Gå til innhold

Maxtor DiamondMax 9 plus 160GB ata133 7200rpm


Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat mottatt ovenstående disk og lurer i den forbindelse på følgende;

 

- jeg spesifiserte til selger at det var disk med 8mb cache jeg var ute etter. Etter å ha mottatt disken sjekket jeg modellbetegnelsen opp mot Maxtors websider og fant at betegnelsen på disken min (6y160LO) er med 2mb cache...8mb cache-utgaven heter 6y160PO. Hvor mye har dette å si når det kommer til ytelse sammenlignet med 8mb cache-utgaven?

 

- denne disken er solgt som NY-NY disk, men på selve disken står det manufacturing-date = januar 2003...er dette litt "mystisk" eller er det vanlig at produksjonsdato kan være såpass langt tilbake i tid selv om det selges som nytt p.t?

 

Legger forøvrig til at jeg ikke har betalt selger ett rødt øre for disken ennå og kommer heller ikke til å gjøre det hvis jeg utifra eventuelle svar her finner ut at jeg har blitt forsøkt lurt! :mad:

 

Og ja, blir det trøbbel med dette så skal jeg offentliggjøre hvilken webshop dette dreier seg om!

Endret av MarlBoroMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes du skal offentliggjøre navnet på selger nå.

Forskjellen mellom 8 og 2 MB cache er ikke stor, knapt merkbar.

Eldre produksjonslager kan skyldes at denne har ligget på lageret til butikken, distrubutøren eller maxtor lenge, gjerne hos alle tre.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...