Gå til innhold

Her kan du komme med din villeste casemod ide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen som har tenkt på å modde en gammel vedovn? Askeskuffen kan være uttagbart hovedkortbrett osv..

 

Sikkert ikke veldig praktisk på lan, men tøft hadde det jo vært.

Ser for meg en som står forran vedovnen og sier "jeg skal bare fyre opp PC'n".

 

(Evt. "jeg skal bare fyre opp Prescotten min og sette på kaffen")

 

:!:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kunne tenkt meg å sette hovedkortet å alt stæsjet i en passe stor tube, eller rør, slik at jeg kan sette en bilvifte i hver ende. Tenker det kan bli nogenlunde bra kjøling :w00t: blir en slags vind kanal. Muligens også fjerne en god del av siden på røret og bøye til plexi å sette på og fylle opp med neon og div.

 

Tenkte jeg skulle prøve å tegne en skisse, for å se hvordan d blir :yes:

kan jo bli megakult egentli. På varme dager kan man jo bare rette pc'en mot seg, bare å passe på å rette den riktig vei slik at man ikke blir sugd inn da.

(eneste - er litt støy, men who gives a damn)

 

 

En liten idë er jo å kjøpe et bassrør, hive ut element og evnt. innhold.

Endret av Domi9q
Lenke til kommentar
kan jo bli megakult egentli. På varme dager kan man jo bare rette pc'en mot seg, bare å passe på å rette den riktig vei slik at man ikke blir sugd inn da.

 

Jeg ville ikke giddet å løfte hele maskinen med ledninger og alt (kanskje 7-8 kilo) for å bli blåst på av luft som holder 40-50 grader. Man bruker ikke hårføneren som bordvifte. ;)

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke giddet å løfte hele maskinen med ledninger og alt (kanskje 7-8 kilo) for å bli blåst på av luft som holder 40-50 grader. Man bruker ikke hårføneren som bordvifte. ;)

Kan jo ha den i vinduskarmen om du vil :thumbup: får du jo i tilegg ekstra kjøling i pc'en

ps. kan jo bruke den om vinteren så du slipper varmeovn og sparer noen kroner, hehe.

Lenke til kommentar
Har 2 ideer , 1. ide: Modde pcn inni en Xbox kanskje?  :blush:

Trenger ikke noe for å gjøre det. Xbox er jo allerede en PC. Men du kan jo selvfølgelig modde Xbox'en på mange forskjellige måter:

* sette i mer ram

* sette i større eller mer stillegående harddisk

* sette i raskere prosessor

* chip'en den for å kunne kjøre linux eller windows på den

* Endre USB-utgangene så vanlige USB-plugger passer

osv.

 

Edit: Forsåvidt så finnes det mange utrolige flotte og kreative mod'er på http://www.mini-itx.com . Jeg anbefaler dere å ta en titt der. Man må være ganske kreativ for å komme opp med noe som ikke er lagt ut der fra før.

Xbox er ingen PC nei. Det er bare en spillkonsoll.

Lenke til kommentar
Har 2 ideer , 1. ide: Modde pcn inni en Xbox kanskje?  :blush:

Trenger ikke noe for å gjøre det. Xbox er jo allerede en PC. Men du kan jo selvfølgelig modde Xbox'en på mange forskjellige måter:

* sette i mer ram

* sette i større eller mer stillegående harddisk

* sette i raskere prosessor

* chip'en den for å kunne kjøre linux eller windows på den

* Endre USB-utgangene så vanlige USB-plugger passer

osv.

 

Edit: Forsåvidt så finnes det mange utrolige flotte og kreative mod'er på http://www.mini-itx.com . Jeg anbefaler dere å ta en titt der. Man må være ganske kreativ for å komme opp med noe som ikke er lagt ut der fra før.

Xbox er ingen PC nei. Det er bare en spillkonsoll.

Feil! Under plasten så er det faktisk helt vanlige PC-komponenter: Pentium3/Celeron 766 MHz, 10GB vanlig IDE harddisk på 5400rpm, 128MB PC133 SDram, Geforce2 MX skjermkort, en vanlig IDE DVD-rom osv osv. Selv styrespakene er vanlige USB styrespaker selv om pluggen har en annen design (slik at M$ ikke får konkurranse fra styrespaker av andre merker)

 

Ikke la deg lure av konsollkabinettet for det er faktisk en PC på innersiden.

