Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hah! Kikket nettopp innom hjemmesiden din.. du bor jo rett borti gata jo, bare noen få kvartaler faktisk! :whistle: (siste oppdatering fra webkameraet røpet det... det bygget med den klokken så kjent ut skjønner du)

 

Me wants to play da MAME!! :yes:

 

Sinnsyk worklog forresten! Du er virkelig et kreativt talent!!

 

*hatten av*

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Hva kan man si? :p

 

- Jeg er og blir en STOOOOR latsabb (innimellom)

 

Men her kommer faktisk den lenge etterlengtede oppdateringen! :w00t:

 

 

dette er ca. det tøffeste kabbinettet jeg har sett!

Hvor laster du ned selve emulatorene?

Takker og bukker!!

 

Jeg kjører spesial "hacks" av de fleste emulatorene, slik at de er tilpasset for bruk i et arkadekabinett. De går bla. rett i fullscreen og lukker seg direkte ved bruk ESC knappen. Jeg har ikke linkene til disse for hånden, men her følger til originalversjonene av de forskjellige emulatorene:

 

 

Hah! Kikket nettopp innom hjemmesiden din.. du bor jo rett borti gata jo, bare noen få kvartaler faktisk!  (siste oppdatering fra webkameraet røpet det... det bygget med den klokken så kjent ut skjønner du)
He! :)

Den webkameralinken MÅ oppdateres altså!

Har flyttet, så ser ikke NRK huset fra vinduet lenger. -Snufs! :p

Bor nærmere sentrum nå.

 

 

OPPDATERING!

 

Jeg gir dere her oppdateringen jeg har lovet dere leeeeenge!

Legger ut mange bilder, kanskje litt vel mye av det gode til tider, men dere ba om det..... :yes:

 

 

mini-UltiMAME_139.jpg

Jeg starter med en liten presentasjon av bakplata. I dette hullet nederst i kabinettet skal det sitte et lite I/O panel, med Nettkontakt, støpsel, hovedbryter og vifte for PSU.

 

 

mini-UltiMAME_153.jpg

Her er plata med støpsel og hovedbryter instalert.

 

 

mini-UltiMAME_154.jpg

Slik tar det seg ut på baksiden. Senere kommer det en nettkontakt og evt. lydutganger slik at maskina kan fungere som jukebox hvis ønskelig.

 

 

mini-UltiMAME_145.jpg

Her ser dere hvordan jeg har seksjonert opp bakplata i to dører, en midt og en bunnseksjon. Dette for å gjøre det lett å komme til inne i maskina, men sammtidig beholde stabiliteten i kabinettet.

 

 

mini-UltiMAME_146.jpg

Dørene holdes på plass i lukket posisjon av våre vellkjente magneter. :)

 

 

mini-UltiMAME_148.jpg

Dette er brettet hvor all hardware sitter montert. HK på oversiden, PSU og HD på undersiden. Plata igjen blir montert som en hylle nederst i kabinettet. Slik at jeg får fri tilgang til I/O porter fra nederste bakdør.

 

 

mini-UltiMAME_156.jpg

Et "top-down" bilde av innsiden. HK plata/hylla blir montert nede i venstre hjørne, dere kan se relé boks og strømkabelen til PSU er montert.

 

 

mini-UltiMAME_158.jpg

Her er kablinga fra høyttalerene og belysningen vist. Den hvite boksen i midten av bildet er omformeren til lysrørene i lyskassa. Alle kabler føres i kabelsamlere for å skape mest mulig orden inne i kabinettet, det trengs!

 

 

mini-UltiMAME_163.jpg

Mitt neste offer var den stakkars myntdøren, den skulle føres tilbake til sin originale stand. Plukke fra hverandre først.....

 

 

mini-UltiMAME_166.jpg

Pusse og spraye alle metalldeler med matt, svart lakk. - Ser allerede ny ut jo!

 

 

mini-UltiMAME_169.jpg

For å skape litt lys i dørens ellers så mørke hverdag gikk jeg til anskaffelse av to stk. 12V, 3W lyspærer.

 

 

mini-UltiMAME_172.jpg

Disse blir drevet av 12V direkte fra PSU.

 

 

mini-UltiMAME_175.jpg

Her er de montert i selve myntfangerene ....

 

 

mini-UltiMAME_179.jpg

....som så igjen monteres i myntdøren.

 

 

mini-UltiMAME_189.jpg

La det bli lys! :p

Her kommer det to merkelaper som vil fortelle om aksepterte myntenheter, helst 20 kroninger....! :D

 

 

mini-UltiMAME_140.jpg

Slik er døren festet fra innsiden av kabinettet.

