langtongting Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Jeg er en, til nå fornøyd Bluecom-kunde som har fått oppgradert hastigheten fra 1024/256Kbps til 2048/256Kbps. Iallefall er det den hastigheten jeg skulle ha, men den gang ei! Høyeste målte hastighet jeg har fått er ca 1700Kbps. Jeg har tidligere hatt 720/128Kbps og for kort tid siden 1024/256Kbps. Ved begge disse hastighetene har jeg fått litt bedre resultat en lovet, men denne gang var ikke dette tilfelle. For meg er det klinkene likegyldig om er noen feil noen steder, det være seg sentralen er overbelastet eller andre ting. Jeg som kunde må kunne forlange å få levert det produktet jeg har betalt for. Skulle ikke dette være mulig, så må de i det minste kutte ned på månedsprisen min! Det står at prisen er 549,- for 2048/256Kbps, ikke 549,- for 1700Kbps. For den som lurer. Ja jeg har sjekket at ingen andre ting bruker båndbredde plus jeg har lastet ned en fil fra en 10/10Mbitlinje, hvor jeg kom frem til en hastighet min bare var på ca 1700Kbps.
Zeph Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 (endret) Nei, eg synest ikkje du bør godta det. Ta ein telefon. Når du kjøper ei vare meiner eg du skal få det du betaler for. Endret 24. mai 2004 av zeph
Playmofetish Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 De fleste ISPer forbeholder seg nedgang i hastighetene grunnet linjeavstander til sentraler, osv... Ikke alltid man kan kreve full fart, selv om det burde være sånn. Hvis man bor langt unna en sentral, kan man ikke helt regne med å oppnå full fart. ellerno, med forbehold om feil
Peder82 Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 ta en telefon med hyggelig tone, som du sier selv har du før fått levert en tjeneste i overkant av hva du har betalt for, er ikke umulig dere finner en løsning som passer for begge parter.
krutselno Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Får selv rundt 1900 etter å ha oppgradert fra det samme som deg, jada Bluecom som ISP. Men etter å ha kjørt testen på www.tptest.se får jeg bekreftet at linjen min er over 2048 både på tcp og udp. Etter å ha prøvd linjen og lastet ned med iver 255 i snitt i flere timer har jeg funnet ut at jeg faktisk har hele linjen min...selv om jeg synes det er rart at ingen av test sidene bortsett fra tptest viste min fulle ned linje... opp linjen min er derimot en annen sak...har klaget på den, men jeg burde visst være fornøyd med 206 i stedet for 256....
Thorvald Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Hvis du leser kontrakten din så står det "opptil" hastighet. De garanterer ikke 2Mbit, men opptil 2 Mbit. Det er nok det samme som med de fleste ISP`er.
Mato Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 NEI så enkelt er det enten avslag i prisen eller riktig hastighet .. hadda klaget etter en par dager hvist jeg ikke fikk min max speed
CrZy_T Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 NEI så enkelt er det enten avslag i prisen eller riktig hastighet .. hadda klaget etter en par dager hvist jeg ikke fikk min max speed det de tilbyr deg da er lavere hastighet til lavere pris.
langtongting Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Skrevet 25. mai 2004 (endret) Problemet ble funnet etter en samtale med Bluecom Support! Under oppgraderingen av sentralen, ble det gjort en eller annen feil! Dette skulle utbedres snarest! Til opplysning vil jeg tilføye at de hos supporten mente først at problemet måtte være hos meg. At et eller annet måtte bruke ut-linja. En trojaner eller noe. Først da jeg totalt aviste at dette kunne være tilfellet, søkte de andre steder etter problemet. Som viste seg å være i sentralen. Selv om mange sikkert har problem med hastigheten sin pga trojaner o.l, så må dere ikke godta et for enkelt svar hvis dere er sikker at problemet ikke ligger hos dere. Hadde jeg vært helt nOOb, så hadde jeg gjort som jeg først fikk beskjed om. Å logge hastigheten min med www.tptest.se i en uke. Problemet hadde da ikke blitt løst før flere uker ville ha gått. Vil samtidig skryte av Supporten til Bluecom som var raske å hjelpe meg finne problemet etter at jeg ikke godtok deres første forklaring. Veldig hyggelig å ha med å gjøre. Endret 25. mai 2004 av langtongting
Mato Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 du kan jo logge hastigheten lokalt med Dumeter eller andre lignende programmer men disse logger jo bare netverks overføringer så hvist du har andre ting på nettverket så gjir jo dete utslag
ZkedaR Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 (endret) Drit i Dumeter, last ned statbar, da får du også rambruk, cpu bruk, uptime og mye mer... PS! vises så klart som en bar, men med mulighet for autohide osv. Endret 26. mai 2004 av ZkedaR
dimdal Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Hadde samme problem på samme linje fra Bluecom i begynnelsen. Gadd ikke å gjøre noe med det jeg, og etter 2 uker var hastigheten på topp. 2 uker etter der igjen laster jeg ned på 270kb/s ... hvor skal det stoppe?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå