Gå til innhold

Tregere Radeon 9800 PRO


Anbefalte innlegg

Hva er vitsen? Nylig kommet 256 bits Radeon 9800SE, og nå 128 bits Radeon 9800 pro. Blir navneforvirring ut av dette. :thumbdown:

Tja, 128 bit 9800 Pro er i det minste kjappere enn 256 bit 9800SE.

 

Men det beste ville jo vært konsekvent 128 bit buss på SE og 256 på Pro. Gir en :thumbdown: jeg også.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dom 3 billigaste är i alla fall 128bit. Ska jag vara helt ärlig så höll jag faktist på att beställa ett 9800 Pro till 1699 kr från pcutstyr i hopp om att det är det samma kort som det Sapphire 9800 Pro med R360 kärna på. Hade inte en tanke på att det faktist står 128bit innan jag läste denna tråd. Tack!

Finsn det inte referens-regler hos ATI om att 9800, 9800 Pro och 9800 XT SKA ha 256bit? Om jag köper ett kort baserat på dessa uppgifter från ATI och finner ut att jag bara får ett kort "med ett ben" i stället? Ser väldigt dåligt ut ja.

Er du sikker på at de tre du refererer til bare har 128 MB-bus? Går du på produsentens hjemmesider, står det noe annet... I allefall så langt jeg kan se?

 

Nysgjerrig på dette jeg også, fordi jeg har tenkt å kjøpe et 9800PRO-kort... vil ikke kjøpe "feil" kort...

Tja, 100% säker kan man ju inte vara förrän man ringer och frågar, men det står i alla fall 128bit där. Nu är väl den värsta tiden att köpa 9800 egentligen sedan priserna på dom kommer att sjunka rejält så fort X800 finns i var mans handel.

Om 2 eller max 3 veckor borde man ju få ett brukt 9800 Pro till 1200-1300.

Dessa 128bits kort kan garanterat moddas till 256bit genom antingen soft eller hårdvara. Har faktist en känsla av att det bara behövs en biosflash. Tror knappast dom tar sig bryderiet att ändra på pcb/bridges/whatever bara för att kapa ett ben och göra det billigare. Om priserna stämmer och att dom kommer att kosta runt 1600 så tycker jag det är för dyrt med tanke på att 256bit kostar 200 mer. Detta blir det bara rot av ATI.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Tviler på at det kan modes til 256bit.

 

identisk med "ordentlige" PRO-utgaver, med åtte pipelines og GPU på 385 MHz - men det kommer med rimelig trege 128 MB DDR(1)-minne med 128-bits båndbredde. Dette vil effektivt sett bety at ytelsen blir betraktelig dårligere i de fleste moderne spill, som trives best med brede busser og hurtige DDR2-brikker.

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar
pokker Hva er forskjell paa dette kortet og et 9800SE da? hoyere klokket?

Radeon 9800SE har bare 4 aktive pipelines og ligger på ytelsen til 9600 (så lenge det ikke er moddet). Radeon 9800 Pro 128 bit har 128 bit minnebuss, men fortsatt 8 pipelines noe som for øvrig Radeon 9500 Pro også hadde.

Lenke til kommentar

Hmmmm... jeg skal kjøpe flett ny pc til å sette sammen om et par uker. Jeg har tenkt å kjøpe et kort til ca. 2000 kr, og har fått anbefalt R9800PRO128MB (den kosta 2000-2100 når jeg begynte å kikke på den), men nå lurer jeg på om jeg kanskje heller bør vente en (god) stund til X800PRO blir (temmelig mye) billigere. Den har jo til og med 256MB minne og god ytelse, men er altfor dyr på dette tidspunkt. I mellomtiden kan jeg bruke Geforce 4 MX-kortet som står i min nåværende pc (hmmmm... gammelt... :hrm: ) og putte i et gammelt 2MB kort i den pc'en. Jeg får høy nok fps i spill med P4 3GHz og 64MB inntil videre? Eller vet noen om en "sikker" R9800PRO128MB? :hmm:

 

EDIT: Jeg planla Sapphire, syntes det så ut som et godt produkt, og de hadde flest utslag på kortet i prisguide (ikke at det har noe å si for kortet sin del), men nå ser det stygt ut... PowerColor?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

 

Dom 3 billigaste är i alla fall 128bit. Ska jag vara helt ärlig så höll jag faktist på att beställa ett 9800 Pro till 1699 kr från pcutstyr i hopp om att det är det samma kort som det Sapphire 9800 Pro med R360 kärna på. Hade inte en tanke på att det faktist står 128bit innan jag läste denna tråd. Tack!

Finsn det inte referens-regler hos ATI om att 9800, 9800 Pro och 9800 XT SKA ha 256bit? Om jag köper ett kort baserat på dessa uppgifter från ATI och finner ut att jag bara får ett kort "med ett ben" i stället? Ser väldigt dåligt ut ja.

Er du sikker på at de tre du refererer til bare har 128 MB-bus? Går du på produsentens hjemmesider, står det noe annet... I allefall så langt jeg kan se?

 

Nysgjerrig på dette jeg også, fordi jeg har tenkt å kjøpe et 9800PRO-kort... vil ikke kjøpe "feil" kort...

Tja, 100% säker kan man ju inte vara förrän man ringer och frågar, men det står i alla fall 128bit där. Nu är väl den värsta tiden att köpa 9800 egentligen sedan priserna på dom kommer att sjunka rejält så fort X800 finns i var mans handel.

Om 2 eller max 3 veckor borde man ju få ett brukt 9800 Pro till 1200-1300.

Dessa 128bits kort kan garanterat moddas till 256bit genom antingen soft eller hårdvara. Har faktist en känsla av att det bara behövs en biosflash. Tror knappast dom tar sig bryderiet att ändra på pcb/bridges/whatever bara för att kapa ett ben och göra det billigare. Om priserna stämmer och att dom kommer att kosta runt 1600 så tycker jag det är för dyrt med tanke på att 256bit kostar 200 mer. Detta blir det bara rot av ATI.

sapphire.jpg

Står jo svart på hvitt.

Den nederste til pcutstyr er 256bit :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...