 

 

mini-UltiMAME_192.jpg

Dette er mitt nyinnkjøpte bor, skjønte at det måtte til etter et heller ublidt møte med forrige bor investering (se tidligere i worklog)

 

 

mini-UltiMAME_194.jpg

Første prøveboring, det ser ut til å fungere riktig så bra, ingen fliser eller uhell!

 

 

mini-UltiMAME_196.jpg

Alle hull borret, jeg har gjort noen små justeringer på plasseringen av knappene basert på erfaringer fra det forrige brettet.

 

 

mini-UltiMAME_200.jpg

Her kan man skimte en liten, men akk så underholdende nyhet på kabinettet, pinballknapper!

disse er plassert på sidene av kontrolpanelet og gir en skikkelig god følelse når man drar igan en runde Virtual Pinball! - Jeg vil komme tilbake til en nærmere beskrivelse av dette geniale programmet ved en senere anledning.

 

 

mini-UltiMAME_208.jpg

Slik står maskina idag, den fungerer!

Kan ikke si jeg har sovet så veeeldig mye i det siste! :p

 

 

mini-UltiMAME_209.jpg

Enda et bilde, denne gangen uten blits.

- Metal Slug X er HELT rått!!!

 

 

En aldri så liten morrosak til slutt:

mini-console.jpg

I min desperate søken etter en enkel og billig forsterker til prosjektet (enda ikke funnet en, noen ideér?) snublet jeg over disse to skjønnhetene hos en brukthandler. 400,- og skattene var mine! :thumbup:

1stk NES

2stk NES håndkontrollere

1stk Supermario bros.

1stk SEGA 16bits

1stk SEGA håndkontroller

9stk SEGA spill; alex kid, battle outrun....

 

Jeg har herved startet min egen lille spillkonsoll samling!

JA, jeg er bitt av "retro gaming" basillen!!!! :whistle:

 

 

Dette ble en temmelig lang affære, men håper dere blir fornøyd nå, det er jeg iallefall!

 

 

- Hvem ville prøve?

 

 

- Audun

Lenke til kommentar

kommer det dørhåndtak på bakdøren? eller hvordan har du tenkt å få den løs fra magnetene?

 

Eneste du mangler nå er:

sbcigligbb.jpg

 

Eller denne: en løsning med sigaretttenner og askebeger:

sbciglig2bb.jpg

 

- Hvem ville prøve?

 

Hvorfor ikke:

- Hvem ville IKKE prøve?

 

se om du får noen svar på den

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
1stk NES

2stk NES håndkontrollere

1stk Supermario bros.

1stk SEGA 16bits

1stk SEGA håndkontroller

9stk SEGA spill; alex kid, battle outrun....

 

Jeg har herved startet min egen lille spillkonsoll samling!

JA, jeg er bitt av "retro gaming" basillen!!!! :whistle:

 

 

Hmm, er du sikker på at det der var en 16 bits? Jeg har et Sega Master System liggende, og mener det så penere ut enn det der. Det er en ting jeg lurer på, var det på sega 16 bits at covrene var rutete eller var det på master system 2?

 

Ja jeg vet, jeg burde sjekket det selv, men problemet er helt enkelt at mine to sega master systems ligger i Bergen, mens jeg går på skole i Narvik.

Lenke til kommentar
kommer det dørhåndtak på bakdøren? eller hvordan har du tenkt å få den løs fra magnetene?

 

Det er jo noen skap som har magneter som åpner seg når du trykker på dem, og lukker seg osv. Skal du altså ha opp døra, så bare trykker du og <svirr>. (lett forklart). Man slipper å ha håndtak, hvis man kan få døra til å svinge opp.

 

Jeg er hvertfall på utkikk etter sånne, men har bare finni det på allerede eksisterende skap. Får heller rane dem. :)

 

P.S.

Må bare si at dette er noe av det artigste jeg har sett her. En sann inspirasjonskilde for oss andre.

Lenke til kommentar

Yess, endelig! Veldig bra :thumbs: Gleder meg til du får lakka den.

 

Et par spørsmål bare; Har du ingen andre hvifter i kabinettet enn psu og cpu vifta? Psu vifta er ikke engang satt slik at den blåser den varme luften ut av kabinettet.. Lampa bidrar vel også til at det blir temlig varmt inni der. Blir det ikke FOR varmt?

Lenke til kommentar
er nok en fare fare for at den sega maskinen er 8-bit, ja

 

har selv en sega mega drive (16-bit) , og har tidligere hatt sega master system II (8-bit), og kan bekrefte at maskinen DrSpawn har anskaffet seg er en god gammel 8-bit...

 

savner den maskinen :love:

Sega 8-biten du savner? Jeg er på for tiden på utkikk etter en Sega Mega Drive, slik at jeg kan få spilt ALTERED BEAST igjen, på den måten det skal spilles...

 

Edit: Maskinen på bildet er vel en Sega Master System 1 da. For dne jeg har er en Sega Master System 2

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...