Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spam, hvilken straff kan jeg vente?


Anbefalte innlegg

ehhehe, 20k spammail, er ingenting, de proffe sender ut 20k i timen døgnet rundt. Du får ingen form for straff, kan jeg garantere!

 

Er for det første ingen lov som kan arrestere deg skikkelig for dette siden det ikke foregår i næringsvirksomhet.

 

For det andre, anmelde deg til forbrukerrådet? lol, hva skal de gjøre?

igjen kommer det inn at du faktisk ikke har noen næringsvirksomhet.

 

For det tredje, ingen i helvete gidder ikke bryet med å gå ned til politiet og anmelde deg, og hvis noen gjør det, så fortjener de straff, for den anmeldelsen koster samfunnet mye mer en spammingen din.

 

Og er det noen som gjør det, så kommer nok politiet til å ringe deg, og si ikke gjør det igjen. Og du kommer på "hall of fame" over teite anmeldelser på det lokale politihus.

 

Telenor tar heller ikke kontoen din, relax, de svarer kanskje "gjør det ikke igjen" på den mailen du har sendt, det er alt.

 

Kos deg, ikke ligg søvnløs for dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regel nr. 1 i livet. ALDRI hjelp noen, du blir bare sparket i skrittet av det som takk.

-det kan virke sånn av og til.

 

Ok ok. Det var bortkasta å sende ut mail om siden din fordi ingen gidder å lese spam mail, og hvis en vil ha noe på nettet SØKER man på det.

 

Takk for siden din foressten, det finnes andre lignende gratis sider, men takk :)

Lenke til kommentar

Enkelte medlemmer av forumet her, tror politiet/rettsvesnet svømmer i penger. Om politiet mottar en annmeldelse på deg, kommer de til å se på den, le litt, før de skriver en notis om at saken er hennlagt. Du risikerer i verstefall en tur i konfiktsrådet, hvor moralensvoktere skal fortelle deg hva som er rett og galt. Norsk politi hennlegger vinningskriminalitet i 100000kr klassen på dagen, hvorfor skulle de bry seg om dette?!

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Vil bare opplyse ang. fengsel: i motsetning til i amerikanske filmer, er det nok ikke makabre forhold i norske fengsel. Har vært med faren til en kompis på jobb på kretsfengslet, og der har faktisk folk det rimelig greit. Som han selv sa; "man skal ikke ha det vondt i fengsel".

Fengsel gir mulighet til arbeid og fysisk aktivitet samt tv og underholdning, poenget er å få forbryterne på rett kjøl, ikke å skremme dem fra å leve videre.

Lenke til kommentar
Vil bare opplyse ang. fengsel: i motsetning til i amerikanske filmer, er det nok ikke makabre forhold i norske fengsel. Har vært med faren til en kompis på jobb på kretsfengslet, og der har faktisk folk det rimelig greit. Som han selv sa; "man skal ikke ha det vondt i fengsel".

Fengsel gir mulighet til arbeid og fysisk aktivitet samt tv og underholdning, poenget er å få forbryterne på rett kjøl, ikke å skremme dem fra å leve videre.

Hmm... Jeg var nylig på omvisning i fengsel der noen satt inne for data kriminalitet, de ble pisket til blods med oppflerrede nettverkskabler og måtte spise "sukkerbiter" med skruene i til alle måltider.

Resten av dagen måtte de se på 90 år gamle PC "noobs" gjøre feil dagen lang og natten brukte de til å rette opp feilene å reinstallere Windows etter dem. All nettverk og internett trafikk var da koblet fra. og de måtte jobbe med vaktenes hagle løp trykket mot nakken

De straffede fikk ikke ha på nerdebrillene sine for å la dem slite litt ekstra.

 

Eneste fritiden de fikk i luftegården var søndagsnatten da de måtte løpe 5 mil på grus uten sko.

 

Helt sant... :roll:

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Hmm... Jeg var nylig på omvisning i fengsel der noen satt inne for data kriminalitet, de ble pisket til blods med oppflerrede nettverkskabler og måtte spise "sukkerbiter" med skruene i til alle måltider.

Resten av dagen måtte de se på 90 år gamle PC "noobs" gjøre feil dagen lang og natten brukte de til å rette opp feilene å reinstallere Windows etter dem. All nettverk og internett trafikk var da koblet fra. og de måtte jobbe med vaktenes hagle løp trykket mot nakken

De straffede fikk ikke ha på nerdebrillene sine for å la dem slite litt ekstra.

 

Eneste fritiden de fikk i luftegården var søndagsnatten da de måtte løpe 5 mil på grus uten sko.

 

Helt sant... :roll:

He he

 

Kan jo minna litt om militæret. F eks datatjeneste på Forsvarets overkommando . . .

Lenke til kommentar
Meget interessant tråd får man si.

 

Du skulle hatt noen runder i en karusell, med varm bløtkake og varmt øl innabords.

Det hadde vært passende straff ;)

Seriøst, sånt er direkte barnslig av deg å si. Som tidligere nevnt er 20 000 mailer ingenting, og han hadde ingen intensjoner om å tjene penger på det.

Ingen ble skadet, i verste fall fikk du en mail.

Lenke til kommentar

Han ene jeg bor sammen med sendte en "drapstrussel" pr mail til lederen i vigrid på kødd. Mailen var så useriøst skrevet at enhver måtte skjønne at det bare var tull. Uansett, etter noen uker banket onkel politi på døra, forholdet var blitt anmeldt (nordisk hilsen Tore Tvedt).

