 burde iallefall være i stand til å lage compilations som holder mål.

 

Vi snakker ikke om Armin van Buuren

 

...sier og understreker at det er et mer trancete preg på denne cd2-utgaven...

 

Som det er!. Jeg kjenner mange av låtene på CD2, og jeg kan garantere at låtene 7-14 er knall!

 

samtidig sier han også at det bar mye preg av gitar (og balearic sounds) på isos6, som jeg ikke kan si meg helt enig om....2 sanger med akkustisk gitar, 4 med gitar i det hele tatt.

 

Når måtte 'Balearic Sounds' ha gitar i seg?. Balearic Sounds for meg, er musikk som for meg i sommerfølelse. Melodiene er ganske lette og behagelige, og kan lett nytes med en pils eller ti. Dette føler jeg at ISOS 6 lett klarer å formidle, og jeg må si jeg hører at ISOS 7 er mer Asia-orientert (utifra de samplesene av de ukjente låtene jeg har hørt)

Lenke til kommentar
Folkens! Må dere ikke glemme at Asia er et kommerst land.

Djene der spiller jo trance blandet med house og handsup, sier jo bare noe om landet.

Så Tiesto har gjort det litt mer riktig med denne plata :)

 

 

Det får så være :) MEN, plata heter In Searh of Sunrise, hvorfor får vi da alltid se Tiësto poser i alle mulige stillinger? Blir kvalm av slik selfwhoring. Gi meg fine bilder slik som i blant annet ISOS4/5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...