Gå til innhold

Hvilken Konfig er verst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På meg virker det som at du er en spiller. Da må du ikke finne på å velge 2*1,8GHz over 1*2,4GHz. (Opteron og Athlon FX er så godt som identiske, så ikke la deg fortrylle av Opteron-navnet.)

 

Hvis du derimot er en ordentlig nerd, dvs. en person som kan mye om data og som kan verdsette og vet hvordan man benytter seg av to CPUer så velger du Opteron.

 

To minnebrikker må du ha slik at du kan kjøre dual channel, for det MÅ du gjøre! Det er nemlig hovedsakelig mulighet for dual-channel som skiller FX/Opteron fra vanlig Athlon 64. Å kjøpe noe mindre enn 2*512MB må du ikke finne på. (Du trenger minne av type reg.)

 

For å kjøre SCSI-disk trenger du en egen SCSI-kontroller å koble disken på. Denne kontrolleren koster fort 2000kr. Jeg vil med andre ord fraråde deg å kjøpe SCSI, da jeg er redd det bare blir et pengesluk for deg. Kjøp heller 74GB Raptor og noen større mer stillegående disker.

 

Når du skal bruke så mye penger på data skal du vel også ha en god skjem? 17" CRT? Det blir bare for dumt. Du trenger en god 17" LCD eller noe enda større.

Lenke til kommentar

Ehm.. jeg blir bare nervøs av å lese slike tråder som dette..

 

Trådstarter virker usikker/uvitende, og en stor andel av de som svarer slenger kommentarer i hytt og pine om hva som er tøffest/råest/verst.

Det får meg til å lure på en ting.

 

Er det virkelig viktig for deg å svi av mest mulig penger på en maskin som ser morsom ut på papiret idag, men som slett ikke vil være "verst" særlig lenge?

 

Hva skal du bruke maskinen til?

Hvor lenge har du tenkt å beholde den, hvor ofte vil du oppgradere?

Vil du ha råd til å bytte plattform neste gang du skal oppgradere?

Hvorfor ikke gå for et ytelsesprioritert mye-for-pengen-oppsett isteden?

 

[/rant]

------

 

"Lian Li flyttbar HD-ramme SCSI 68pin Harddisk" har ingenting med en SCSI-kontroller å gjøre. Dette er bare en hotswap-ramme som gjør deg i stand til å montere harddisken i en flyttbar harddiskramme i en av 5,25"-brønnene, noe du ALDRI vil ha bruk for.

 

Du virker i dine forslag fokusert på å overholde en prisgrense på omlag 20 000,-

Hva skal dette holde til?

Et helt system?

Skjerm?

Mus/Tastatur?

 

Hva med lyd?

Høyttalere?

 

Når trenger du å ha maskina på plass?

Kan du vente til neste generasjon av det meste har kommet på markedet, slik at prisene og utvalget har justert seg mot normalen igjen?

 

Hvis du heller hadde oppgitt budsjett og behov, tror jeg du hadde fått mange flere seriøse svar, og du hadde vært mye mer sikker på at folk hadde foreslått et noen lunde balansert og kompatibelt system.

 

 

Lykke til uansett...

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...