 

Kompisen måtte ta fingeravtrykk og full pakke. Saken ble _selvfølgelig_ henlagt. Politiet har ikke ressurser til å drive med sånne småting. Skulle tro drapstrusler er mer alvorlig enn uønsket reklame, så du har null komma niks å frykte kompis.

Lenke til kommentar

.....som sagt: mye god underholdning her.

 

Det er et gjennomgangstema på hw.no at folk uttaler seg i hytt og hagle om ting de ikke har greie på. Har lest igjennom hele denne tråden, og FORBAUSENDE mange kommer med "seriøse" antagelser om hva slags straff fyren vil få. Konfliktråd nevnes, bøter osv. Livstid i fengsel, skyting og pisking med tp-kabel regner jeg ikke som seriøse betraktninger i så måte.

 

Det svært få ser ut til å bry seg med er spørsmålet: har denne fyren gjort noe galt i juridisk forstand? Om han er over eller under kriminell lavalder, hva slags saker onkel prioriterer og hvem som anmelder ham er da ravende likegyldig. Hvorfor? Jo; det eneste denne karen risikerer er muligens en reaksjon fra ISP-en sin for brudd på kontrakt (altså misbruk av tjeneste). Hvis han mot formodning har påført ISP eller andre skade i forretningsmessig/juridisk forstand kan han også bli saksøkt. En hver med middels evne til logisk tenknig forstår at dette er en meget teoretisk mulighet.

 

Strafferettslig har han så vidt jeg har forstått ikke gjort noe galt . Jeg er heller ikke jurist, men jeg har aldri hørt om noen norsk lov eller regel som forbyr privatpersoner å sende ut spam i ubegrensede mengder så lenge dette ikke gjøres i forretningsmessig hensikt. At den enkelte ISP nekter sine kunder å gjøre dette; å ja. Men det handler om avtalejuss og ikke om offentlig straffeforfølgelse.

Lenke til kommentar
Synes det er litt for mystisk at en person kan skaffe 20,000 mail adresser og liksom ikke har en snøring på hva han gjør.

Samme her. Spesielt når han svarer følgende på hvordan han fikk tak i e-postadressene:

Et program som søke på internett etter e-mailer eller noe...

 

Han er ikke helt sikker på hvordan han fikk e-post adressene, de bare dukket opp liksom? :roll:

 

Uansett, denne tråden er bare søppel, og enda mer reklame.

 

1. Han vil selvsagt ikke straffes på noen måte. Det er ikke vits å diskutere en gang.

2. 20000 e-poster er så lite at det ikke kan kalles spam en gang. Omfanget er så lite at det nesten er snakk om en "personlig" utsendelse.

Lenke til kommentar
Synes det er litt for mystisk at en person kan skaffe 20,000 mail adresser og liksom ikke har en snøring på hva han gjør.

Samme her. Spesielt når han svarer følgende på hvordan han fikk tak i e-postadressene:

Et program som søke på internett etter e-mailer eller noe...

 

Han er ikke helt sikker på hvordan han fikk e-post adressene, de bare dukket opp liksom? :roll:

 

Uansett, denne tråden er bare søppel, og enda mer reklame.

 

1. Han vil selvsagt ikke straffes på noen måte. Det er ikke vits å diskutere en gang.

2. 20000 e-poster er så lite at det ikke kan kalles spam en gang. Omfanget er så lite at det nesten er snakk om en "personlig" utsendelse.

Programmet het Onl!ine email grabber hvis jeg virker mer troverdig nå?

 

EDIT:

Overraskene mye entusiasme i denne tråden.

 

EDIT2:

Hva er egentlig en ISP? :dontgetit:

Endret av simenss
Lenke til kommentar

Herregud for en heksejakt. Det har heldigvis dormet av etterhvert iløpet av tråden..

 

Da jeg var på hans alder gjorde jeg utrolig mange dumme ting. Jeg gjorde det helt opptil 18 årsalderen, så jeg tok straffen og ble ferdig med det, og har vært ganske snill siden :)

 

Denne saken høres ganske lik ut. En gang prøvde jeg noe dumt på nettet, husker ikke helt hva det var, men mener det var spam. Min ISP stengte linja tvert etter en eller fler klager, og jeg fikk et lite forklaringsproblem. Men jeg ba pent, angret oppriktig, og de åpnet linja igjen. Siden har jeg aldri foretatt meg noe lignende.

 

De av dere som kjefter høyest, må forstå at når man først får en smekk på fingrene, lærer nesten alle av det. Brent barn skyr ilden. De som ikke lærer av det tilhører kategorien yrkeskriminelle, vil jeg tro :D

 

Istedet for å sveipe med pisken koster det null og niks å si: "Ok, du tabbet deg ut, og du angrer, vi sier oss ferdig med saken". Opptil fler av "ofrene" har jo allerede gått ut og sagt det.

 

Så kan de som sitter på pidestallen sin be om hjelp til å dra ut den bjelken fra øyet sitt. Prøv for en gangs skyld å se situasjonen fra en annen side enn din.

Lenke til kommentar
Å herregud og dum du er.. omg. det er ikke det du gjør og så ung du er.. visst jeg hadde vagt hadde jeg valgt -fengsel-livstid- men såpass heldig er jeg vel ikke.... gjør det en gang til og jeg skal finne hvem du er og ..... ja......! ! !

1. dissing av folk er generelt en uting.

2. tror ikke drapstrusler er tillatt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...