Gå til innhold

Er sjermen min bra nåkk?


ShyrA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjermen er bedre enn norsken din, men om ikke øynene dine skal havne på samme nivået bør du nok legge noen kroner i en ny skjerm. Det er utrolig dumt å få redusert syn av mange timer foran en dårlig skjerm (erfaring, erfaring)..

 

Ps. Kjøpte skjerm til 5000 i fjor, synet ditt er verdt det..

Lenke til kommentar

Cloud: Nei, det er ikke skadelig men det kan være fryktelig irriterende i lengden og kan gi deg hodepiner.

 

Dr.X:

1. :yes:

2. :yes:

3. Han har sansynligvis LCD-skjerm (sitat: "flat skjerm") og da er 60Hz bra nok i massevis. Hvis han mener CRT-skjerm med flat front så bør han nok stille oppløsningen til han kan bruke 85-100Hz. (noe mer enn 100Hz er meningsløst, og lavere enn 85Hz er for lite etter min mening.)

Lenke til kommentar
Cloud: Nei, det er ikke skadelig men det kan være fryktelig irriterende i lengden og kan gi deg hodepiner.

 

Dr.X:

1. :yes:

2. :yes:

3. Han har sansynligvis LCD-skjerm (sitat: "flat skjerm") og da er 60Hz bra nok i massevis. Hvis han mener CRT-skjerm med flat front så bør han nok stille oppløsningen til han kan bruke 85-100Hz. (noe mer enn 100Hz er meningsløst, og lavere enn 85Hz er for lite etter min mening.)

Aha, at han snakka om LCD skjerm overså jeg glatt.. Da er 60Hz helt greit.. Men som sagt tåler jeg ikke å sitte ved en skjerm under 85Hz i lengden.. 100Hz er optimalt, nothing more or less!

Lenke til kommentar
Cloud: Nei, det er ikke skadelig men det kan være fryktelig irriterende i lengden og kan gi deg hodepiner.

 

Dr.X:

1. :yes:

2. :yes:

3. Han har sansynligvis LCD-skjerm (sitat: "flat skjerm") og da er 60Hz bra nok i massevis. Hvis han mener CRT-skjerm med flat front så bør han nok stille oppløsningen til han kan bruke 85-100Hz. (noe mer enn 100Hz er meningsløst, og lavere enn 85Hz er for lite etter min mening.)

Aha, at han snakka om LCD skjerm overså jeg glatt.. Da er 60Hz helt greit.. Men som sagt tåler jeg ikke å sitte ved en skjerm under 85Hz i lengden.. 100Hz er optimalt, nothing more or less!

Aaaaajeee!!! :thumbup:

 

Kjøpte min Sony CPD-G420 19" i fjor, angrer ikke degranne på at jeg kjøpte den. Et smykke av en skjerm! :love:

Lenke til kommentar

trådstarter må svare på følgende:

er det ein flat skjerm, som i CRT - eller flat skjerm som i ein LCD skjerm. (mange som ikkje kan forskjellen).

 

60hz høres litt lite ut om det er CRT, men det er vel ganske vanlig på LCD (uten å være ekspert)?

 

 

EDIT: hmm... klarte å ikkje lese ahpadt sitt innlegg, sorry

Endret av knappy tha muthafuckin' slappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...