Itw Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 Hei, jeg plages med att jeg kommer ikke forbi zonealarm i lan, funker kjempebra på nett men så fort jeg skal koble meg opp på en maskin i lan så må jeg skru av zonealarm for og finne den andre maskinen Noen forslag om hvordan jeg kan være i kontakt med begge maskinene uten og skru av zonealarm? føler meg naken uten på forhånd tusen takk for hjelp:)
svennand Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 vet ikke så mye om zonealarm. men i norton firewall må man tildele den andre maskinen sin ip addresse. slik at man gir tillatelse at den addressen skal kunne komme inn på maskinen med firewall en...
ØysteinI Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 Mulig at hjemmenettverket blir registrert som "Internet" og da er det de tøffeste innstillingene som blir brukt (vel, det står som standard). Det er (ihvertfall) to måter å løse problemet på: 1.) Gå på innstillingene for Firewall og så velger du Custom for "Internet Zone..". Fjern avhukingen på begge "Block incoming Netbios ..." Dette betyr at Netbios-portene er åpne ut mot nettet, slik at folk utenfra kan benytte seg av fildeling i Windows hvis de kjenner IPen din (hvis du ikke sitter bak en annen firewall da) 2.) Du kan gå på Expert innstillingene på Firewall og sette opp manuelle regler for hjemmemaskinene. F.eks at alle porter er åpne til og fra dem eller Windows Sharingportene er åpne mot dem osv. Dette krever at maskinene på hjemmenettverket har faste IPer...
Slk Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 gå til firewall klikk fanen Zones ta add ip range,så legger du til ip'r fra priv net
Anbefalte innlegg