Gå til innhold

Får bare 12000 i 3dmark på et 9800pro kort


Anbefalte innlegg

På recommended står det 2x og på custom kan man ikke sette det noe lavere

Jeg tror jeg har den nyeste catalysten. Lasta den ned forrige uke

 

Det høres veldig merkelig ut... Altså, rett under der det står "Use recommended settings for:" er det en dings du kan dra mot venstre eller høyre, henholdsvis mot "performance" eller mot "quality". Om denne står til høyre for midten står AA og AF på 2x/8x eller mer. Kan ikke skjønne at du ikke får satt den på mindre enn det? Om den står på midten (balanced) er AA og AF satt til "application preference", noe som er ok for å kjøre 3dmark uten å få lavere score. Det enkleste er egentlig bare å trykke på "Default" nederst til høyre der, så blir den satt til "balanced" settings.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
* 256-bit memory interface delivers the bandwidth for real time 3D graphics and barrier free performance

 

Tror du såg på minnet jeg. PowerColor lager vel ikke 128-bits versjonen.

 

Edit: Eller ble litt usikker selv nå når jeg leste dette litt lenger ned:

 

* 128-bit full floating point precision enables billions of color variations to render the same lighting and effects as Hollywood studios
Endret av Amphipod
Lenke til kommentar

Neida, står 128 MB, dvs hvor mye ram du har. Når det er snakk om 128/256 bits kort snakker man om minnebåndbredden, som er noe annet.

 

* 256-bit memory interface delivers the bandwidth for real time 3D graphics and barrier free performance

 

Så du har et 256-bits kort med 128MB ram =)

Lenke til kommentar
Overklokk! :D hehe :) P.S Ikke glem driver da :)

Greit nok det, men vennene mine får 18-19000 uklokket

 

Har vennene dine samme specs som deg a? 3Dmark2001 er i stor grad prosessoravhengig, så det kan skille mye mellom folk med samme skjermkort.

De har AMD64, men hadde samme cpu som meg før med samme resultat, Det er jo et 32-bit programm så man merker ikke så stor forskjell med amd64? eller er det bare noe jeg tror?

Lenke til kommentar
Overklokk! :D hehe :) P.S Ikke glem driver da :)

Greit nok det, men vennene mine får 18-19000 uklokket

 

Har vennene dine samme specs som deg a? 3Dmark2001 er i stor grad prosessoravhengig, så det kan skille mye mellom folk med samme skjermkort.

De har AMD64, men hadde samme cpu som meg før med samme resultat, Det er jo et 32-bit programm så man merker ikke så stor forskjell med amd64? eller er det bare noe jeg tror?

Merker veldig stor forskjell fra xp-prosessorene til amd64 ja, sistnevnte er bygget opp på en helt annen måte, og gir også mye bedre ytelse i 32-bits programmer.

Lenke til kommentar
Overklokk! :D hehe :) P.S Ikke glem driver da :)

Greit nok det, men vennene mine får 18-19000 uklokket

 

Har vennene dine samme specs som deg a? 3Dmark2001 er i stor grad prosessoravhengig, så det kan skille mye mellom folk med samme skjermkort.

De har AMD64, men hadde samme cpu som meg før med samme resultat, Det er jo et 32-bit programm så man merker ikke så stor forskjell med amd64? eller er det bare noe jeg tror?

Merker veldig stor forskjell fra xp-prosessorene til amd64 ja, sistnevnte er bygget opp på en helt annen måte, og gir også mye bedre ytelse i 32-bits programmer.

men alikevel, så fikk den ene av dem 18000 med dårligere specs enn meg før

Lenke til kommentar
men alikevel, så fikk den ene av dem 18000 med dårligere specs enn meg før

 

Og det var med likt skjermkort som du har nå?

 

Da er det enten at det er noen gamle drivere som lager no krøll hos deg, eller så er det at du bencher med AA og AF på.

 

Sjekk en gang til i innstillingene at både direct3d og opengl står på "balanced". Ikke bruk custom settings.

 

Hjelper det fortsatt ikke ville jeg formatert, noe jeg uansett ville gjort...alltid lurt når du installerer ny hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...