Gå til innhold

Creative GigaWorks S750 vs. Logitech z-680


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så skikkelig skumle ut de ja:P

De som klarer å spille z-680 på fullt volum i et forholdvis vanlig rom uten å bli surrete i hodet må være noe for seg selv :p det spiller utrolig høyt hvis det er det du er ute etter. Bassen er også utrolig kraftig, nesten for kraftig på visse sanger..

Du bør også ha et bra lydkort for å få utnyttet anlegget skikkelig.. Har selv et innebygd 5.1 lydkort.. Bassen henger nesten litt etter ;)

Lenke til kommentar
Til deg som hadde et Z-680 med bass som hang etter, hvor står den?

Han skjerv at han hadde dårlig lydkort da, så det er vel derfor bassen henger etter...

Maybe, maybe not.

 

Hadde subben under pulten for en tid tilbake, bassen kom alltid litt etter ;)

 

Nå står den i friluft og trykker akkurat når den skal. Brukte tidligere Live! 5.1 Digital, nå bruker jeg et Gainward-lydkort (med SPDIF som Live! kortet manglet).

Lenke til kommentar

the_ruthless: receiveren du linker til koster 8k.... billig alternativ? trenger noe som heter høyttalere også ;) dessuten har NAD problemer med egenstøy på HKreceiverene sine(med mindre de har fikset det nylig).

 

edit: så ikke at det er en forforsterker... trenger effekttrinn i tilegg...men egenstøyen skulle vel være bedre. var kanskje litt sarkasme i den abefalingen.

 

Vel, jeg har en NAD T752, og den er absolutt godkjent over samtlige data-anlegg jeg har hørt (men så er det to forskjellige verdener uansett). Aner ikke så mye om den forsterker'n jeg linka til. Den var mest ment som et eksempel.

Og ja, det er nok muligens litt støy når jeg ikke spiller noe som helst, men med lyd på (at du spiller noe som helst) merkes ikke dette.

Lenke til kommentar

Har selv et z-680 og jeg mener dette er det ultimate pc-anlegget for spill/film. Når det gjelder musikk ville jeg nok holde en knapp på Klipsch. Jeg har ikke hørt Promedia, men har selv et stort musikk-anlegg fra Klipsch. Klipsch=NYDELIG lyd.

 

Wollis ;)

Lenke til kommentar
Det skal brukes både til spilling/film og et "spillehøyt" anlegg...

Til det du setter opp her kan jeg anbefalle Z-680 på det sterkeste. Men bruksområdet er også begrenset til akkurat dette.

Oki, da tror jeg jeg går for z-680...

Lenke til kommentar

Neorag-

 

Herlighet..de gamlingene burde ta ut batteriet av høreapparatet :scared: Du bor jo "på landet" ?

Jeg bor i blokk og har z-5300 og spiller litt høyt når jeg er alene, men ingen har klagd foreløbig selv om glassene i skapene skjelver :wee:

 

Når jeg en gang flytter i hus forlanger jeg å spille så høyt jeg bare vill :hrm:

 

Du får flytte anlegget ut i bilen å spille høyt derfra...hehe

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar
Hvilket klipsch anlegg har du da??

RF serien?

Ja, RF3+center+bak(husker ikke mod.nr.) med Harmann Kardon 7000 reciever +++. Hørtes for j.... ut de første dagene, men etter 300 timer(innspilling unnagjort) reiste nakkehårene mine seg hver eneste gang anlegget ble tatt i bruk. Nydelig.

Endret av Wollis
Lenke til kommentar
Hvilket klipsch anlegg har du da??

RF serien?

Ja, RF3+center+bak(husker ikke mod.nr.) med Harmann Kardon 7000 reciever +++. Hørtes for j.... ut de første dagene, men etter 300 timer(innspilling unnagjort) reiste nakkehårene mine seg hver eneste gang anlegget ble tatt i bruk. Nydelig.

*Misundelig* :yes:

Lenke til kommentar
-Neorag-

 

Herlighet..de gamlingene burde ta ut batteriet av høreapparatet :scared: Du bor jo "på landet" ?

Jeg bor i blokk og har z-5300 og spiller litt høyt når jeg er alene, men ingen har klagd foreløbig selv om glassene i skapene skjelver :wee:

 

Når jeg en gang flytter i hus forlanger jeg å spille så høyt jeg bare vill :hrm:

 

Du får flytte anlegget ut i bilen å spille høyt derfra...hehe

På landet? Odda er vel regnet som by. Industriby faktisk :p Gamlingene holder seg for det meste innendørs om dagene, men det har dem alltid gjordt, så det hjelper ikke mye :roll: De ringte vel politiet etter mellom en halvtime til en time med musikk (trance), dette i kveldstida, så dem var ikke ute. Noen dager før/etter dette var mutter inne hos dem for å høre (jeg skulle egentlig være med, men jeg sov :shrug:) Når jeg skrudde opp på 50% (tror jeg det var) hørte hun såvidt en svak dunking når det var helt stille. De måtte altså lytte for å høre lyden.

 

Kan vel legge til historien at det ikke bare var lyden min som ble diskutert under møtet. Det var dem ikke interessert i å diskutere, det var viktigere å gi mutter pekepinner på hvordan vi (hva skal jeg si da? mutters unger ;)) skulle klè oss (vi hadde for fine klær til å bo alene med mutter), hvor irriterende det var at mutter parkerte utenfor garasjedøra og, hold dere fast, UTEN å snu! Videre så satt jeg for mye inne og hjalp for lite til med arbeid utenfor huset (klippe plenen f.eks). Hva mer? Jo, mutter burde komme hjem klokka 14.00 for å være med oss, isteden for 16.00, når jobben slutter. Hvordan dette hadde seg? "Alenemødre får så mye fra staten". Når jeg kommer på det, jeg var en snill gutt når jeg var alene, men når "gjengen" min kom (vennene mine) så ble jeg ond og spilte høyt.

 

Er det rart jeg ikke snakker med naboene mine lenger?

 

 

Måtte få det ut, selv om dette ble GAAAAAAAAAANSKE OFF TOPIC. Om det hjalp å si dette til "Onkel Politi"? Ikke en millimeter :thumbdown:

 

 

Flytte anlegget ut i bilen? Har ikke bil :p

Plan: Få noen bekjente med bil til å spille høyt utenfor huset mitt i ett minutt eller noe slikt. Da får ikke jeg skylden om de skulle finne på noe å klage over. :p

 

 

Da tror jeg at denne posten er ferdig. :yes:

Lenke til kommentar

Er det rart jeg ikke snakker med naboene mine lenger?

 

Hørtes ikke mye trivelig ut den gjengen der nei. Men de så jo ganske gamle ut da...sikkert ikke lenge igjen...hehe

 

Flytte anlegget ut i bilen? Har ikke bil :p

Plan: Få noen bekjente med bil til å spille høyt utenfor huset mitt i ett minutt eller noe slikt. Da får ikke jeg skylden om de skulle finne på noe å klage over. :p

 

Russebuss? :devil:

Lenke til kommentar

Flytte anlegget ut i bilen? Har ikke bil :p

Plan: Få noen bekjente med bil til å spille høyt utenfor huset mitt i ett minutt eller noe slikt. Da får ikke jeg skylden om de skulle finne på noe å klage over. :p

 

Russebuss? :devil:

Russebuss? Jeg blir 16 i sommer.. :roll:

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...