Med en del mekking så går det som nevnt an å få den til å oppføre seg som en normal PC også.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Har 2 ideer , 1. ide: Modde pcn inni en Xbox kanskje?  :blush:

Trenger ikke noe for å gjøre det. Xbox er jo allerede en PC. Men du kan jo selvfølgelig modde Xbox'en på mange forskjellige måter:

* sette i mer ram

* sette i større eller mer stillegående harddisk

* sette i raskere prosessor

* chip'en den for å kunne kjøre linux eller windows på den

* Endre USB-utgangene så vanlige USB-plugger passer

osv.

 

Edit: Forsåvidt så finnes det mange utrolige flotte og kreative mod'er på http://www.mini-itx.com . Jeg anbefaler dere å ta en titt der. Man må være ganske kreativ for å komme opp med noe som ikke er lagt ut der fra før.

Xbox er ingen PC nei. Det er bare en spillkonsoll.

Feil! Under plasten så er det faktisk helt vanlige PC-komponenter: Pentium3/Celeron 766 MHz, 10GB vanlig IDE harddisk på 5400rpm, 128MB PC133 SDram, Geforce2 MX skjermkort, en vanlig IDE DVD-rom osv osv. Selv styrespakene er vanlige USB styrespaker selv om pluggen har en annen design (slik at M$ ikke får konkurranse fra styrespaker av andre merker)

 

Ikke la deg lure av konsollkabinettet for det er faktisk en PC på innersiden.

Med en del mekking så går det som nevnt an å få den til å oppføre seg som en normal PC også.

Feil, det inneholder:

Intel 733 mhz med 128kb L2

Nvidia GeForce 3 NV2A

8 gb harddisk

32x2 ddr400 dual channel

vanlig DVD ide

Lenke til kommentar
Har 2 ideer , 1. ide: Modde pcn inni en Xbox kanskje?  :blush:

Trenger ikke noe for å gjøre det. Xbox er jo allerede en PC. Men du kan jo selvfølgelig modde Xbox'en på mange forskjellige måter:

* sette i mer ram

* sette i større eller mer stillegående harddisk

* sette i raskere prosessor

* chip'en den for å kunne kjøre linux eller windows på den

* Endre USB-utgangene så vanlige USB-plugger passer

osv.

 

Edit: Forsåvidt så finnes det mange utrolige flotte og kreative mod'er på http://www.mini-itx.com . Jeg anbefaler dere å ta en titt der. Man må være ganske kreativ for å komme opp med noe som ikke er lagt ut der fra før.

Xbox er ingen PC nei. Det er bare en spillkonsoll.

Feil! Under plasten så er det faktisk helt vanlige PC-komponenter: Pentium3/Celeron 766 MHz, 10GB vanlig IDE harddisk på 5400rpm, 128MB PC133 SDram, Geforce2 MX skjermkort, en vanlig IDE DVD-rom osv osv. Selv styrespakene er vanlige USB styrespaker selv om pluggen har en annen design (slik at M$ ikke får konkurranse fra styrespaker av andre merker)

 

Ikke la deg lure av konsollkabinettet for det er faktisk en PC på innersiden.

Med en del mekking så går det som nevnt an å få den til å oppføre seg som en normal PC også.

Feil, det inneholder:

Intel 733 mhz med 128kb L2

Nvidia GeForce 3 NV2A

8 gb harddisk

32x2 ddr400 dual channel

vanlig DVD ide

Definer vanlige PC komponenter. Det er da prosessor og minnebrikker i en SNES også, men ingen kaller det PC. Eneste grunnen til at folk kaller Xbox PC er fordi den har harddisk og er laget av M$.

Det er og blir en konsoll.

 

Forresten, så har noen Xboxer 10gb og noen 8gb.

Endret av ivellios
Lenke til kommentar

Qwseyvnd: Det kan godt hende jeg var litt ønøyaktig så det er bra du retter det opp. Men jeg kan ikke helt se for meg at det er så mye riktigere det du sier heller:

 

1. Hvordan i all verden skal Xboxen ha bruk for dual channel DDR400 ram hvis den bare har en FSB på 133MHz SDR (eller 66?) Så vidt jeg vet sitter GPU'en på AGP-bussen så det kan umulig være at skjermkort og CPU deler på usle 64MB minne.

 

2. Intel Celeron 733MHz hadde 128KiB integrert L2 cache, men desverre kun 66MHz FSB. Jeg har hørt at Xbox'en har 133MHz FSB, så kanskje det er en spesialutgave av Celeron med halvparten av vanlig multiplier? Eller kanskje det var en PentiumIII 733MHz med 133MHz FSB og 256KiB cache? Den ekte Celeronen på 733MHz var jo som kjent en ekte PentiumIII med dobbelt så høy multiplier og halvparten av L2 cachen disablet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...